Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ocak '16

 
Kategori
Anılar
 

Güle güle Hatice abla

Güle güle Hatice abla
 

En sağda oturanlardan Fahri Sevil ve Eşi Hatice Hanım görülüyor..Temmuz 2012.


Söke’mizin köklü ailelerinden olan bir Hatice Sevil abla vardı. Hatice Abla  Fahri Sevil’in  eşiydi… Onun için bu satırları yazacağımı hiç düşünmemiştim.. Ne var ki yazmadan da edemiyorum.  Hatice Abla Söke Eşrafından güzel insan Fahri Sevil’in yarım asırdan fazla hayat arkadaşı idi. Sevgili Fahri SEVİL’i bir  ağabey olarak biliyordum. F. Sevil 26 Mart 2013 günü aramızdan ayrılmıştı. Fahri Ağbi vefat etmeden önce Söke Fehime Faik Kocagöz Devlet Hastanesinde hasta olarak yatıyordu. Bir gün ziyaretine gittiğimde ayakları kesilmiş hasta olarak yatıyordu. Geçmiş olsun dedikten sonra bir ara Hatice abla aynen şöyle diyordu:

“ Kadir Bey, Fahri Beyin durumu hiç iyi değildir, o gittikten sonra ben perişan olurum “ diyordu. Gerçekten öyle oldu. Fahri Ağbi vefat ettikten sonra Hatice abla günden güne eridi, gitti. Derken Aydın Özel bir huzur evine kaldırıldı. Son zamanlarda artık hiç bir kimseyi tanımıyordu. Derken Hatice Sevil ablanın 16 Ocak 2016 günü vefat ettiğini öğrendim. Sessiz, sedasız Söke Asri mezarlığında dualarla toprağa verildi. Mekânı cennet olsun, sevgili hayat arkadaşı Fahri Sevil ağbiye kavuştu.

Fahri Sevil ağbiyle bir dostluğumuz vardı, bana her zaman “kardeşim” diye hitap ediyordu. Şiirleri de vardı.- Bu şiirlerinin bir kısmını 1998 yılında İzmir’de  “Gönlümdeki Bahar” ( şiirler)   adını taşıyan bir kitapta toplamıştık, adeta çocuklar gibi sevinmişti. Hem Fahri Sevil ağbiyi, hem de Hatice ablayı rahmetle ve saygıyla anıyor, başta SEVİL ailesine, tüm yakınlarına ve sevenlerine baş sağlığı diliyorum. Nur içinde yatsınlar… Bir aile dostumuzun yitirmenin ezikliği içindeyim. Yaşamanın tadı yok…

Sözlerimi Fahri Ağbinin vefatından önce bana armağan ettiği bir demet şiirlerinden değerli eşi Hatice Abla için yazmış olduğu bir şiiriyle noktalamak istiyorum:

IŞIK TUTAN

Sevgili Eşime Sevgilerimle

Dünyamda güneş doğmasa

Gecem aydınlık olmasa da

Bana ışık tutan

Bir sen varsın

Bedenimdeki can çıksa da

Bana can veren

Huzur veren

Sen varsın

Alevler içinde kalsam da

Yüreğime su serpen

Sen varsın

Güneş doğmasa

Yollar karanlık olsa

Ay ışığını salmasa da

Bana ışık tutan

Sen varsın

Fahri SEVİL

7-10-2001-Saat: 18. de

------------------------------------------------------------------------------------

NOT:

1-  Bu ay içinde birçok Silahlı  ve Emniyet kuvvetlerimizden  birçok şehitlerimiz oldu. Hepsine Allah’tan rahmet ve ailelerine baş sağlığı diliyorum.

2-Tanınmış iş adamlarımızdan Mustafa Koç’ da   göçtü aramızdan. Onun fabrikalarında 100 bin den fazla insan  ekmek yiyordu. Mustafa Koç'a  da Allah’tan rahmet, yakınlarına ve KOÇ ailesine başsağlığı diliyorum.  A.GÜLER

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..