Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Şubat '11

 
Kategori
Yöresel Yemekler
 

Gülrizin mutfağından...

Gülrizin mutfağından...
 

Zaman zaman mutfağımı sizlerle paylaşmak hoşuma gidiyor. Keşke, diyorum keşke sevdiğim her arkadaşıma yemeklerimi tattırma imkanım olsa:) 

Gülriz'in mutfağını merak eden oldumu hiç bilmiyorum da... Bu mutfağın oluşumunda annemin payı oldukça büyük. 

Hiç unutmam... 

Annem; "hafta sonu arkadaşlarımı çaya davet ettim" dediğinde, o hafta benim de "sonum" olurdu. Öyle ya! arkadaşlarımla buluşamam, sinemaya gidemem, halkevlerinde oyun provalarına katılamam vs. Misafir gelecek düşün bakalım Gülriz ! 

Peynirli puaça, elmalı pasta, cevizli kurabiye, susamlı simit. 

Feriha, Memduha, Ayten, Saniye, Güner, Günseli ve Zehra'yı hatırlıyorum. Severdim hepsini:) 

Severdim de. Ah bide yediklerinin tariflerini istemeselerdi. Anneme; "Nası yaptın Faika bunu" demeselerdi ya! 

Gülriiiiz! 

Efendim anne. 

Yazsana kızım şunların ölçülerini! 

Mutfak dolaylarında hiç dolaşmamış olmaktan doğan emir olduğunu düşündüm "yazsana kızım" ın anlamını, yıllar sonra. 

*** 

Gülriz'in mutfağına dönelim, hamsili pilava bi göz atalım mı? 

Hamsi mevsimi şimdi. Kasım, Aralık, Ocak, Şubat hamsinin en bol ve yağlı olduğu dönem. Tercihinize göre hamsi emrinize amade. Köftesinden tutun da, böreği, buğulaması, tavası, tatlısı bile yapılıyor. 

Hamsili pilav da bir başka şölen! 

Tam bir hafta Ayvalık'ta hamsi aradım. Barbun, Tekir, Sardalya, Çipura, Levrek, Kefal vs. var. Hamsi yoktu. Nihayet evvelki gün rastlayınca 2 kilo aldım. 

Yarıyıl tatilinde Ankara'dan gelen kardeşim ve yeğenim için hamsili pilav yaptım. 

Resmi yukarıdadır... 

Tarifi, ölçüsü olmasa da pilavımın, Karadeniz'li şair İbrahim Yavuz' dan bir şiir var. 

Hamsi deyip de geçme balıkların hasıdır
Dermanı ilaçta yok her derdin devasıdır

Denizin yıldızıdır kalabalık soyu var
Hüneri büyük ama parmak kadar boyu var

Hamsi kan yapar derler bir de stresi alır
Hamsi ile beslenen her zaman zinde kalır

Hamsi yemediğin gün hayal de kuramazsın
Üç öğün hamsi yersen yerinde duramazsın

Hamsi bulunmaz nimet diyenler çok haklıdır
Küçücük bedeninde ne lezzetler saklıdır 

Saygı ve sevgilerimle... 

 

Gülriz Yiğit 

 
Toplam blog
: 258
: 1033
Kayıt tarihi
: 10.08.08
 
 

Ankara'da doğdum. Balıkesir'in  ilçesi Ayvalık'ta yaşıyorum. TSM ve  tiyatronun biraz da olsa toz..