Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Aralık '12

 
Kategori
Okullar
 

Evet okullarda kıyafet serbest olmalı çünkü

Yıllar yıllar önceydi, ilkokulun ilk günleriydi, okula gitiğimiz o dönemler önlüklerimiz siyah beyazdı, biz de biraz daha sade ve basittik, ailem bana Ankara Anafartalar çarşısından sıradışı bir siyah kumaş almış ve benim inadıma yenilip okulun kurallarına göre değil, benim istediğime göre önlük diktirmişti. Belinde kalınca lastik olan aykırı bir model. Çocuktum ve kalıplara sığmak bana göre değildi.

Lise dönemi geldi, yine bir kural vardı ama ben onu da aşmış ve yine kafama göre bir o zamanlar jile dediğimiz formayı diktirtmiştim.

Tek tip bir dönem Amerikan hapishanelerindeki gibi olmak bana tersti. Bireydim ben köle değil

Üniversite yılları geldi. O zamanlar LEE COOPER çok popülerdi. Babam en alasından oradan bana kırmızı lacivert beyaz çizgili bir mont almıştı ve ben ilk aşk dönemindeyim. Sanıyordum ki o pahalı marka montu giyersem " O " gitmez, oysa o fotograftan birkaç gün sonra yurtdışına gitmişti. Mont, pahalı, lüks mont yetmemişti. Yıllar sonra karşılaştığımızda ne o mont vardı, ne o aşk.

İkizlerimiz büyürken asla aynı kıyafetleri almadık, kişilikleri gelişsin birey olsun diye. Ama geçen sene kızlarımdan biri okulda bir eğitimcisinden uyarı aldı, okulun kalıpların dışında giyiniyormuş, güldük geçtik doğru olan oydu.

Okutan aileler bilir ki, o okul formaları her yerde olmaz. Neden zira ihalelere çıkılır ve ihaleyi alan firma o önlükleri satar, üstelik kafasına göre satar, fiyat vicdanına kalmıştır. Adam köşeyi dönerken sizin cebiznide eliniz biraz daha derinler kayar.

Velhasıl sevdim ben bu özgürlüğü, ama inatla karşı çıkanlar şunları gözden kaçıyor birey olmanın yolu tek tip olmamaktan geçer. Bırakalım dileyen dilediğini giysin. Çocukların özgüveni kendine gelecektir. Almanlar kitsch diye tanımlar, öylesine olmasınlar, birey olsunlar, tarzını geliştirsinler, para ile en iyi kıyafetler alınmaz.

Hem okullar da %60 forma isterse devam edecek yani son karar okullarda, üstelik milller kafasına göre giyemeyecek zira kurallar net, öyle facebook görüntüleri olmayacak. Üstelik çocuk realiite ile daha önce tanışacak ki bu da daha az düş kırıklığı getirecek.

Ya güvenlik diyorsunuz değil mi? Çözüm basit okullara barkod okuyuclar konur çocuk kimliği ile geçiş yapar. Eminim devletimizin bunu yapacak gücü vardır

Çocuklarınızı korumak mı istiyorsunuz , o zaman bir zahmet önce kendi zincirlerinizi kırın. Çocuklara da o kadar haksızlık etmeyin. Onlar başka bir notanın ezgileri. İnanın

sevgiler 

 
Toplam blog
: 19
: 895
Kayıt tarihi
: 10.08.11
 
 

Anneyim. Ekoloji ve Barış aktivistiyim. Haksızlığa sahteliğe dayanamıyorum...