Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Eylül '07

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Geceleyin elleriniz uyuşuyor mu?

Geceleyin elleriniz uyuşuyor mu?
 

Uykuya daldığımız uykunun o en tatlı anlarında birden uyanıyorsunuz, elinizin bir kaç parmağı yada bilekten sonrasının sizde olmadığını farkediyorsunuz, görüntü olarak var ama hissetmiyorsunuz öyle telaş ediyorsunuz ki hareket ettirmeğe çalışıyorsunuz bir iki dakika sonra eliniz siz uykuda iken nerelere gitti ise hemen geri dönüyor soruyor utanmadan size"ne vardı"?

Yüreğimizi ağzımıza getirmenin anlamı varmı değil mi? Bunu bir çok geceler boyu yaşadım, kendime ne tanılar koyuyorum "tamamm diyorum ben öleceğim elimden başladı bu yavaş yavaş tüm vücudum katılacak buna"

Birgün tüm cesaretimi toplayıp çalıştığım yerdeki arkadaşlarımla paylaştım bu sorunumu, amanın baktım ki pek çok kişi bu rahatsızlıkla yaşar gidermiş. Doktora gitmiyorlarmış onlarda benim gibi nasılsa el dönüp geliyor, rahatlığımıza bakarmısınız?

Sonunda bir hekime gitmeğe karar verdim doktorumun gözünün içine bakıyorum, tek sözü ile ya hayatımı karartacağım ya da herşey yine eskisi gibi olacak mutlu ve mesut devam edeceğim hayatıma, yeni bir rahatsızlık bulana kadar.

Birçok tıbbı terim söyledi ama aklımda kalan boyun bölgesinden çıkan, ele dağılan 3 sinirden biri olan median adlı sinirin el bileğinde dar bir kanalda sıkışması imiş tıbbı adı "Karpel sinir tendromu"
Sebebi el bölgesinde ki tendonlarda kalınlaşmalar, gebeliğe bağlı su ve tuz tutulması, el bileğinde ki tekrarlanan hareketler (bilgisayar kullanımı, el işleri yapanlarda, tenis oynayanlarda ) ve romatizmal hastalıklar imiş suçlu, daha çok kadınlarda görülürmüş nedense ve ileri yaşlarda...Amanın yaşımız ortayada çıkıyor artık.

Teşhis hastanın ifadesi ve hekimin gereken tahlilleri yapması neticesinde ortaya çıkıyormuş, ciddiye alınması geeken bir rahatsızlıkmış, ilerliyen safhalarında ellerde güç kaybına sebep olabiliyormuş.

Tedavisi için eli tekrarlıyan hareketleri yapmayarak, zorlamalardan koruyarak, (mesela kavonuzu açacağım diye benim gibi Heman hareketi yapmayarak, olmadı kavanozu karşına alıp içini açmış muamelesi yaparak) Kullanılacak el bileğini kuvvetlendirici atellerle biraz olsun rahatlama mümkünmüş... Ben yine de hemen ihmal etmeden bir hekimle nedenini niçinini uygalanacak tedavi şeklini görüşmek gerek, ben acı patlıcanım beni kırağı çalmaz demeyin, çalıyor örnek mi işte ben.

Sevgi dolu karpal tünel sendrom'suz günlere efendim.

Kaynak;http://www.kadikoyhastanesi.com.tr/node/89


 
Toplam blog
: 292
: 1094
Kayıt tarihi
: 08.03.07
 
 

Yazmaktan hoşlanan... Kelimeleri renklendiren bir sihirbazım ben.. Bodrum'da yaşamaktayım.. Sev..