Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ekim '16

 
Kategori
Deneme
 

Gariptir ki, önde gelen çoğu Türk milliyetçisi Türk değildir

Gariptir ki, önde gelen çoğu Türk milliyetçisi Türk değildir
 

Milliyetçi ve muhahafazakâr çevrede yaşadığım için çocukluğum ve gençliğim milliyetçi olarak geçmiştir. İlk oyumu MHP'ye verdim. Üniversite eğitimimin ilk yıllarında Ülkücülere katıldım. Kitaplarla ilişkim arttıkça, benimseyişlerimden bir bir sıyrıldım. Milliyetçilik denilen çocukluk hastalığından bir güzel kurtuldum.
 
Geçmişimden dolayı asla pişman değilim. Bilâkis bazı yanlışları samimi olarak eleştirebilmek için, o yanlışları yaşamış olmanın gerektiğine inanırım.
 
Milliyetçiyken fark edip sorgulayamadım, ama sıyrılınca daha çok fark etmeye başladım.
Sahi, önde gelen çoğu Türk milliyetçisinin Türk olmaması garip değil mi? 
 
Bakın bunu sorgulamaktaki amacım paranoyakça düşünceler değil, asla değil.
 
Önde gelen Türk milliyetçilerinden Ziya Gökalp'ın Kürt olması...
 
Ünlü Türkçü Moiz Kohen, yani Munis Tekinalp'ın Yahudi olması...
 
Tapar derecede Türk milliyetçisi olan Nihal Atsız'ın babasının dönme Rum olması...
 
Türk milliyetçisi bir tarihçi olan Cemal Kutay'ın Kürt olması...
 
Türk milliyetçiliğinin zirveye çıktığı Trabzon'un daha dünü Rum olması...
 
Bugün bile Türk milliyetçiliğini benimseyen Kürtlerin olması...
 
Hiçbirinin milletini ve benimseyişini sorunlu olarak görmüyorum, sadece garip buluyorum. 
 
Ana-baba Türk olan, milliyetçi benimseyişlerinden sıyrılan benin, bırakın da bu garipliği sorgulamaya hakkı olsun.
 
Atatürk milliyetçiliğindeki Türklükten için, Türk olmayı benimsemenin yeterli olduğunu söylerler.
 
Geçen yıl Suriye'de, şimdi Musul'da 'Oralarda soydaşlarımız, Türkmenler var, sessizliğimiz olmaz' diyorlar. Ülkesinde 20 milyon dolaylarında Kürt yaşamazmış gibi, Türkmenlerin yaşadığı coğrafyada ülkedeki Kürtlerin soydaşı ve akrabası yaşamazmış gibi... Aynı zulmü Kürtler yaşarken, 'bizi ilgilendirmez' duyarsızlığına giren sanki ben gibi...
 
Atatürk milliyetçiliği maalesef kimliği öne çıkarıyor.
 
Ziya Gökalp gibi, Cemal Kutay gibi, önde gelen Türk milliyetçileri Kürttür. Asıllarını reddetmezler, ama Kürtlerin, Türkün bir kolu olduğuna inanırlar. Ne denebilir ki bu adamlara? Farisilerin Şiiliği haricinde, akrabalığı, dil yakınlığı, inanış benzerliği, tarih hısımlığı olan bir halkı, nasıl Türk'ün alt kolu görüyorsa?
 
Nihal Atsız, askeri okuldayken Mısırlı teğmene Arap diye hakaret edip, selam vermemiş imiş. Ölene kadar Türklük davasından geri adım atmayan, ırkçılık derecesinde fanatikçe savunan Nihal Atsız, neden Türkleri katledenler, Türkleri Araplaştıranlar hakkında romanlar yazıp, takipçisi gençleri aydınlatmadı?
 
Dün kısa bir yazı yazmıştım. Onu da yazımın sonuna ekleyelim, yazıyı bitireyim:
 
Yavuz döneminde, Rus balıkçıların Karadeniz'de avlanmalarına, 'Rus'un pis ayağı kirletmesin' diyerek izin verilmezmiş.
 
Ne yani, bu güzel bir şey mi?
Ama bir Türk milliyetçisinin hoşuna gidebilir, gurur duyabilir.
 
İşte milliyetçilik öyle bir zehirdir ki, empati yapabilme yeteneğin öldürür. Yavuz'un yerinde Çar, Rus balıkçının yerinde Türk balıkçı olsaydı, 'Türk'ün pis ayağı kirletmesin' denilseydi, işte bunu düşünemez.
 
-Mustafa Yıldırım - 21.10.2016
 
Toplam blog
: 480
: 715
Kayıt tarihi
: 03.11.12
 
 

Konyalıyım. Edebiyat okudum. Amatör yazar ve şairim. ..