Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Mart '12

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Gel de çık işin içinden...

Gel de çık işin içinden...
 

Google'dan alınmıştır


Bugün her zaman ki gibi birçok şirkete başvuruda bulundum iş bulma sitelerindenm. Amacım okurken deneyim elde edebileceğim, para kazanabileceğim ve vaktimi daha iyi değerlendirebileceğim bir staj ya da part-time bir iş. Kimisinden haber gelmiyor. Kimisi ise arıyor beni ama ikamet ettiğim yerden farklı bir yerde iş teklif ediyor. Oysaki başvuru yaparken ikamet ettiğim yeri ön yazıda oldukça net bir şekilde ifade ediyorum ben.

Bugün son staj yaptığım yere tekrar staj yapmak istediğimi; fakat bu sefer cüzi bir miktarda da olsa maddi olanak sağlamalarını rica ettim. Okulum devam etmekte olduğundan kaç günümün boş olduğunu sordular. Hafta içi dört gün çalışabileceğimi; çünkü okulumda derslere devam etme zorunluluğu olmadığından, okula gitmem gerekmediğini ifade ettim. Hemen işin içine prensipleri soktular. Yok neymiş; resmi boş günüm ne kadar ise o günler çalışabilirmişim. E bu seferde bir günüm sadece boş olduğundan da kabul edilmedim tabi.

İyi de okula gidip gitmemek benim sorumluluğum. Ben de okula gitmek isterim; ama bana yararlı bir şeyler öğrettiği müddetçe. Amacım kimseye çamur atmak değil. Ama şöyle bir gerçek var ki eğitim denilen şey ezberden ibaret. Çoğu profesör bile kitapların aynısını işliyor derste. Ekstra bir şey katmıyorlar bu bilgilere. Durum böyle olunca da ben de okula gitme gereği duymuyorum; çünkü ben bu konuları evde kitapta kendim çalışarak daha doğrusu ezberleyerek de halledebilirim.

Okuldan mezun olduktan sonra iş bulmamı kolaylaştırabilmek için daha fazla deneyim edinmek istedim; fakat imkan vermediler. Sonra da tecrübesiz eleman istemeyiz deniliyor. E iyi de fırsat verilmiyor ki deneyim kazanayım.

İşin özü şu anda bunalıma girdim. Okula gitmek istemiyorum; çünkü verim alamıyorum. Çalışıp deneyim edinmek ve para kazanmak istiyorum; bu sefer de imkan bulamıyorum. Gel de çık işin içinden…

 
Toplam blog
: 26
: 1114
Kayıt tarihi
: 25.02.10
 
 

19 Mart 1990 İstanbul doğumluyum. Uludağ Üniversitesi İktisat öğrencisiyim. Kitap okumayı seven, ..