Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Neslihan ERDOĞDU Serbest

http://blog.milliyet.com.tr/kariyerkoc

08 Mayıs '08

 
Kategori
Eğitim
 

Gençler için ne yapılabilir?

Gençler için ne yapılabilir?
 

BİR YOLU OLMALI


Önceki hafta Manisa’nın bir ilçesinde belediye tarafından organize edilen bir dizi seminer programının ilkini gerçekleştirmek için Manisa’daydım…

Seminer başlığımız “Meslek Seçiminin Önemi ve Tercihler” hepimizin bildiği gibi ÖSS sonrası tercihlerle gençler gelecekte yapacakları meslekleri de bir ölçüde seçmiş oluyorlar…

Katılımcıların ÖSS ye girecek öğrenciler olacağı bilgisiyle hazırladığım sunum öğrencilerin 9. sınıf olduğunu görmemizle değişikliğe uğradı.

Aslında ben daha çok sevinmiştim..Çünkü 9.sınıf alan seçimin yapıldığı bir anlamda tam olarak mesleki yönelişin en keskin gerçekleştiği bir dönem olduğu için öğrencilere çok daha yararlı olacağımı düşünmüştüm…

Gerçek şu ki, büyük şehirlerde gördüğümüz kendini ve geleceğini umursamayan ve ciddiye almayan bir kesim Anadolu’da da yeşermekte..Benim çalışmalarıma katılmış olanlar bilirler sıcak, sempatik ve kucaklayıcı bir tarz ile gençlerin sıkılmadan dinleyebildiği bir aktarım yaparım..Dün de öyle oldu ancak, kendilerine ve geleceklerine yabancı olan gençleri yakalamak için benim sunum becerim bile yeterli olmadı.

Üzülerek gördüm ki gençler git gide kendilerine ve geleceklerine yabancılaşmakta, bu ciddi bir kaynak ve insan kaybına neden olacak gözükmektedir.

Bilinçlendirme projeleri ve çabaları ile ne kadarına ulaşabileceğimizi bilmiyorum…

Daha çok çaba göstermek gerektiği de kesin ancak zaman zaman umutsuzluğa kapılmakta olduğumu da söylemeliyim..

Bu anlamda çok şeyi farkında ve yaşamış biz yetişkinlerin çok daha etkin, özverili çabalarla bir şeyler, hızla bir şeyler yapmamız gerektiğini düşünüyorum.

Gençleri kaybetmeden yakalamanın bir yolunu hep birlikte bulabilmek umuduyla…

 
Toplam blog
: 157
: 876
Kayıt tarihi
: 10.09.07
 
 

HAYAT YÜZ ÇİZGİLERİ YÖNÜNDE İLERLER.. ..