Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Temmuz '08

 
Kategori
İlişkiler
 

Geveze kadınlar

Geveze kadınlar
 

Bazılarımız anlatır da anlatır, dün ne oldu, kim nereye gitti, ne yaptı, neden yaptı, ne olmuşta böyle olmuş, yiğeni gelmiş, kuzeni gitmiş, kızıymış, torunuymuş, torbasıymış.

Anlatırken araya dedikodu alır, sanki araya reklam alır gibi. Dedikodu biter kaldığı yerden devam.

Senin özel durumun, dındığının dındığı, dış kapının dış mandalı beni neden en ince detayına kadar ilgilendirsin? Banane senin en özelinden, en tüzelinden. Kankim , sırdaşım olursunda anlarım.

Şimdi bana diyebilirsiniz ki; bu belki de bir dertleşmedir. Evet tek taraflı bir dertleşme bu. Benim derdim hiç yok sanki, her şey aydan arı sudan duru benim hayatımda.

Bir de demezler mi “Aaaa sen beni dinlemiyorsun ama”. Bak işte bu en doğrusu idi.

Kafam kaldırmıyor bunca lafı , beyin almıyor bir noktadan sonra, bunalıyorum bu kadar laftan sözden.

Boş konuşmayı ve çok konuşmayı sevmiyorum. Çok mu katıyım bu konuda? Hayır değilim, ama karşımdaki kadın veya erkek çok konuşuyor yani boş gevezelik yapıyorsa, bir yere kadar dinliyorum sonra dağılıyorum.

Biz kadınların gevezeliği hiç bitmez. Aman aman çok konuşan geveze erkeklerde hiç çekilmez. Onlar da ayrı bir dert.

Ancak kadınlar kesinlikle erkeklerden daha geveze.

Kadınların gevezeliği ile ilgili bilimsel çalışma bile yapılmış; düşünün artık bu ne demek? Gevezeliğimiz biyolojik olarak da tescillenmiş işte.

Kadınların erkeklere oranla daha çok konusmasının sebebi bakın neymiş?

İnsan beynini en çok çalıştıran eylem kelime “üretmek” . Sözcüklerin linguistik özellikleri sol beyine, anlam bölümü sağ beyine, duygular ise beynin derinliklerine yazılıymış. Sözcük üretirken hepsi birden ortak çalışıyormuş. Kadınlarda ve dişi hayvanlarda bu özellik, biyolojik eğilim olarak daha üstünmüş.

Kadın üzüntülü olduğunda kendini iyi hissetmek için konuşma eğilimine giriyormuş. Erkek ise aynı durumda susmayı tercih ediyormuş.

Kadın yüksek sesle düşünüyormuş. Ne söylemek istediğini yüksek sesle araştırıyormuş.

İçtenlik ve paylaşımcılık hisleri kadını konuşmaya itiyormuş. Yakınlık ve yalnız olmama isteği konuşma ihtiyacını da artırıyormuş.

Kadın bilgi paylaşımı için konuşurmuş, erkek ise bilgi aktarmak için.

Bir sürü neden.

Sevmiyorum gevezeleri. Paylaşmıyorum, bencilim, var mı ötesi ?

Çok konuşarak başımı ağrıtan arkadaşıma duyurulur.

“Çok konuşuyorsun kafam almıyor dedim” diye bana küstüde .

 
Toplam blog
: 476
: 2331
Kayıt tarihi
: 10.07.08
 
 

Çok eskidendi ..