Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ağustos '07

 
Kategori
Bilim
 

Fizik eğitimi üzerine

Fizik eğitimi fen bilimleri hatta sayısal bilimler içerisinde önemli bir yer almaktadır. Bunun da nedeni fizik aristodan beri yaşayan bir felsefenin ürünü olmasıdır. Aristo fiziği doğa felsefesi olark tanımlarken nedenli büyük bir düşünür olduğunu göstermiştir.

Bugün fizik dediğimiz kavram esasında doğa felsefesinin matemetikleştirilimiş halidir diyebiliriz. Fizik insanlığın varoluşundan beri varolan bilimdir. Bu hiç yadırganmaması ve çok önemli bir durumdur. Acaba fizik doğanın kanunlarının bize ne sölediği midir yoksa bizim doğa hakkında ne söylediğimiz midir?

Buraya kadar olan kısım daha çok fizik ve felsefesi ilişkisini kapsıyacak bir konudur. Bu yüzden bu konuda daha fazla söz söylemek istemiyorum.

Bugün lise 1. sınıfa kadar herkesin görmek zorunda olduğu dersten biraz bahsetmekte fayda var. Fizik en genel anlamıyla pozitiv düşünme sürücininde başlangıcıdır esasında. Çünkü neden sonuç ilişkilerini inceleyen bir bilim dalı olan fizik doğmatik düşünce yapısına ters bir şekilde işlemeketedir. Doğmatik düşünceye karşı olmayan bilim dalı olan fizik sadece işleyis tarzı olark doğmatik düşünceyi kabul etmez. Kabullenmiş olsaydı bugün aksine fizik diye bir bilim olmazdı.İşte böyle bir yapıya sahip olan fizik dersinin lise 1. sınıfa kadar okutulmasındaki temel amaç ta bireylerin batıl inançlardan sıyrılıp, olayların neden- sonuç ilişkelerini irdeleyen bire birey olması sağlamk amacı güdülmüştür.

Peki ülkemizde fizik eğitimi bu anlamda nekadar başarılı olmuştur? Bu sorunun yanıtını net olarak vermek güçtür ama görünen o ki insanlarımızın hala büyük bir kısmının batıl inançlara sahip olduğudur. nasıl olurda bu eğitimi almış insanlar hala bu inançalrdan uzaklaşamamaktadır? işte fizik eğitimi burada üzerine düşen görevi tam olark yerine getirmemektedir.

Bugün fizik eğitimi doğmatik düşüncenin esiri olmuş ve bu bağlamda eğitim vermektedir. Bu yüzdendir ki öğrenciler fiziği anlam değilde ezberleme yoluna gitmişlerdir. Eğitim sitemizdeki bu felsefe yanılgısı öğrencileride içinden çıkılma bir durum haline getirmiştir. Öğrenciler kavrmaları öğrenmek anlamak yerine ezberlemeyi tercih ederek olayı öğrenmiyorlar ve bu yüzden bu konulardaki kavramları anlayamıyorlar.

Yapılması gerekn en önemli şey ise fizik derslerini daha çok fizik eğitimini kendien meslek edinmiş insanlar ve fiziği gerçekten hertürlü kavramlarıylan anlayan ve yorumluyan insanların yapması gerkmektedir.

 
Toplam blog
: 20
: 852
Kayıt tarihi
: 01.10.06
 
 

Ben Hacettepe Üniversitesi fizik öğretmenliği mezunu yeni bir öğretmen adayıyım. Fakat bunların yanı..