Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ekim '08

 
Kategori
Eğitim
Okunma Sayısı
1113
 

Etkinlik temelli ders işleme-3(örnek ders işleme)

Bundan önceki iki blok yazımda, yapılandırmacı kuram ve bu kuramı esas alan örnek bir ders işleme örneğine yer vermiştim. Konuyla ilgili gelen görüşler doğrultusunda, bir önceki etkinlik temelli ders işlemenin daha da anlaşılması için ikinci bir örneği siz değerli okuyucularla paylaşmak istiyorum.

DERS: Matematik

KAZANIM: Birleşim ve kesişim kümelerini kavrayabilme,
ETKİNLİK: "Ben ve Sen"

Biri kız biri erkek olmak üzere, iki öğrenci tahtaya çıkarılır. Bu öğrencilere ait özellikler konusunda, diğer öğrencilerden bilgi alınır. Daha sonra tahtaya kesişimi olan bir küme şekli çizilir. Öğrencilerden birer kağıt çıkarmaları istenilir ve bu kağıda küme şeklinin çizilmesi istenilir. Daha sonra öğrencilerden, tahtaya çıkarılan öğrencilerin özelliklerini esas alarak her bir kümeye en çok üç özellik yazmaları istenilir. (üç özellik bir öğrenciye ait ve kendi kümesine yazılacak, diğer öğrencinin üç özelliği kendi kümesine ve daha sonra kesişim kümesine iki öğrencinin ortak özellikleri yazmaları) Her öğrenci kendi etkiliğini tamamlayarak, öğretmence belirlenen öğrencilerden bazıları yaptığı etkinliği tahtada sınıfla paylaşmaları istenilir. Paylaşımda bulunan öğrencilerin performansları ile ilgili diğer öğrencilerden bilgi alınır, (akran değerlendirme). Daha sonra sunumu yapan öğrencilerden kendi kendilerini değerlendirmeleri yani öz değerlendirme yapmaları istenilir. Buraya kadar öğrenciler bireysel olarak çalıştıklarında, öğrencilerce hazırlanan etkinlik kağıtlarından, sınıfça beğenilenlerden biri etkinlik panosuna asılabilir.

Daha sonra, öğrencilerden heterojen gruplar oluşturularak; gruplara birer kağıt dağıtılır. Öğrencilerden kendi aralarında birer temsilçi seçmeleri istenilir. Aynı çalışma grupların yapmaları istenilir. Grup çalışmaları tamamlandıktan sonra, her grup temsilcisi grubun hazırladığı etkiniliği sınıfa sunar, ve her grubun çalışması diğer öğrenciler tarafından değerlendirilmesi istenilir.(grup değerlendirme). Öğretmen tarafından tahtaya çizilen küme şekli kullanılarak doğru cevaplar yazılır ve bütün öğrencilere de doğru örneği defterlerine yazmları istenilir. Ayrıca, öğretmen tarafından; gruplarca hazırlanan etkinlik sayfaları, öğrencilerle birlikte değerlendirerek en çok beğenileni etkinlik panosuna asılabilir.

Bireysel ve grup çalışmalarına, kazanım için belirlenen ders saat sayısına bağlı olarak bellirlenmiş bir süre (en çok 5 dakika) ayrılabilir. Yapılan çalışmanın her basamağında, öğretmen değerlendirme de devam eder.

Sonuç olarak; etkinlik temelli ders işleme çalışmasına, bireysel çalışma ile başlanarak, grup çalışmasıyla pekiştirilerek sonuçlandırmayı esas alan bir örnek ders işlemeye yer verilmiştir. Yapılacak değerlendirmeler tamamen sözlü olabilir, öğretmen tarafından daha sonra da kayıt altına da alınabilir. Yeni programların en önemli ve en çok sorun yaşanılan alanı ölçme ve değerlendirme olduğu bir gerçektir. Buna paralel olarak ölçme ve değerlendirme çalışmaların, formlara dayalı olması ve bu formların çokluğu bir yönüyle öğretmenlerimizin zihinlerinde karışıklağa sebep olabilmektedir. Bu karışıklığı gidereceğini umduğum; Öz, akran, öğretmen ve grup değerlendirmeyi esas alan bir çalışmayı sizinle paylaşmak istedim. Okuyuculara selam ve saygılarımla.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 10
Toplam yorum
: 1
Toplam mesaj
: 6
Ort. okunma sayısı
: 2483
Kayıt tarihi
: 19.09.08
 
 

1967 Yılında, Ağrı’nın Diyadin İlçesine bağlı Yolcupınarı Köyünde doğdu. İlk, orta ve lise tahsilini..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster