Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Haziran '12

 
Kategori
Dünya
 

Gaza getirilmek

Gaza getirilmek
 

"Yurtta sulh cihanda sulh" M. K. ATATÜRK


Bu da çok bilinen hikayelerden biridir. Tembel bir Aslan Ormanda tavşanla sohbet ederken, “Tembel de olsam benim bir aslan olduğumu biliyorsun, değil mi sevgili tavşan kardeş?” der aslan. “Elbette ki biliyorum kralım!” diye cevap verir tavşan. “Peki, istesem seni bir hamlede yiyebileceğimi de biliyorsun değil mi?” der, her şeye rağmen ormanların kralı olan aslan. “Tabii ki, sayın çok değerli kralım, tabii ki” diye karşılık verir akıllı tavşan.”  “O halde güzel tavşancık, bundan sonra yaşamak istiyorsan, bana yardım edeceksin! Nasıl yaparsın bilemem, o senin sorunun. Benim yorulmadan aslanlar gibi doymam gerekiyor, gerisi beni bağlamaz.” Der bezgin aslan. “Emredersiniz, diye cevap verirken çaresizdir tavşan.

Düşünür, Aklına ilk olarak yaban öküzü gelir. Hemen öküze gider. Öküz otlanıyordur.  “Merhaba, sayın öküz, biliyor musun, ben az önce kimi gördüm?” dedi. Kalın sesli kaba öküz “kimi gördün?” diye sorar. Tavşan cevap verir. “Ormanların kralını gördüm ve kesin karar verdim ki ormanların kralı sensin. Çünkü; o senin yarın kadar bile değil! Sen onu parçalarsın.!” Der.

Öküz heyecana kapılır, Otlanmayı bırakır ve “Parçalarım değil mi?” diyerek kabarır. “Tavşan, “sendeki cüsse bende olsa, ben her gün on tane aslan harcarım!” der. Yaban öküzünün gözleri parlar ve en gür çıkan sesi ile “Nerede bu kralın sarayı?” der.

Tembel aslan öküzü afiyetle, keyifle, büyük bir iştahla yerken, tavşana sorar: “Nasıl yaptın bunu tavşancık?” diye sorar. Tavşan cevap verir: “Öküz işte kralım, öküz, iyi gaza geliyor…”

Anlaşıldığı kadarı ile büyük devletler, bizleri pohpohlayarak kaynayan kazan Ortadoğu girdabının içine çekmek düşüncesindedirler. Türkiye’ ye Ortadoğu’nun bekçiliği uygun görülmüştür. Bu bekçiliğin ilk önde gelen görevi Suriye’ deki olayları durdurmaktır. Türkiye,  Suriyeye askeri müdahalede  bulunması teşvik edilmektedir.

Suriyeye yaptırım yapılması için Birleşmiş Milletlerde yapılan oylamada iki veto oyu hakkı olan Rusya ve Çin’e aittir. Rusya Dış İşleri Bakanı Sergey Lavrov’un Şamı ziyaretinde krallar gibi karşılanması hayli ilginç olduğu kadar, İranın sahip olduğu nükleer güç nedeni ile bölgedeki etkisi düşündürücüdür. Türkiyenin Ortadoğunun bekçiliği söylemi gülünç ve ham hayalden ileri gidemez. Büyük ülkeler sırtımızı sıvazlayarak bu ateş topuna ulaşabilmek, söndürmek için Türkiyeyi maşa olarak kullanmak istemektedirler.

Son tahlilde, Türk dostu olan Muammer Kaddafi linç edilerek öldürüldü. Libya olayında Türkiye asker göndermedi ama lojistik yardım yanı sıra para yardımı yaptı. Libyadan bugün yararlananlar Avrupa ülkeleri ile Amerika oldu. Mısırdaki rejim değişikliğinde  zarar Türkiyeye fatura edildi. Dış İşleri politikamız olan sıfır sorun, sıfır dosta  dönüştü

Bize Suriye, konusunda gaz veriliyor. Herkes kenarda maç seyreder gibi seyredip, Türkiye bu işi halletsin diyor, şark kurnazlığı yapılıyor.

Artık; Türkiye, Tembel Kral Amerika ve Avrupa Ülkeleri tarafından dolaylı olarak gaza getirilen kalın sesli kaba öküz rolünü bırakmalıdır. Yoksa, afiyetle yenilecek kurbana dönüşebilir.

Sağlıklı ve mutlu günler dilerim.

Nizamettin BİBER
Uzman İnşaat Mühendisi 

 
Toplam blog
: 887
: 2743
Kayıt tarihi
: 06.06.12
 
 

Yeni dünya düzensizliğinde insan olmaya çalışan ve okuyarak ne kadar cahil olduğunu gören, olayla..