Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Kasım '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Eyvah şifremi unuttum!!!

Eyvah şifremi unuttum!!!
 

Alıntıdır


Geçen akşam iş çıkışında yolumun üzerindeki marketlerden birine uğruyorum. Alışveriş işini tamamlayıp kasalardan birine yanaşıyorum. Önümde bir kişi var. Orta yaşı biraz geçmiş adamın aldıkları çok fazla değil. Fazla beklemeyeceğim için seviniyorum.

Böyle zamanlarda kasada bekleme işi öyle zor geliyor ki.

* * *

Aklımda akşam yapılacak işler, aldıklarımı kasiyerin önüne koyuyorum. Kasiyerin ‘beyefendi şifreniz geçerli değil’ sözü ile önümdeki adama bakıyorum. Adam tekrar giriyor şifresini, ıhhh olmuyor.

Kasiyer huzursuz bir ifade ile ‘şifrenizden emin misiniz?’

Diye soruyor.

Adam şaşkın ve biraz da mahcup ‘benim şifrem bu’ diyor. Ama sonra, ‘bir saniye hanım kızım bizim hanıma da sorayım’ diyerek telefonunu çıkarıyor.

Telefon konuşmasının sonunda adamın, şifresindeki iki rakamın yerlerini değiştirerek şifreyi girdiği ortaya çıkıyor.

Hepimiz rahatlıyoruz. Kasiyer olayın birinci derece muhatabı olduğundan ‘Amca niye kolay bir şifre seçmedin?’ demeyi ihmal etmiyor.

* * *

Hafızamın bana oyun oynayacağı yaşları düşünmekten kendimi alamıyorum.

Parmak izimizin şifre olarak kullanılacağı zamanlar çok uzak değildir nasıl olsa diye kendimi avutuyorum.

* * *

Ödemeyi yaptıktan sonra hayatımdaki şifreleri düşünüyorum.

Cep telefonumun pin kodu, web postalarımın giriş şifresi, sosyal paylaşım ağına giriş şifresi (benim yok ama olsun), kredi kartı şifresi, bankamatik şifresi, interaktif bankacılık şifresi, spor salonundaki eşya dolabının şifreli kilidi….vs.

Şifreli hayatlar yaşıyoruz.

İşin ilginç olan kısmı ise; kim hangi şifreyi kullanır diye meraktan mı? yoksa başka bir nedenden mi bilinmez ama, Hotmail şifre hırsızlığının yapılmış olması.

* * *

Nedeni ne olursa olsun, Hotmail şifre hırsızlığı, ilginç bir bilgi edinmemize neden oldu. Çalındıktan sonra deşifre edilen 10 bin kadar kullanıcının bilgisi, kullanıcıların en çok hangi şifreleri tercih ettiğini ortaya çıkardı.

* * *

Buna göre, en sık kullanılan şifre, çalınan şifrelerin % 64'ünü oluşturan ‘123456’imiş. Onu, % 18 lik kullanım oranı ile ‘123456789’ izliyormuş.

Şifrelerin %22 si 6 karakterden oluşuyor. Bunları, % 21 ile 8 karakterli şifreler izliyormuş. 11 karakterden uzun ve 6 karakterden kısa olan şifreler ise yok denecek kadar azmış.

* * *

En ilginç şifre ise ‘‘lafaroleratropezoooooooooooooo’

adlı 30 karakterlik şifre imiş.

* * *

Deşifre edilen şifrelerin web posta giriş şifresi olduğunu unutmamak gerekir.

Kullandığımız diğer şifrelerin çalınıp açıklanması pek de eğlenceli olmazdı.

* * *

Kasım 2010 / Kurşun

 
Toplam blog
: 193
: 998
Kayıt tarihi
: 13.01.10
 
 

Kırklı yaşlarda başladığım yazma serüvenine elli li yaşlarda da devam etmeye çalışıyorum. Ünivers..