Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ocak '10

 
Kategori
Müşteri Hizmetleri
 

Fujifilm'e teşekkür

Fujifilm'e teşekkür
 

Yılldır tüketici hakkı konusunda mücadele eden bir tüketiciyim.

Kolaylıkla çözdüğüm sorunlarım da oldu, Tüketici Hakem Heyeti kararıyla icraya kadar getirdiğim savaşımlarım da.

Onarım için verdiğim fotoğraf makinamı 2007 Temmuz ayında almıştım.

İlk altı ay içinde kez sorun çıktı, garanti kapsamında sorun giderilmişti.

Son arıza, garanti süresi dolduktan kısa bir süre sonra ortaya çıktı. Daha doğrusu, kullanıcı hatası olarak adlandırılan bir durum; düşürdüm makinayı. Ekran çatladı, ve vizörde görüntü kayboldu.O güne kadar da keyfe keder diyerek aldırış etmediğim deklanşör sorunu ve zoom problemi vardı. Çalışmaya engel olmuyordu.

Fujifilm marka makinamı, satın aldığım alışveriş merkezine götürüp, kendileri aracılığı ile onartmak istediğimi belirttim. Çünkü Antalya'da o markanın servisi yoktu. Görevliler kabul ettiler, ve garanti süresi bittiği için de ücret ödemem gerektiğini bildiğimi, ancak önceden rakam hakkında bilgi verilmesini istedim. Zaman zaman onarım bedelini, yeni aygıt fiyatına yakın isteyebiliyorlar. Koşullarda anlaşıp makinamı teslim ettim.

Bir aya yakın bir süre sonra makina geldi, bedel istenmiyordu. Ama bir sorun daha çıkmıştı; deklanşöre basıldığında donma oluyordu. Teslim almadan geri verdim. Yeni belge düzenleyip yine servise gönderdiler.

07.09.2009 tarihinde onarımı yapılan Fujifilm marka fotoğraf makinamı teslim almaya gittiğimde, makinamı sağlam ve çalışır olarak teslim aldım. Kodları belirtilmiş yedek parça değişikliği ve "tuş takımı değişti" notuyla irsaliyesini de aldım. Ama fiyatlandırma bölümü boş idi ve herhangi bir bedel talep edilmemişti. Şaşırmıştım!

Tüketici olarak hoşnut olmama karşın, garanti süresi de dolmuş olan bir ürüne, bu uygulama neden yapıldı diye düşünmeden de edemedim açıkçası.

Teslim alırken görevliye de sormama karşın yine de ne olur, ne olmaz diyerek bugüne değin bekledim. Bakarsınız birgün, "unutmuşuz para almayı" benzeri bir ödeme talebiyle karşılaşabilirdim. Şu ana kadar olmadı, bundan sonra da olmayacağına inandığım için bu teşekkürü yazmaya karar verdim.

Şöyle de bir yorum yaptım: Garanti süresinde, daha önce oluşan ve iki kez kendilerine gönderilen arıza şikayetleri, muhtemelen üretim hatasıydı. Keyfe keder diye belirttiğim durum da, bu varsayımın bir devamıydı ve 'üretim hatamızı böyle bir jestle düzeltelim' demiş olabilirlerdi.

...

Hakkımızı arıyoruz; zaman zaman savaşmak zorunda kaldığımız kurum ve kuruluşlar oluyor. Mahkemelere kadar koşturuyoruz; hakkımızı alabilmek için.

Ama ticari ahlak anlayışıyla tüketicisini hiçbir güçlük çıkartmadan hoşnut eden bir firmaya da teşekkürü çok görmemeliyiz. Fujifilm'e bu nedenle teşekkür ediyorum.

Bu da benim tüketici sorumluluk anlayışım.

 
Toplam blog
: 355
: 1099
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1960 Ankara doğumlu bir Çankırılıyım. İşimin burada olması nedeniyle, Antalya'da yaşamaktayım. Ti..