Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Şubat '15

 
Kategori
Kültürler
 

Halk Kültürü araştırmaları ödülleri sahiplerini buldu

Halk Kültürü araştırmaları ödülleri sahiplerini buldu
 

HAKAK Genel Başkanı Prof.Dr. İrfan Ünver Nasrattınoğlu


Her yıl geleneksel olarak gerkleşen Halk  Kültürü Araştırmaları Kurumu, bu yılda halk kültürü, halk bilimi  bağlamında (HAKAK) tarafından ödüller  yazar ve bilim adamlarına verildi... Bu bir gelenektir. Eskiden bunun adı Türk Folklor Araştırmaları Kurumu idi. Sonradan ( HAKAK ) Halk Kültürü Araştırmaları Kurumu şekline dönüştü. Halen HAKAK’ın Genel başkanı Prof. Dr. İrfan Ünver NASRATTINOĞLU’dur. Ben de yaklaşık 25 yıldan bu yana bu kurumun üyesiyim. 1998 yılında bana da bu ödül kısmet oldu. Bunun amacı Türk folkloruna, Türk kültürüne uzun yıllar eserleriyle hizmet edenlere bu ödül veriliyor. Bu alanda alınteri döküp eser sahiplerine bu örüller veriliyor. İyi de ediyorlar... Emeklerine sağlık, ömürlerine bereket diyorum...
Bu ödülü almak her yiğidin de harcı değildir...
 
Halk Kültürleri Araştırmaları Kurumu Genel Başkanından aldığım bir davetiye var. Bu yıl bu ödül 24 Ocak 2015 Cumartesi günü Ankara’da özel bir törenle sahiplerine verildi...
 
ÖDÜL ALANLAR:
 
1-   Prof. Dr. Filiz KILIÇ ( Nevşehir Üniversitesi Rektörü )
 
2-   Prof. Dr. Aylin G. BARAN ( Hacettepe Ü.Edebiyat Fak. Sosyoloji Bölümü Başkanı )
 
3-    Prof. Dr. Süer EKER ( Başkent Üniversitesi Fen-Ed, Fak. TDE Bölümü )
 
4-    Prof. Dr. Selçuk DUMAN ( Giresun Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı )
 
5-   Prof. Dr. Fadıl HOCA ( Makedonya- Gostivar, U. A. Vizyon Üniversitesi Rektörü )
 
6-   Nurettin ALBAYRAK ( İstanbul Kültür Üniver. Kocaeli Üniver. Halk Edebiyatı Öğretim Görevlisi )
 
7-   Selahattin BAYSAL(Dünya Türkmenleri Türkiye Bölüm Başkanı)
 
8-   Esengül İNALPULAT ( Ebru Sanatı Uzmanı ve Öğretmeni )
 
9-   Raif VIMİÇA ( Kosova Türk Araştırmacıları Derneği Kurucusu ve Başkanı )
 
10-   İbrahim ALUİMOĞLU ( Afyonkarahisar Alimoğlu Kültür ve Sanat Merkezi Kurucusu )
 
11-  Uğur BENT TÜRKER (  Anadolu El Sanatları Yaşatma ve Geliştirme  Derneği Genel Sekreteri )
 
Halk Kültürü  araştırmaları konusunda uzun yıllar hizmet eden ve eserleriyle bu alanda ürün veren, ödül alan tüm bilim adamlarımızı gönülden kutluyor, yaşam boyu başarı dolu günlere  erişmelerini  diliyorum. Tebriklerimi de sunuyorum...
 
Ödüller bir yanda insana  moral veriyor ve   teşvik ediyor..  
 
Vefalı, kadir şinas, bu hizmetleri değerlendiren Halk Kültür  Araştrmaları Kurumu  Genel  Başkanı   Prof. Dr. İrfan Ünver  Nasrattınoğlu ve  yönetim Kurumu üyelerine bu değerlendirmelerinden   dolayı  da  kutluyor, teşekkür ediyorum.. Kültürümüze maddi vemanevi   açıdan  hizmet eden ve  katkıda bulunanlara da  sağlıklıc ömürler   diliyorum... 
 
Bu geleneksel çalışmalarının devamını diliyorum.
 
Abdülkadir  GÜLER
 
03.02.2015- SÖKE
 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..