Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Haziran '07

 
Kategori
Futbol
 

Futbol oyunu-3... Avrupa kupaları

Futbol oyunu-3... Avrupa kupaları
 

Şu Fenerbahçe kulübünün Başkanı Aziz Yıldırıma öyle hayranım ki şimdi bazıları diyecek ki "Hayran olacağın kişi kalmadı da, bu adama mı hayransın." -"Evet. Adamın kara gözüne karakaşına değil fikirlerine, düşüncelerine" demek istemiştim.

Adam büyük oynuyor. Çünkü kafasına koymuş bir kere. Fenerbahçe’yi Avrupa’da şampiyon yapmak istiyor. Kendine güveniyor. Birkaç yıldız alıp Şampiyonlar liginde ki takımlarla,
Milan’nın kadrosunda ki 14 yabancıyla,
İnter’in kadrosunda ki 20 yabancıyla,
Rael Madrid’in kadrosunda ki 12 yabancıyla,
Barcelona’nın kadrosunda ki 15 yabancısıyla,
Manchester Utd.’ın kadrosunda ki 16 yabancısıyla,
Chelsea’nin kadrosunda ki 16 yabancısıyla,
Liverpool’un kadrosunda ki 20 yabancısıyla,
Bayern Munich’in kadrosunda barındırdığı 16 yabancısıyla oynayan takımlarla mücadele etmek için Fenerbahçe’ye dünya yıldızlarını kazandırmak istiyor. Çünkü elinde bulundurduğu 6 yabancı ile şampiyon olamayacağını çok iyi biliyor.

Yıllarca Türk Takımlarının 1. Turlarda elenip bu kupalarda seslerini yükseltememeleri ne kadar acı bir gerçek. İşte bu sebepten dolayı "Futbol oyunu" hakkında yazmış olduğum blog dizisi yazılarımda bizim gibi Akdeniz ülkesi olması ve birçok özeliklerin bizlere benzemiş olması nedeni ile İtalyanlardan bahsettim. Onlardan örnekler verdim. Dilim döndüğünce çözümler üretmeye çalıştım. Bu bloğumda da Avrupa kupalarında özelikle İtalyan takımları ile diğer ülkelerin takımlarının kazandırdıkları şampiyonluklardan ve bunları nasıl becerdiklerinden bahsetmek istiyorum birazda.

Ülkeler………..SK ……….ŞKK ve ŞL………KGK….. UEFA…..Toplam…….KAT
1-İtalya………....8………………11…………..….7……….....10…….…..36….………9
2-İspanya……...6…… ……….11…………...….7……...…..11………..35….………6
3-İngiltere……..6………………10…………...….8……...…..10…….…..34….…..13
4-Almanya …...0……………….6…………..…..5……....……6………....17…………9

Burada da görüldüğü gibi yukarıda ki ülkelerin daha çok İtalya, İspanya ve İngiltere gibi takımlar da 10’dan fazla yabancısı bulunduranlar başarılı olmuştur.

Takımlar………......…Ülke…….........SK….....ŞKK ve ŞL …....KGK…...UEFA…....…Toplam

1- AC Milan……......İtalya……….......4….….......…7…...….....….2……..….0……...……13
2- Real Madrid…....İspanya……..…..1….....…….…9…….....…….0…..…….2…......……12
3- Barcelona……....İspanya….…...…2……......……2……….........4….….….3……...……11
4- Liverpool……...…İngiltere………...2……......… …5……….....….0….….….3……...……10
5- Ajax...………….....Hollanda………..3…… …......…4……….....….1….....….1…….....….9..
6- Juventus……...….İtalya…… …...…2……...... ……2……..... ……1……..….3……....…….8
7- Valencia……...….İspanya………. …2……..... ……0……….....….1..…...….3……......….6
8- Bayern Münih.…Almanya…….…..0………......…4………….......1..........1..…....…….6
9- Anderlecht…….. Belçika………..….2……......……0…......……….2……...….1….......….5..
10-İnter……….. ...…İtalya………. .....0…….......……2…........…….0....…….3……...…….5

Yukarıda görüldüğü gibi Avrupa’dan en fazla kupayı almış ilk 10 takım sıralamasında 3 tane İtalya ve 3 tane de İspanya’da ki takımları bulunmaktadır. Niye acaba? Hiç düşündünüz mü? Hep boşa konuşulmaz, atayım kafadan tutarsa tutar misali hiç olmaz. Çıkartacaksın rakamları koyacaksınız önümüze. Çünkü rakamlar hiç yalan söylemez beyler. İşte rakamlar ortada ve takımlar ortada. Başarıları ortada. Bunlarla baş etmek mümkün mü?

