Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Kasım '06

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Hadi Size İYİ Günler

Hadi Size İYİ Günler
 

İyi bir gün olabilmesi için güne iyi başlamak gerekiyormuş. Bunu kim istemez ki?

Her şey yolunda gitse bile nedendir bilinmez bazen insan kendini hiç sebepsiz nedeni anlaşılmaz bir sinir harbinin ortasında bulabiliyor.

" Canım " denildiğinde, " canın çıksın " anlayabiliyoruz.

Ben onu bunu bilmem, insanın geçinmeye gönlü yoksa etrafındakiler kanatsız melek bile olsalar nafile...

Ne tuhaf; bazen siz iyi gününüzde oluyorsunuz, etrafınızdakiler sizi çıldırtıyor ya da onlar iyi gününde oluyorlar da siz onları çıldırtabiliyorsunuz. Böyle olunca da ortam birden gerilip içinden çıkılmaz bir hale gelebiliyor...

Sonra gerçekten ortada bir sorun varmış gibi kavga etmeye başlıyorsunuz, ama işin gülünç tarafı neyin kavgasını ettiğinizi ne siz ne de karşı taraf biliyor...

Kavganın üzerine birisi gelip, " niye kavga ediyorsunuz " diye sorsa verilecek tek bir cevap var, " Canım istedi "...

Kavgacı bir toplum olduğumuz söylenebilir mi?

Kavga etmek kötü bir şey midir?

Kavga etmek aslında çokta korkulacak, sakınılacak bir durum olmamalı. Herkesin her zaman birbirine canım, gülüm dediğini düşünsenize. Ne komik, ne saçma olurdu. Bir o kadar da yapmacık...

Zaman zaman kavga etmek şiddet içermediği sürece zararlı olmadığı gibi tam tersi yararlı bile olabilir.

Bana öyle bakmayın kavgacı biri değilim ama kavga etmek çok öcü bir durum değil.

Millet olarak biraz asabiyiz. Kavganın dozunu ayarlayamıyoruz. Bu yüzden ya susuyor kendimizle kavga ediyoruz ya da kavgayla şiddet arasında ki ince çizgiyi gözden kaçırıp Allah ne verdiyse girişiyoruz.

Kadına ve çocuğa yapılan şiddet son günlerin gündemini oluşturdu. Kadından Sorumlu Devlet Bakanımız açıklama yapmış...

Bu arada, Erkekten sorumlu Devlet Bakanımız niye yok şimdi içime dert oldu. Umarım en kısa zamanda böyle bir bakanlık kurulur da kadın ve erkek eşitlenir...

Köylerde cahil halk (erkek) kadına şiddet uyguluyormuş...

Ben de iddia ediyorum şiddet uygulayan erkeklerin büyük bir kesimi şehir magandaları ( örnek vermek gerekirse, İstanbul ) ve kadına şiddet uygulayan erkeklerin büyük çoğunluğu üniversite mezunları...

Sanıldığı gibi ne köylü ne de cahil...

Köylünün cahil olduğu fikrine de şiddetle karşıyım. Eğitim sadece okullarda verilmiyor. Bunu emekli olan sevgili öğretmenlerimiz zaman zaman açıklıyorlar.

Eğitim her yerde her koşulda devam eder.Eğitim sektöründe zaman ve mekan gözetilmez..

Buradan yetkililere değil yetkisizlere sesleniyorum;

Her şeyi devletten beklemeyin, biraz da kendi kendinizi eğitin.

Eğitim şart!

 
Toplam blog
: 1929
: 661
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

  Hayatı ciddiye almam, emeği çok ciddiye alırım. Dünyanın en vazgeçilmez üçlüsü; çocuklar, çiçek..