Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mart '07

 
Kategori
Çocuk Sağlığı
 

Gönüllü annelik

Gönüllü annelik
 

Türkiye de hastanelerin onkoloji servislerinde yatan kanserli çocuklarımız uzun ve yorucu tedavilerinde çocuklarımıza moral vermek amacıyla gelen gönüllü annelere ne kadar teşekür etsek azdır.

Çocuklarımızın ikinci anneleridir onlar bizlerin ve çocuklarımızın hayata bağlılığımızı artırmaktadırlar. Gönüllü annelerimiz içinde bulunduğumuz zor ortamı daha rahat geçirmemize yardımcı olmaktadırlar. Bu gibi hastalıklarda tedavinin yanısıra moral desteğine daha ihtiyaç duyulmaktadır. Ancak ben kendi hastanemizi baz alarak söylüyorum, daha çok gönüllü anneye ihtiyacımız var. Sizler de gönüllü anne olun sevginizi, gülümsemenizi, birikimlerinizi çocuklarımızla paylaşın. Paylaşarak kendinizi daha iyi hissedebilirsiniz. Bunun için sadece çocukları sevmeniz ve bu sevgiyi paylaşmanız yeterli.

Bulunduğunuz şehirde onkoloji servisi olan hastane varsa gidin lütfen. İnanın orda yatan çocuklarımız sizi bekliyor olacaktır. Ben size bir gönüllü annenin ÇOKSEV derneğinin internet sitesine yazdığı bir yazıyı özetlemek istiyorum .

"Ben Esin Aysoy. iki çocuk sahibi bir ev hanımıyım. İST.ÜNİV.ONK.ENST.çocuk servisinde haftanın bir günü çocuklarıma kitap okuyarak, oyunlar oynayarak zor ve uzun geçen bu tedavilerini biraz olsun hafifletmeye çalışıyorum. Onları mutlu ederken kendimide mutlu ediyorum. Çünkü herbirini çok seviyorum, bir şiirde şair şöyle der; "Eğer bir çocuk toplumda onay ve kabul görmüşse kendini sevmeyi öğrenir, eğer bir çocuk ailesinde sevgi dostluk görmüşse bu dünyada mutlu olmayı öğrenir", demiştir. Haydi arkadaşlar sizler onlara vakit ayırın ve kendinizi mutlu edin."

Evet bu yazı derneğimizin sitesinden. Geçen gün gazetede bir yazı okudum tv de bir yarışmaya tam 500 bin mesaj atılmış yani düşünün o atılan mesajların yarısı bu gibi derneklere aktarılsa inanın maddi durumu olmayan benden bile zor durumda olan ailelerimizin ne kadar işine yarayacak. Yol parası bile bulamayan aileler var. Maddi durumu kötü olup tedaviyi yarım bırakan aileler var ama duyarsız bir toplum olduğumuz için bu durum daha çok devam eder. Sizler gönüllü anne olarak bizlere moral kaynağı olursanız bu hastalıkla savaşmada en büyük silahımız olacaktır.

İstanbul'da oturan bütün annelere seslenmek istiyorum; Gelin istanbul üniversitesi onkoloji çocuk servisinde sizleri heyacanla bekleyen bir çocuğunuz var.Kimi insanlar zamanını verir kimileri parasını kimi ise kanını... Ama herkesin verecek bir şeyleri vardır. Barbara BUSH

Ne kadar güzel bir söz değilmi sizde benim gibi düşünüyorsanız haydi o zaman.

www.coksev.net

 
Toplam blog
: 29
: 1286
Kayıt tarihi
: 15.09.06
 
 

Okumayı ve yazmayı seven ve bunları insanlarla paylaşmayı  barış ve hoşgörünün bütün insanlığa eg..