Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ağustos '07

 
Kategori
Bilim
Okunma Sayısı
483
 

Fizik eğitimi üzerine

Fizik eğitimi fen bilimleri hatta sayısal bilimler içerisinde önemli bir yer almaktadır. Bunun da nedeni fizik aristodan beri yaşayan bir felsefenin ürünü olmasıdır. Aristo fiziği doğa felsefesi olark tanımlarken nedenli büyük bir düşünür olduğunu göstermiştir.

Bugün fizik dediğimiz kavram esasında doğa felsefesinin matemetikleştirilimiş halidir diyebiliriz. Fizik insanlığın varoluşundan beri varolan bilimdir. Bu hiç yadırganmaması ve çok önemli bir durumdur. Acaba fizik doğanın kanunlarının bize ne sölediği midir yoksa bizim doğa hakkında ne söylediğimiz midir?

Buraya kadar olan kısım daha çok fizik ve felsefesi ilişkisini kapsıyacak bir konudur. Bu yüzden bu konuda daha fazla söz söylemek istemiyorum.

Bugün lise 1. sınıfa kadar herkesin görmek zorunda olduğu dersten biraz bahsetmekte fayda var. Fizik en genel anlamıyla pozitiv düşünme sürücininde başlangıcıdır esasında. Çünkü neden sonuç ilişkilerini inceleyen bir bilim dalı olan fizik doğmatik düşünce yapısına ters bir şekilde işlemeketedir. Doğmatik düşünceye karşı olmayan bilim dalı olan fizik sadece işleyis tarzı olark doğmatik düşünceyi kabul etmez. Kabullenmiş olsaydı bugün aksine fizik diye bir bilim olmazdı.İşte böyle bir yapıya sahip olan fizik dersinin lise 1. sınıfa kadar okutulmasındaki temel amaç ta bireylerin batıl inançlardan sıyrılıp, olayların neden- sonuç ilişkelerini irdeleyen bire birey olması sağlamk amacı güdülmüştür.

Peki ülkemizde fizik eğitimi bu anlamda nekadar başarılı olmuştur? Bu sorunun yanıtını net olarak vermek güçtür ama görünen o ki insanlarımızın hala büyük bir kısmının batıl inançlara sahip olduğudur. nasıl olurda bu eğitimi almış insanlar hala bu inançalrdan uzaklaşamamaktadır? işte fizik eğitimi burada üzerine düşen görevi tam olark yerine getirmemektedir.

Bugün fizik eğitimi doğmatik düşüncenin esiri olmuş ve bu bağlamda eğitim vermektedir. Bu yüzdendir ki öğrenciler fiziği anlam değilde ezberleme yoluna gitmişlerdir. Eğitim sitemizdeki bu felsefe yanılgısı öğrencileride içinden çıkılma bir durum haline getirmiştir. Öğrenciler kavrmaları öğrenmek anlamak yerine ezberlemeyi tercih ederek olayı öğrenmiyorlar ve bu yüzden bu konulardaki kavramları anlayamıyorlar.

Yapılması gerekn en önemli şey ise fizik derslerini daha çok fizik eğitimini kendien meslek edinmiş insanlar ve fiziği gerçekten hertürlü kavramlarıylan anlayan ve yorumluyan insanların yapması gerkmektedir.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

kazandırdıkları için başarılı olan az da olsa çocuklara rastladım. Öncelikle pek çok şey aileden başlamakta. Peki ne edeceğiz de bükülemeyen ağaçları eğiteceğiz. Burada sorumluluk biraz da tv kanallarına düşmekte. Her öğleden sonra bağırış çağırış özür dilerim ama "kadınlar hamamına" çevirdikleri stüdyolarda çok daha yüksek kaliteli programlar hazırlayarak gene,l kültüre katkıda bulunabilirler. Ayrıca o memleketin bir eğitim politikası olması lazım. Çocukların sadece üniversite kazanmaya şartlandığı bir eğitim sisteminde hangi ders tam manasıyla öğrenilip kavranıyor. Neyse bu konuda sayfalar doldurabilirim ama başınızı ağrıtmayayım. Sadece bir öğretmen olarak o anda çok manasızmış gibi gelebilen bir soruyu dahi ciddiye alıp ip ucu vererek çocuğu düşünmeye yönlendişrebilirseniz en mutlu öğretmen sizsiniz derim. Çalışma yaşamınızda başarışlar diliyorum. sevgiyle kalın. ezgi umut

Ezgi Umut 
 06.08.2007 14:10
Cevap :
öncelikle yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.Bugün eğitim sorunları üzerine kapsamlı bir araştırma yapılsa herhalde ciltler dolusu kitaplar harcarız.Buna rağmen bu sistemi ve bu politakalrı işletmek zorunda bırakılıyoruz. Sizinde bi eğitimci olduğunu düşünerek bu konuda sizinde fikirlerinizi almak ve sizinle fikirlerimi paylaşmak isterim. sizide çalışma hayatınızda başarılar dilerim .sevgiyle kalın tekrar teşekkürler.  06.08.2007 18:24
 

Çok yerinde saptamalarda bulunmuş olmanız beni son derece mutlu ve umutlu kıldı. Eğitim sistemimiz çökmüş durumdayken en zor bilim dallarından biri olan fizik derslerinin de bunun dışında kalmış olması tatlı bir bir ütopya olurdu. Fizik ile değil daha küçük çocuklara verilen eğitimden işe başlamak gerekiyor. Pozitif bilim ne ister: sorgulayan meraklı gözler. Bu sorgulamayı kim öğretecek. Elbetteki çocuklar içinde yaşadıkları aile ortamından öğrenecekler. Yorgun, bezgin ve mutsuz anne babaların bulunduğu bir toplumda mesele çocuğa bir şeyler katmak değil onu gürültü etmeden uslu bir çocuk olarak görmektir. Aileler çocuklarıyla az konuşursa, çocuğun hani o gözlerinden merak akan yaşlarında sorularına ellerinden geldiğince yanıt verecek yerde otoriter tavırlarla onu susturur ya da duymazdan gelirlerse olacağı budur. Çocuk zihnini ve zekasını çalıştırmayı öğrenemez. Ama az da olsa çocuklarıyla gerçek anlamda ilgilenen aileler bu soru sorma araştırma becerisini çocuklara kazandırdıkları

Ezgi Umut 
 06.08.2007 14:02
 

insanlar fiziği sevmez , (kendi fiziklerinin)dışında..ancak bilimin olmazsa olmazıdır...yazınız güzel elinize sağlık sevgiler

Zadig 
 01.08.2007 21:02
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 20
Toplam yorum
: 12
Toplam mesaj
: 1
Ort. okunma sayısı
: 806
Kayıt tarihi
: 01.10.06
 
 

Ben Hacettepe Üniversitesi fizik öğretmenliği mezunu yeni bir öğretmen adayıyım. Fakat bunların yanı..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster