Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Eylül '07

 
Kategori
Kitap
 

Hala okumayanlar için son tavsiyeee

Piraye'yi hepimiz Nazım Hikmet'ten olayı biliriz. Aşık olmuştur Piraye Nazım'a , Nazım Piraye'ye. Aşkını Nazım defalaca anlatmıştır dizelerinde. Piraye'de yazmıştır aşkını Nazım'a. İşte benim en sevdiğim şiir, aşkını en güzel dizelere döken kadındır.

Piraye'den Nazım'a...

ben senden önce ölmek isterim

ben,
senden önce ölmek isterim.
gidenin arkasından gelen
gideni bulacak mı zannediyorsun?
ben zannetmiyorum bunu.
iyisi mi beni yaktırırsın,
odanda ocağın üstüne korsun
içinde bir kavanozun.
kavanoz camdan olsun,
şeffaf, beyaz camdan olsun
ki içinde beni görebilesin
fedakarlığımı anlıyorsun,
vazgeçtim toprak olmaktan,
vazgeçtim çiçek olmaktan
senin yanında kalabilmek için.
ve toz oluyorum
yaşıyorum yanında senin.
sonra sen de ölünce
kavanozuma gelirsin
ve orada beraber yaşarız
külümün içinde külün.
ta ki bir savruk gelin
yahut vefasız bir torun
bizi oradan atana kadar...
ama biz o zamana kadar
o kadar karışacağız ki
birbirimize
atıldığımız çöplükte bile zerrelerimiz
yan yana düşecek.
toprağa beraber dalacağız
ve bir gün yabani bir çiçek
bu toprak parçasından nemlenip filizlenirse
sapında muhakkak
iki çiçek açacak:
biri sen
biri de ben.
ben
daha ölümü düşünmüyorum.
ben daha bir çocuk doğuracağım
hayat taşıyor içimden,
kaynıyor kanım.
yaşayacağım, ama çok, pek çok
ama sen de beraber
ama ölüm de korkutmuyor beni,
yalnız pek sevimsiz buluyorum
bizim cenaze şeklini.
ben ölünceye kadar da
bu düzelir heralde.
hapisten çıkma ihtimalin var mı bu günlerde?
içimden bir şey
belki diyor...

piraye
18 şubat 1945

Piraye hakkında hemen hemen hepiniz birşeyler biliyorsunuzdur eminim.Aslında ben size Canan Tan'nın Piraye'sinden bahsetmek istiyorum. Pirayeee...
Çok güzel ve sürükleyici bir kitaptı. Çok zevkle okudum kitabı. Şşiddetle de tavsiye ederim.

Kitapla hatta hikayeyle ilgili kısa bir bilgi veriyim... Kitap İstanbullu güzel bir kızın Piraye'nin yaşadıklarını anlatıyor... Eşitlikten yana ve şiirsel Pirayemizi hayat yaralıyor. Marmara ünv. dişçilik fak. bitiren Piraye'nin yolu nasıl da farklı bir çapraza gidiyor... Ünviversitenin Diyarbakırlı ağası Haşim (reddedilemeyecek Haşim) hayatına giriyor Piraye'nin ve hayatı değişiyor. Daha çok şeyler anlatmak isterdim ama kitabı okumak isteyenler varsa tadlarını kaçırmayayım

Çok zevk alarak, hatta belki de benim gibi 400 küsür sayfayı iki günde bitirebileceğiniz, kitaplığınıza bakan her arkadaşınıza tereddüt ederek vereceğiniz, verdikten sonra da "mutkala okuduktan sonra bana getir" diyeceğiniz güzel bir eser, hikaye, hayat...

 
Toplam blog
: 5
: 4393
Kayıt tarihi
: 21.08.07
 
 

11 yıldır özel bir anaokulunda görev almaktayım. Anaokulu öğretmenliği, idareciliği zevkli olduğu..