Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mayıs '13

 
Kategori
Türkiye Ekonomisi
 

Halen 563 milyar borcumuz olduğu söyleniyor; Türkiye’nin borcu bittiyse başbakan çıksın açıklasın

Halen 563 milyar borcumuz olduğu söyleniyor; Türkiye’nin borcu bittiyse başbakan çıksın açıklasın
 

Ortada rakamlar varken insanları kandıramazsınız, birisi de çıkar “getir şu kara kaplı defteri bakayım” der. Türkiye’nin topu topu 23 milyar dolar borcu mu vardı? Tüh be ulan bunu ben de öderdim! Yıllardır boşu boşuna yaygara yapmışız. Ve 23 milyar dolar borcu AKP ödedi, Türkiye’nin borcu bitti. Bir kuruş bocumuz yok dışarıya!

Türkiye’de muhalefet yok. Başbakan çıkıyor “Türkiye’nin borcunu ödedik” diyor. Karşısında kimsenin sesi çıkmayınca benim dahi oyum Ak Parti’ye! Ak Parti ne kadar borç ödedi? 23 milyar dolar. Hani bizim 500–600 milyar borcumuz vardı! Topu topu 23 milyar dolarmış. Onu da Ak Parti ödedi, Türkiye’nin bir kuruş borcu yok.

MHP’nin ve CHP’nin 200 milletvekili mecliste ne yapıyor. Tayip “Ben Türkiye’nin borcunu ödedim” diyor. Doğru ise gidin adamın elini sıkın. Yalansa hesap sorun. Sokaktaki insan AKP’nin Türkiye’nin borcunu ödediğini söylüyor; çünkü Tayip öyle demiş. CHP’li, MHP’li vekiller siz koyun mu güdüyorsunuz orda?

Maaşı siz alıyorsunuz, Kerim Korkut mu Ak Partiye cevap verecek? Böyle bir şey olamaz ya! Ya MHP’ye ve CHP’ye, BDP’ye oy veren insanlara aklım almıyor! Bunlar ne biçim parti! Başbakan çıkıyor “Ülkenin borcunu ödedik” diyor, üç partide tıs yok.

Başbakan milleti kandırıyorsa tut yakasından, ben mi tutacağım? Belki de haklılar; Türkiye’nin 23 milyar dolar borcu vardı, Ak Parti ödedi bitirdi.

Ama Ekonomi uzmanları öyle demiyor. Halen Türkiye’nin 101 milyar doları kamu, 7 milyar doları banka ve 217 milyar doları da özel sektör olmak üzere 326 milyar dolar yani 563 milyar lira dış borcu olduğu ekonomi uzmanlarınca açıklanıyor. Bu tabloya rağmen adamlar Türkiye’nin dış borcunu ödedik diye propaganda yapıyorlar. Halk da buna inanıyor.

Halk ne bilsin. Borcumuzun sadece IMF’ye olduğunu sanıyor. E doğru, gerçekten IMF’ye olan 23 milyar dolar borcumuzu AKP ödedi, bitirdi. Ama kardeşim bu Türkiye’nin borcu ödendi şeklinde yansıyor. Ya AKP’nin oyu artsın yeter ki doğrular ortaya konsun.

Kılıçtaroğlu inşallah partin Ecevit’in partisinden beter olur! Durmadan konuşuyorsun ama koskoca bir yalana cevap vermiyorsun. Adam Türkiye’nin borcunu ödedim diyor ve bütün Türkiye bu yalana inanıyor, çıkıp belgeleri gözüne dayasana! Sonra benden oy bekliyorsun, nah alırsın!

Ak Parti Kerim Korkut’un yazılarının okunmaması için elinden geleni yapıyor. Casus yorumcular koymuş. Ben yazı yazıyorum adamlar da bana karşı yorum yazıyor. AKP’yi eleştiren yazılarım saklanıyor mu nedir, hiç okunmuyor. Bilgiler internetten; ben kıçı kırık bir halk yazarıyım. Oradan buldum oradan yazıyorum. Yanlış da olur, doğru da olur.

AKP’nin Kerim Korkut ile ilgili algısını düzeltmesi lazım. Sanıyor ki bu adam bize karşı. Ben size karşı olsam doğru yaptıklarınızı göklere çıkarır mıyım? Sizin yüzünüzden laiklerden küfür yedim be!

Sayın başbakan, Türkiye’nin borcunu ödedim demeyeceksin. Halk her şeye inanabilir, ama karşında aptal yok, Kerim Korkut var. Türkiye muhalefeti o üç partiden alıp Kerim Korkut’a verdi. Türkiye’nin dışarıya olan 349 milyar dolar borcundan IMF’ye olan 23 milyar dolarını ödedik diyeceksin. Merak etme Türk halkı da Kerim Korkut da seni yine alkışlar. Bu ekonomik krizde bir de üstelik borç ödemek kolay değil. Yapılanları görmediğimizi zannetme. Kerim Korkut Ak Parti’nin akıttığı her damla teri takdir eder. Ben Ak Partiye karşı değilim, yanlışa ve haksızlığa karşıyım.

Hesapları hep Ali Babacan yapıyor. İnternet bilgilerine göre bir de biz hesap yapalım. Yanlışsa söyleyecek; hayır öyle değil böyle diyecek.  Yukarıda verdiğimiz, internette yer alan 563 milyar lira Türkiye’nin kamu özel toplam dış borcu doğru mu? Hükümet sadece IMF’ye olan 23 milyar doları mı ödemiştir? Borcun 217 milyar dolarının özel sektöre ait olduğunu, bunun da devleti ilgilendirmeyeceği söyleniyor. Bu durumda kamu borcu o da uluslar arası karşılıklı ticaret nedeniyle 126 milyar dolar. Ve bütün dünya ile ticaret yapan bir ülke için bunun normal olduğu söyleniyor.

Bu arada ben internette başka bir bilgiye ulaştım: Türkiye’nin iç finans çevrelerine borcu 542 milyar lira. Bu rakam doğru mu Sayın Babacan? Kime olursa olsun bu, devletin borcu değil mi? Yarın isteseler vermeyeceğim mi diyeceksin? Hem buradan başka bir şey de ortaya çıkıyor. Özel sektörün 217 milyar dolar borcu var dedik ya, senin de özel sektöre (halka, finans çevrelerine her neyse) buna yakın borcun var. O halde devlet yerli IMF’den ( iç finans çevreleri) borç alıyor onlar da dışarıdan. Sonuçta borcun tamamı devletin borcu oluyor.

Ferdi Tayfur ne diyor şarkısında “Bana gerçekleri söyle” ödediğin her kuruş borç için seni alkışlarım. Söyledik bu ekonomik ortamda bir de borç ödeyebilmek kolay değil. Ödemesen de kimse kızmaz. En azından Türkiye’yi IMF’den kurtardın.  Ama oy uğruna yanlış reklâm yapıyorsun. Halk borcumuzun bittiğini sanıyor.

O gereksiz üç partiyi halk tasfiye edecek. Halk Kerim Korkut’u hazırlıyor. Çünkü o partiler halkı temsil etmiyor boşuna maaş alıyorlar. Siz de maşallah meydanı boş buldunuz. Burada küçücük bir köşem var. Halk için bir şeyler yazıyorum. Yazılarımın engellendiği şeklinde içimde bir his var. Yani şu anlattığımız şeyleri koca Türkiye’de 50 kişi okur mu ya! Rakamlara dayalı tahlil yapıyoruz. Yanlışsa söyle. Kamuoyuna yansımış bilgileri yazıyorum.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..