Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Şubat '17

 
Kategori
Üniversiteler
 

Gaziosmanpaşa Üniversitesi PDR öğrencisi Hakan Çelikçi ile...

Gaziosmanpaşa Üniversitesi PDR öğrencisi Hakan Çelikçi ile...
 

Hakan Çelikçi


Gaziosmanpaşa Üniversitesi PDR Bölümü öğrencisi Hakan Çelikçi: İyi bir Psikolojik Danışman ve Rehber  insanların yüreğine dokunabilmeli.

*Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız, hangi okullarda okudunuz bu güne kadar?

HAKAN ÇELİKÇİ: Karslıyım yedi çocuklu bir ailenin son çocuğuyum. Şimdi İstanbul’da yaşıyorum. İlkokul ortaokul ve lise öğrenimimi Kars’ta aldım. Bir yıl İstanbul’da dershaneye gittikten sonra Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi PDR ( Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık) bölümünü kazandım. Şimdi 4. sınıf öğrencisiyim.

*Neden PDR, neden Tokat, bu bölümü yazmadan önce ve şuan duygularınız arasında ne fark var?

HAKAN ÇELİKÇİ: Liseden beri bu bölümü istiyordum. İnsanları dinlemeyi ve insanlara yardım etmeyi sevdiğim için PDR. Tercihlerimde son sıradaydı Tokat sürpriz oldu benim için. Severek geldiğim bir bölüm olduğu için iyi geçti diyebilirim. Keyif alarak bitiriyorum.

*Ailenizden bahseder misiniz; anne babanız ne iş yapar, kardeşleriniz nerede okur, onların sizin çabalarınıza bakışı nedir?

HAKAN ÇELİKÇİ: Annem ev hanımı, babam serbest meslekte çalışıyor. Bir ağabeyim Fırat Üniversitesi elektrik öğretmenliği mezunu. Bir ağabeyim 9 Eylül makine bölümü mezunu. Ailem bana güvendi ve bana hep destek olundu.

*İyi bir PDR’ci sizce nasıl olmalıdır?

HAKAN ÇELİKÇİ: Öncelikle iyi bir PDR’ci insanların yüreğine dokunabilmelidir. İyi empati kurmalıdır. Sadece empati kurmak değil bunu içselleştirip karşı tarafı tam anlamıyla anlayabilmelidir. İyi bir PDR'ci kendini yenilemeli çok kitap okumalı ve kendini sürekli geliştirmeli ayrıca.

*Çok genç çekingen, siz de yeni insanlar tanımayı seviyor ama tanışmak için adım atmaktan çekiniyorsunuz. Bunun olumsuzluğu sizi nasıl etkiliyor?

HAKAN ÇELİKÇİ: Böyle bir durum karşısında kendimi yetersiz hissederdim bu duygularıma da yansır tabi ki. Çok kaygılanır ve stresli olurdum. Bunun üstesinden gelmek içinde çaba gösterdim. Çünkü böyle sorunların üstüne gidilmezse ilerde daha büyük bir sorun olarak karşımıza çıkacaktır.

*Tokat’ta Üniversite öğrencilerinin genel sorunları neler, çözüm yolları sizce nedir? 

HAKAN ÇELİKÇİ: Ev kiralarını çok yüksek görüyorum. Evde kalmak isteyenler için biraz sıkıntı. Otobüs ücretlerini de fazla buluyorum. Bir de duraklarda çok fazla bekliyoruz, bu sorunların çözümü basit aslında. Kişilerin elinde hemen çözülebilecek sorunlar.

*Üniversite çağında arkadaşlığın önemi nedir, üniversiteli arkadaşlıkta neye dikkat ederse olumlu olarak hayatına yansır?

HAKAN ÇELİKÇİ: Üniversite de aldığımız eğitim kadar edindiğimiz dostluklar, arkadaşlıklarda önemli. Bizleri ileriye taşıyacak olan çabamız kadar arkadaşlarımızın tutumu da önemli

*PDR alanında nereye gelmek istersiniz, neden?

HAKAN ÇELİKÇİ: PDR alanında uzman bir psikolojik danışman olmak istiyorum. Bölümümü seviyorum ve daha fazla insana ulaşmak için, insanların yaşadığı sorunlara daha iyi çözümler getirebilmek için.

*Bölüm, fakülte ve üniversitenin gelişimi için neler önereceksiniz.

HAKAN ÇELİKÇİ: Fakülte ve üniversitenin imkânlarından genel anlamda memnunum ama PDR sınıflarının çok kalabalık olması verilen eğitimin amacına ulaşmasını engelliyor. Bu sadece PDR için geçerli değil eğitimdeki diğer bölümlerde de geçerli.

*Özelde Gaziosmanpaşa Üniversitesi, genelde PDR okumak isteyenlere neler önereceksiniz?

HAKAN ÇELİKÇİ: Küçük ve şirin bir şehirde okumak istiyorlarsa ve iyi bir üniversite olsun diyorlarsa Gaziosmanpaşa Üniversitesini düşünmelerini tavsiye ederim. PDR bölümü içinse kitap okumayı sevsinler bol sunumlu bol ödevli ve bir o kadar da keyifli geçecek bir dört yıla kendilerini hazırlasınlar.

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..