Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Mart '07

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Gününüzün ne anlamı var ?

Gününüzün ne anlamı var ?
 

Günü yaşamak..Öyle önemli ki,hangimiz tam anlamı ile o günü yaşıyor ve geride bırakabiliyoruz..Ben bunu başaranlardan biriyim.Şanslıyım, zira mesleğim buna oldukça müsait ve yenileyici ..

Her gün, ayrı bir anlam taşır,eğer onu görebilme yetisine sahipseniz,anlamlarda sizin dünyanızı genişletir..
Güne başladığımda,ne kadar güzel! Bugün hangi anlamları yakalayacağım kimbilir? diyerek uyanırım..

Sizlere de hergün bir güneş doğuyor . Sevinçle uykunuzdan uyanabilmeniz için,gece olduğunda heyecanla yarını düşleyerek uykuya dalın..

Belki gökyüzüne görebileceğiniz, pencereli bir çatı odasında değilsiniz, ama yıldızları hayal etmeniz o kadar zor değil.
Gün için evrene,yaratıcıya şükranlarınızı sunun.Yaşattığı deneyimler ,öğrendikleriniz ve en önemlisi rahat nefes alıp verdiğiniz için.

Gün içinde yaşadığım bir örnekten yola çıkmak istiyorum.
Çok eski bir arkadaşım,ricamı kırmadı ve eğitim merkezimde,eğitimler veriyor..Eğitimi bitti ve karşımda kahvesini yudumlarken, ben başıma gelen olumsuz bir deneyimi paylaşıyorum ve diyorum ki, '' allahtan olumlu bir insanım ''

Sabır ve hoşgörülü davranıyorum . Arkadaşım kibarca dinliyor ve diyor ki, noktaları koy .İlk an şaşkın bakıyorum ama anlıyorum ..Noktalar konduğunda gerçek çıkıyor . Evet bu dünyanın dolu, dolu her gününün yaşanması gerekliliğini, bir kez daha onaylıyor bilge dostum.

İşte günün haz alınacak bir sürpriz konuşması.Anlamı derin olan, minicik bir cümle, şükrediyorum,yaşamıma anlam katan, bir dost sahibi olduğum için.

Günü yaşayın .Gün aydınlık demektir. Beyaz bir aydınlıkta kendinizi hissetmektir.Yeni deneyimlere hazır olmaktır Heyecandır .Yumuşacık bir huzurdur.

Sanmayın ki, ben yaşamım herşeyi ile mükemmel,rahatım ve bu rahatlığımdan zorlukları bilmiyorum. Tabii ki böyle bir şey değil, ama mükemmel kılmasını biliyorum.Bunu gerektiğinde, çocukluğumdan bu yana sakladığım ,sayfaları sararmış kitabımı Heidi'yi okuyarak yapabiliyorum

Kimi zaman bir ağaca sarılıyorum..Çılgınca gelebilecek sevinçleri yaşamak için, birileri her zaman var ..Bir yazar, bir roman kahramanı, bir başrol oyuncusu.. Ya da gökyüzündeki bir yıldız,bir ciy taneciği..

Gece olduğunda, gün kadar aydınlık değil,ama anlamlı bir atmosferi var .. Yıldızlar ,bulutlar arkasında saklandığında, eğer keşfetmek isterseniz, kızıllıkların mavi ve siyahla renk oyunlarını görebilir.Ya da, şehir ışıklarının yansımasını izleyebilirsiniz ..

Yaşam bizlere, binlerce armağan ve anlam sunmuş..Bu anlamları yaşayabilmek için, dertleri düşünmek yerine anlamları bulmayı denemelisiniz Sevinç,neşe ve heyecanlar yaşamanız,size yeni başlayacak gün veya geceye tüm sorunlarınızı çözebilecek gücü verecektir.

Oysa bazı insanlar karamsar..Kimi insan ''olumlu düşüyorum olmuyor'' diyor ..Gün ve gece daima hep aydınlıktır..Eğer isterseniz? İstemez ve seçmezseniz tercih sizin. Günü ve geceyi olduğundan karanlık,geleceği gereksiz harcamalarla tüketirsiniz.

Şimdi benim gibi yapın ..Anlam arayın ve bulun. Kaldı ki, her beyin bir yaratıcıdır. Anlamlar, sizin soyut yağlı boya bir tabloya baktığınız gibidir.Bir kişinin görüşü, diğerinden farklıdır ..

Öyleyse ''olumlu'' cümlesinin noktalarını da koyalım ve yaşamı daha dolu yaşayalım ne dersiniz ?

Bugün ne güzel bir gün değil mi?

 
Toplam blog
: 113
: 5180
Kayıt tarihi
: 11.09.06
 
 

Kişisel gelişimde, düşüncelerin kullanımını sanat gibi gördüğümden, 1986yılından itibaren çok sevdiğ..