Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Eylül '07

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Goethe artı Mahler eşittir Power Rangers

Goethe artı Mahler eşittir Power Rangers
 

İzmir’in büyük alışveriş merkezlerinden birinde dolaşmaktaydım. Süs biberi turşusu ya da yanmaz tabanlı tava almak için bile gitsem oralara, hiç pas geçemeden uğradığım kitap ve müzik reyonlarına daldım yine. Bu arada eşim de oğlumun kendisine sipariş ettiği bir çocuk dergisini aramakla meşguldü süreli yayınlar bölümünde.


Kitapları incelerken, gözüme bir bölüm takıldı. Klasik batı müziği cd’leri ile dünya klasiklerinden oluşan kitapları ikili olarak paketleyip tek fiyatla sattıklarını gördüm. Mesela bir pakette bir tane Dostoyevski kitabı ile bir tane de Schubert cd’si gibi. Bunun benzeri onlarca ikili paket. Tabi ilgiyle incelemeye başladım.


Bir süre sonra, bir Mahler albümü ve bir Goethe eserinden oluşan paketimle kendimi kasa sırasında buldum. Eşim de oğlumun siparişi olan Power Rangers dergisini eline almış şekilde, diğer aldıklarımızla birlikte kasadan geçmek için beklemeye koyulduk.


Kasiyer bayan, aldıklarımızı barkod okuyucudan okuturken sırasıyla, cihazdan geçen fiyatlar gözüme ilişti ve bu yazının konusu ortaya çıktı. Daha da doğrusu kendi iç dünyamda yaşadığım hüznü paylaşma arzusu.


Evet Kıymetli Okurlar, şimdi basit bir dört işlem, hatta tek işlem yani bizim şu toplamayı yapmak zamanı...


Ünlü ve benim de favorilerimden olan Avusturya’lı besteci Gustav Mahler’in dört adet senfonik eserinden oluşan ve Şef Yuri Jancovic yönetimindeki Quebec Festival Orkestrası tarafından seslendirilen cd albüm ile Alman ve dünya edebiyatının kilometre taşlarından, ünlü yazar ve düşünür Johann Wolfgang von Goethe’nin İskele Yayınları’nda basılmış bulunan “Genç Werther’in Acıları” adlı eserini -ikisini birlikte yani- aldığım fiyat ile bizim oğlanın, on iki sayfalık kuşe kağıda basılı Power Rangers dergisi aynıydı.


Biliyorum, bunun üzerine söylenecek çok söz var. Derin konular yani bir başka deyişle. Ben, işin o sosyo-dramatik, kültürel yozlaşma ve dünya miraslarına önem verip vermeme fasıllarına girmekten ve uzun uzun değerlendirmeler yapmaktan ziyade hissettiklerimi paylaşmayı tercih edeceğim.


Üzüldüm. Aslında şaşırmadım ama şaşırmadığıma da üzüldüm. Bizler bile bu durumu kabullenecek noktaya gelmemeliydik diye hayıflandım. İki tane dünya kültür mirası örneğini bir tane çocuk popüler kültürü metasına eşitleyebilen günümüz ortamına, zamanımıza içlendim biraz da.


Benimkisi biraz da çılgın akan suya karşı duramamanın yılgın ve yaralanmış tepkisiydi.


Bu yazıyı yazarken, cd çalarımdan Mahler’in eşsiz nota kompozisyonları dökülüyor kulaklarıma ve oradan da sitemkar yüreğime. Hemen karşımda da Goethe’nin kitabı. Ben ona bakıyorum, o bana. Power Rangers dergisini ise arabanın bagajında bıraktım...


Buyurun efendim, kampanyada olay: Bir tane Örümcek Adam dergisi alana yanında Tolstoy’un Savaş ve Barış’ı bedava. Dinlerseniz Rachmaninov da şirketimizin ikramı. Böyle kampanya görülmedi...

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..