Nasıl mümkün olsun ki. Adamlar takımlarına dünya kupalarında kendini ispatlamış kabiliyetli futbolcuları ülkesinde oynatmak için sayısız oyuncu almışlar. Basta Futbol Federasyonları müsaade etmiş gücü olan parası olan kulüpleri desteklemiş. "Zayıf olan takımlara da gidin de Afrika’dan ucuz oyuncu getirin" dememişler. "Onları yetiştireceğinize yanı başınızda ki oyuncuları bulun onları sürün o yıldızların karsısına" demişler. Yıllarca böyle devam etmiş. Hem milli takımları dünya şampiyonu olmuş hem de kulüp takımları Avrupa şampiyonu.

Avrupa Futbol Birliği kısa adı UEFA Ülke federasyonlarına karışmıyor. "Bu kadar yabancı oynatacaksın" diye. Avrupa’dan kuralar çekiliyor bir bakmışsız ki karşımıza Milan var. Diyebilir misiniz ki UEFA’ya, "Benim ülkem de 6 yabancı sınırlandırması var, dengeler bozuluyor. Halbuki ben bu lig’de şampiyon olmak istiyorum. Onun için Milan benimle yalnız 6 yerli ile oynasın" diyebilir misiniz? Allah aşkına.

Bir başka örnek daha size… "Treni ne götürür vagon mu, yoksa lokomotif mi" diye sorsam? Ne cevap verirsiniz. Cevap hazır. "Lokomotif diyecesiniz, galiba…" Çünkü lokomotif vagondan farklıdır. Lokomotif de motor vardır sizi rayların üstünde hareket etmenizi sağlar. O motor da para eder. Para da Aziz Yıldırımda varsa eğer, bırakın "Türk Futbolunun lokomotifi" olsun ve istediği kadar yıldız futbolcuları almasına müsaade edin.

Yıllarca "Galatasaray", Türk futbolunun lokomotifliğini yaptı. En başta Derwall ve onun bıraktığı eserleri Denizli ve Terim’le başarıdan başarıya koştu. O "Alman" bir ruh verdi takıma, takım aşkı verdi. Halen o takım ruhu arada sıra da olmasına rağmen kafi gelmemekte. Çünkü artık futbolda para konuşuluyor bir yerde.

Bir şeyler yapmak istiyorsanız eğer parayı harcayacaksınız.

Ama durduğu yerde değil. Kaynaklar yaratarak. Fenerbahçe bunu yaptı yıllarca ve yapıyor da. Fenerium mağazalarında ürünlerini "25-30 milyon taraftarına" sunuyor. Kartlardan büyük gelir elde edilmiş durumda. Şimdi de Carlos’un formaları Fenerium da kapış kapış. Kendisine ödenecek para çıktı bile.

Gelirini gittikçe artırıyor. Bir Milan olma yolunda adım adım ilerliyor. Onların bütçelerine yaklaştı nerede ise. Şimdi geldi Avrupa’da şampiyon olmak.

Geçenler de bir blog okudum.

http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=44826

Çok üzüldüm kendisine. Sonra Karşıyaka’dan olan arkadaşımız İlyas Bayram’la geçen cumartesi günü kendisiyle tanışma şerefine eriştim. Sağ olsun beni davet etmişti. Karşıyaka’ya yanına çağırdı beni, gittim sağ olsun kendisi beni güzel bir yere Bostanlı’da ki çay bahçesine götürdü. Uzun uzun görüştük. Son çıkan yazılardan bahsettik. Tabi ki yukarıda ki blog’tan da bahsettim kendisine. O bloğu yazan arkadaş bana göre haksızdı ve İlyas Bey’e dedim ki: “Ben öyle bir blog/bloglar yazacağım ki örnekler vererek kimse yorum getiremeyecek”. Üç gündür bekliyorum özellikle o talihsiz bloğu yazan o arkadaştan hiç ses çıkmadı şimdiye kadar.

-"Galiba Aziz Yıldırım haklı…"

Eğer Türk Futbolunu bir yerlere taşımak istiyorsak.

Eğer Milli Takımımızı Dünya Kupasında Şampiyon olmasını istiyorsak

Eğer Avrupa’da takımlarımızın Şampiyon olmasını istiyorsak

Aziz Yıldırım'ı Lokomotifin başına geçirtelim, beyler.

Yukarıda kısaltılan terimler:
SK:..... Süper Kupa
ŞKK: ...Şampiyon Kulüpler Kupası
ŞL:...... Şampiyonlar Ligi
KGK:....Kupa Galipleri Kupası
KAT:.... Kupa Alan Takım sayısı

 
Toplam blog
: 540
: 3176
Kayıt tarihi
: 02.01.07
 
 

Hiç bir motorlu araca binmeyi sevemedim. Daha doğrusu sevdiremediler. Onun yerine iki tekerlekli ..