Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ağustos '10

 
Kategori
Futbol
 

Futbol yalnızca futboldur

Futbol yalnızca futboldur
 

Son bir senede ben ne çok değişmişim, ne çok şeyi değiştirmişim hayatımda. Dün futbol ligi başladı ya, maç sonrası yorumları seyretmeye başladığımda, daha doğrusu seyredememeye başladığımda farkına vardım bunun.

Fenerbahçe 42-3-1 oynasaymış daha iyi olurmuş, ne gam, yok mu başka işin gücün?

Alex büyük futbolcuymuş, bana ne, ben mi büyüttüm? Reykart bu işi bilmiyormuş, sen biliyorsun ya, git aday olsana hocalığa Querisma topla çok oynuyormuş, sane ne, senin topun mu?

Toplam 20 dakika seyredemedim futbol yorumcularını, anlattıkları bana çok yavan, komik, boş ve sıradan geldi. Oysa geçen yıl böylemiydi ya, son kanaldaki son yorumcu susana kadar kanal kanal gezer, ertesi sabah pörtlemiş gözlerle işe gelirdim.

Tamam yine futbolu çok seviyorum, maç olursa severek izlerim, ama o kadar, ben seyirciyim, taraftarım, benim görevim maçı seyretmek sonrası beni ilgilendirmiyor ve ilgilendirmemeli de zaten. O yorumcular hayatın sırrını açıklayacaklarmış gibi neden yıllarca dinledim sabahlara kadar bilmiyorum ve bir anlam da veremiyorum.

Özellikle kahvehane köşelerinde futbol yorumları hakkatten ama hakkatten çok komik, o topçuya o kadar para verilir mi geyiği mesela, ya kardeşim o kulübün yönetimi var, denetleme kurulu var, mali kurulu var, sorarlar hesabını sana ne. Keyfi misin adamın? Otur maçını seyret. Senin görevin bu kadar, illa takımın mali durumunu değerlendireceksen git taraftar mağazasına ürün al kardeşim. Ben gittim Kartal Yuvasına arabama maskot kartal, oğluma şapka aldım bitti görevim. Takımın kaç kaç kaç oynayacağını sen neden düşünüyorsun abi, illa meraklıysan kursu var katılır hoca olursun. Beğenmediğin takımı seyretmezsin olur biter, 3 hafta takımın biri boş tirübüne oynasın bak bakalım yönetici, futbolcu kalıyor mu ortada.

Asıl futboldan beni soğutan bölücü tarafı, biz bu memleketi bir arada tutabilmek için kıçımızı yırtarken kuşbeyinli insanlarımız sırf rakip takımın taraftarı diye birbirlerini fiziken ve ruhen yaralıyorlar ya iyice dellendiriyor bu futbol meselesi beni.

Futbol işte, futbol yalnızca futboldur, ortada bir top, iki kale, 22 topçu topu karşı kaleye sokmak için koşturup duracaklar sen de seyredip eğleneceksin. Hatta çoluk çocuk gidip eğleneceksin. Bittiğinde unutacaksın, konser sinema, tiyatro seyreder gibi seyredeceksin, sen hiç falanca tiyatro oyununa gidipte başka oyuna gidenlere saldıran güruh duydun mu? Ya da oyunculara çok para veriyor diye kızdığın yönetmen oldu mu? Sen temaşa edersin biter görevin. Kasılma boşa, inan ne o topçuların ne de yöneticilerin umurunda bile değilsin. O uğruna kafanı gözünü kırdırttığın adamlar maçtan sonra gidip barda beraber içiyorlar. Sabaha kadar sanki memleket meselesi tartışır gibi aralarında atışıp tutuşan topçu eskileri var ya program bitince kıkır kıkır gülüyorlar sana emin ol. Yırtma kendini. Bu ülke ne çekiyorsa hiç kimsenin kendi işini adam gibi yapmayıp başkasının işine her fırsatta karışmasından çekti. Sen seyircisin seyredeceksin o kadar. vaktini daha akıllı işlerde harca yazıktır. Futbol, sadece futboldur o kadar, futboldan daha fazlasını ummak da olsa olsa gerizekalılık belirtisidir.
 
Toplam blog
: 46
: 870
Kayıt tarihi
: 16.07.10
 
 

1971 Kırıkkale doğumluyum, özel bir şirkette muhasebe müdürüyüm, evliyim 2 çocuğum var...