Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Aralık '06

 
Kategori
Bayramlar
 

Eski bayramlarım

Eski bayramlarım
 

Yok.. Bu kez hüzünle bahsetmeyecegim eski bayramlarımı anlatırken.. Yaşadıgım eski güzelliklerden degerlerlerden bahsedecegim.. Eski bayramların tadını yakalayamıyorum artık.. Belki de o sebeptendir..

Babam, kesecegimiz kurbanı hep önceden alırdı. daha çok küçük olurdu kuzumuz bize geldiğinde.. Onu ben büyütürdüm.. otlamaya götürürdüm babamın ögretmenlik yaptıgı okulun bahçesine.. dut ve kavak agacının yapraklarını çok severdi benim kuzularım.. dal.. dal.. elimle beslerdim..

Annem, bayram hazırlıgına çok önceden başlardı.. beş kız'dık kolay degil.. Babam, Annem ve kızların en küçügü olarak ben.. tuhafiyeciden kumaş begenmeye giderdik.. Annem, bir top kumaş alırdı.. hepimize.. bütün kızlara.. ikişer tane bayramlık elbiseler dikerdi.. O zamanlar karpuz kol ve fırfır çok modaydı.. etekleri fırfırlı, karpuz kollu elbiseler giyerdik pembeli.. kırmızılı.. Arife gecesi sabaha kadar uyumaz, dikişlerinin hepsini bitirir ütüler.. divanların üzerine sererdi sabah giymemiz için..

Babam bayram namazına gittikten sonra, hepimiz ayaklanırdık.. her birimiz işinlerin bir ucundan tutardık. Bahçeyi süpürme işi benimdi küçük oldugum için.. Babam bayram namazından dönene kadar işleri bitirir, mükellef bir kahvaltı masası hazırlanırdı..

Sonrasında ise Annemin diktiği karpuz kollu etekleri,fırfırlı elbiselerimizi büyük bir zevkle giyerdik.. ve bayram harçlıklarımızı almak için.. el öpme sırasına girerdik hepimiz.. en çok bu kısmı severdim ben.. aldıgımız gibi de bakkala para harcamaya:)

Kurban kesiminde ortalarda gezinmezdim.. çünkü küçük kuzum artık arkadaşımdı ve beni görmesini hiç istemezdim.. dayanamazdım onun bakışlarına.. bagırışlarına.. bana yalvarır gibi gelirdi çünkü.. aglardım hep kesimden sonra..

O yüzden kurban bayramlarında kurban eti yemeyi hiç sevmem.. yememeyi tercih ediyorum. daha çok kurban kesilmesindense,bagış yapmayı tavsiye ediyorum herkese.. bu da bana çocuklugumdan kalan bir takıntı diyelim olmaz mı? Bagış yapmak istiyorsanız size bir seçenek..

www.losev.org.tr

Hepimizin bayramı mübarek olsun arkadaşlar.. ve.. yeni yılı mutlu..

Sevgi'yle..

 
Toplam blog
: 319
: 1390
Kayıt tarihi
: 29.10.06
 
 

"Ben; hiç yalnız kalmadım... Kalabalık bi ailede yere atılan yataklarda Yan yana, baş başa, el el..