Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Eylül '07

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Güzelim yürüyüş parkuruna beton döken belediye

Güzelim yürüyüş parkuruna beton döken belediye
 

Çevre uzunluğunun üç yüz elli metre civarında olduğu bir dairesel alan düşünün. Alanın içi genç çam ağaçlarından oluşan bir koruluk, yanında minik bir çocuk oyun grubu ve çevresi de beyaz kum zeminli yürüyüş parkuru. Adeta, büyük şehir karmaşasının tam orta yerinde bir dingin vaha.

Bahsettiğim park, 80.Yıl Cumhuriyet Parkı. İzmir’in Karşıyaka ilçesi sınırları içinde, belki de Karşıyaka’nın en güzel yerlerinden birinde. Meşhur Girne Caddesi ile Anadolu Caddesi’nin kesiştiği, köprülü kavşağın hemen dibinde.

Parkın çevresi çok katlı apartmanlarla dolu. İki cephesi de İzmir’in en büyük ve en işlek caddeleriyle komşu.

Adından da anlaşılacağı üzere, bizim gibi metropol insanları için bulunmaz bir nimet olan bu park ve içindeki yürüyüş parkuru, halkın kullanımına açık kondisyon aletleri, dört-beş yıl kadar önce hizmete girdi. Çok da iyi oldu.

İçinde benim de olduğum binlerce Karşıyaka’lı, bu parkurda spor yapma imkanı bulduk. Girne-Yunuslar’dan, Bostanlı Balıkçı Barınağı’na kadar olan, Büyükşehir Belediyesi’nin sorumluluk sahasındaki, yalıdaki parkur, spor yapmak için ilk tercihim olsa da birçok zaman evime biraz daha yakın olan 80.Yıl Cumhuriyet Parkı’nın yürüyüş pistini kullandım.

Bir ya da iki yıl öncesinde, eve, yürüme-koşu bandı alınca daha çok, evde spor yapmayı yeğler olmuştum. Özellikle İzmir’in dayanılmaz sıcaklarında ve yağışlı havalarda evde spor yapabiliyor olmak son derece cezbediciydi. Uzunca bir süredir de yukarıda bahsettiğim açık alanlardaki parkurları kullanmıyordum.

Geçen haftasonu, havaların da biraz serinlemiş olmasından yararlanarak yürüyüşümü dışarıda yapmak istedim. Gerekli hazırlığımı yaptım ve soluğu 80.Yıl Cumhuriyet Parkı’nda aldım. Ve oraya gittiğimde gözlerime inanamadığım acı bir sürpriz beklemekteydi beni.

Anlı-şanlı koskoca Karşıyaka Belediyesi, tartan pist olmasa da fena sayılmayacak bir kum pisti olan yürüyüş parkuruna, inanamayacaksınız ama beton dökmüş. Bu hareketin mantıklı bir nedeni var mıdır, neden, niye böyle yapılmıştır bilemiyorum? Ancak bu acı ve komik durumun sorumlusu, önünü-sonunu düşünmeden alınmış bir kararın sahibi ise lütfen bu hatadan dönmeli diye düşünüyorum.

Birçok kentte insanlarımız spor yapacak alanlar bulamazken, neden Karşıyaka’lıların hazır, yürüyüş pisti betonlansın ki? Bunu kabullenebilmek mümkün değil.

Herşeye rağmen, oraya gitmişken yine de yürüyeyim bari dedim ama daha ilk turda pes ettim. Sağ kasığım zorlamaya başlamıştı bile. Orta yaşlı, garibim bir karı-koca çift de çareyi, sık çam ağaçlarının arasında, mahpus damında volta atar gibi, bir ileri bir geri yürümeye çalışarak bulmuşlardı ama çok komik görünüyorlardı.

Hey büyük Allah’ım dedim. Çok çalışmamız lazım çok.


Not: Bugün bana, sözlü olarak ulaşan bir bilgiye göre; beyaz kum pist üzerine dökülen beton zeminin üstüne tartan pist yapılacakmış. Bekleyip, görelim. Şayet durum bu şekilde ise bir eleştiri yazısı olarak kaleme aldığım yazımı, tebrik ve takdir yazısına dönüştürmek de boynumuzun borcu olacaktır. (12/09/2007)

Düzeltme Notu: Bugün bana ulaşan son bilgi ise -henüz gidip, kendim görmedim- pistin tartan pist haline getirildiği yönünde. Sözkonusu tasarrufundan dolayı Karşıyaka Belediyesi'ni tebrik ediyorum. (20/09/2007)

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..