Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mayıs '12

 
Kategori
Türk Mutfağı
 

Etli lahana dolması

Merhabalar, yemek tarifleri serisine Etli Lahana Dolması ile devam ediyoruz.


Malzemeler

1 adet orta boy beyazlahana

300 gr. dana, kuzu karışımı kıyma

1/2 kırık pirinç

1 orta boy soğan

1 domates

5 - 6 dal maydonoz

5- 6 dal dere otu

2 tk kuru nane

1 yemek kaşığı acı biber salçası

1 çk kimyon

1/2 çay bardağı sıvı yağ

Tuz ve Karabiber

Tarif
Adım 1

Öncelikle geniş bir tencerede su ısıtalım, ayırdığınız lahana yapraklarını bu suda 2 şer dk. haşlayın ve suları süzülmesi için bir kevgire alın.
Adım 2

Soğanları bir kaba çok küçük şekilde küp küp doğrayın, ardından domateslerin kabuğunu soyup minik küp küp doğrayın. Maydonoz ve dere otunuda yıkayıp ince ince doğrayın ve baharatlarla pirinci ekleyin. Ben yarım çay bardağı su da koyuyorum ki pirinçler kolay pişsin. iyice karıştırın
Adım 3

Ve sizi en çok oyalıyacak kısma geldik, sarma işlemine. Lahanaları düz bir zemine koyun yaklaşık 10 cm. genişliğinde parçalar ayırın, damarlı kısımlar içe gelecek şekilde koyun, içine kıyma karışımından cevizden biraz daha ufak parçalar alıp koyun ve ilk önce yanlardan kapayarak sarma işlemine başlayın, taki tüm malzeme bitene kadar devam edin.
Adım 4

Sardığınız dolmaları bir tencereye dizin, üzerine salça ve tuzlu su yapıp dökün bir parmak kadar üzerini geçsin sıvı yağı da ekledikten sonra pişirmeye başlayın. Hemen hemen 20 - 30 dk sonra yemeğiniz hazır. Sıcak servis yapın. Afiyet Olsun.


Kaynak: Etli Lahana Dolması

 
Toplam blog
: 5
: 897
Kayıt tarihi
: 04.05.12
 
 

Kocağeli doğumlu , İstanbulda yaşıyor. İTÜ mezunu ..