Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Eylül '06

 
Kategori
Biyoloji
 

Erkek beyni kadınınkinden daha büyük mü?

Erkek beyni kadınınkinden daha büyük mü?
 

Hani bazı muhabbetler vardır ya, yıllar boyu yapılıp durur da ne anlatana birşey katar ne de dinleyene. Yumurtayla tavuğun o bitip tükenmek bilmeyen kısır döngüsü gibi konu kendi etrafında döner durur. Bunlardan biri de kadın ve erkek beyinlerinin karşılaştırılmasıdır. Çocukluğumda da duyardım, şimdilerde bile hala duyuyorum. Erkek beyninin daha büyük olduğu söylenirdi çocukluğumda, ben de çocuk da olsam sonuçta bir erkeğim ya bundan gurur duyardım. Sanki elime ne geçiyorsa:)

Yaşın 30 barajını aştı, hala söyleniyor bu tuhaf muhabbet. Ama artık ben çocuk değilim, çok değiştim. Bazı şeylerin ölçü biriminin ağırlık olmadığını çok iyi biliyorum. Artı böyle bile olsa gelinen son teknolojik noktada iki cins arasında bu anlamda çok fazla bir ağırlık farkı olmadığı da ortaya çıkmıştır. Beyin uzun yıllardan beri birçok araştırmaya konu olmuş, hala tüm gizemi çözülememiş müthiş bir organdır. Beynin tüm vücut ağırlığına oranı sadece ve sadece %2' dir. Buna rağmen tükettiği oksijen miktarı tüm miktarın- sıkı durun- %20' sidir. O halde gücü ve esrarı tam bilinmeyen böyle bir organa sahip olan bizlerin böyle garip bir muhabbet yerine ne yaparız da mevcut beynimizin kapasitesini daha fazla kullanırıza kafamızı yormamız gereklidir.

Karıncaların veya arıların beyinleri de çok küçüktür, ancak hayata tanıdığım en az bir düzine insandan daha fazla değer katmaktadırlar. Yine etrafımda beyinsel üretkenlikleri ile pekçok erkeğin yapamadığı ve hatta yapmayı aklından bile geçiremediği şeyleri ortaya çıkarabilen bayanlar da tanıyorum.

Önemli olan beynimizin ağırlığı değil, bizim beynimizi kullanarak neler yaptığımız, neler başardığımız ve onun ne kadarını kullandığımızdır. Beynini en çok kullandığı söylenen (ben pek emin değilim) Einstein bile değişik rivayetlere göre %14-%20 arası kullanım oranına sahiptir. Yani gerçek gücünün çok altındadır. Öyleyse kendimize şu çağrıyı yapmak en doğrusu olacaktır:

"BIRAKALIM BU ANLAMSIZ MUHABBETLERİ, MEVCUT OLAN BEYNİMİZİN HAKKINI VERELİM..."

Hoşcakalın...

 
Toplam blog
: 410
: 3283
Kayıt tarihi
: 13.04.06
 
 

Bilgisayar, elektronik, internet alanındaki son gelişmeler. Tüketici elektroniğindeki trendler. Otom..