Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Temmuz '13

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Gitarist, kuaför İsmet Gökçen

Gitarist, kuaför İsmet Gökçen
 

Gitarist Kuaför İsmet salonunun önünde


1999 Haziran’ında taşındığım ÜSKÜDAR (Selimiye-Salacak Mah. ortak bölgesi olan) ÇİÇEKÇİ semtinde tıraş olacağım uygun berberin KUAFÖR İSMET olduğunu öğrendim. 

Salona hakim olan lacivert ve beyaz renklerle fark edilir, ciddi ama ferah imajı olan KUAFÖR İSMET’E ilk tıraşım için gittiğimde, bir usta girişte ilk koltukta oturan müşterisini (üzerindeki beyaz önlükle operatör edasıyla ) tıraş ederken, o an tıraşını bitirdiği müşterisini yolculayan diğer ustada beni arka koltuğa davet etti ve tıraş koltuğuna oturdum.

Tıraşa başladıktan sonra ilk gelen müşteri sohbetine de başladık ve girişteki koltukta oturan müşteriyi tıraş eden ustanın Kuaför İsmet GÖKÇEN olduğunu, beni tıraşa başlayan ustanın da İsmet Ustanın partneri olan İlhami Usta olduğunu öğrendim.

Yıllar geçtikçe İlhami Ustayla diyaloğumuz müşterilikten arkadaşlığa dönüşürken ve her traşta farklı konuları sohbet ederken İsmet Ustayla da diyaloğumuz gelişti ve KUAFÖR İSMET salonunun müşteri listesini de öğrendikçe;  İlhami Ustanın (izinleri olmadan isimlerini yazamayacağım) çok bilinen diplomat, kamu yöneticisi ve yazar müşterisi olduğunu öğrendim.  

İsmet Ustanın (iznini alarak isimlerini yazdığım) giderek dostluğu yoğunlaşan tiyatro duayeni Müjdat GEZEN ve sanat müziği idolü Ahmet ÖZHAN, tasavvvuf müziği ustası Sami ÖZER gibi özgün ve çok ünlü sanatçıları kestiğini öğrendim.

Sanatçı müşterilerinden etkilenen İsmet Ustada içinde gizlediği gitar arzusunu ellisinden sonra ortaya çıkarıp (öğrenip uygulamaya) yaşamaya başlamış ve bir süre önce salonda gitar gördüğümde gitarı birimi unutmuş diye sorduğumda İsmet Usta hayır benim dedi ve bana büyük sürpriz oldu, kendisi de bana ilk öğrendiği parça olan bir Üsküdar şarkısını KÂTİBİM’İ icra ederek çok güzel sürpriz yaptı.  

ARTIK her tıraşa gittiğimde İlhami Usta beni keserken Gitarist Kuaför İsmet Ustada bana yeni öğrendiği güfteyi icra ederek müzik ikram ediyor, tıraş olurken dinlediğimden alkışlayamadığım İsmet Ustaya ve tabii ki özene bezene tıraş ettiği için İlhami Ustaya teşekkür için bu yazıyı yazdım.

Gitar dinletisiyle tıraş olmak çok keyifli olduğundan tıraş yoğunluğum giderek artacak gibi…

Dikkatle izlendiğinde Gitarist, kuaför İsmet diksiyonu ve tavrıyla; flimlerde, dizilerde olgun gitarist, kuaför ve doktor rollerini bire bir canlandıracak kadar da aktörlük becerisi olan keşfedilmemiş bir yetenek olduğu hemen anlaşılmakta, sanatçı dostları onun önünü açacak yönlendirme ve refarans desteği vermeleri halinde rahmetli Hulusi KENTMEN gibi emekliliğini aktör olarak yaşayabilir.

İsmet (Gsm: 0532 304 94 49 ) ve İlhami Ustalar müşterileriniz ve keyifleriniz çok olsun…

Kadri KANPAK -

09.07.2013       -

Çiçekçi  /  ÜSKÜDAR

 
Toplam blog
: 617
: 1221
Kayıt tarihi
: 03.12.07
 
 

Her kesimi anlama ve kabullenme bilincimle; her kişinin asgari yaşam şartlarına sahip olabildiği,..