Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Şubat '09

 
Kategori
Siyaset
 

Haramiler

Haramiler
 

kaynak: Radikal


Kapitalizmin oligarşik halinin en kaba biçimi ne yazık ki geçtiğimiz hafta içinde ülkemizde bir kez daha Karaahmet-Ersöz görüşmesinin deşifresi sonucu göz önüne serildi.

İleri sürüldüğüne göre ülkenin en büyük gsm operatörü sahibi, petrol, otomotiv, bankacılık, medya benzeri alanlarda ağırlığı olan sermaye grubu patronu Karaahmet saatlerce sorguya çekiliyor, Tuncay Özkan’ın tekrar işe alınması ve “milli” medya desteğini sürdürmesi talep ediliyor. Ayrıntılar basında yer aldı.

Vesayetçi düzenin siyaset ve hukuk ayağından sonra sermaye üzerindeki tahakkümü de bu şekilde ortaya dökülmüş oldu. Ülkenin kurucu gücünün milli ekonomi, milli burjuvazi oluşturma süreci böyle bir şey. Erol Toy’un “İmparator” kitabını okumuş olanlar anımsar, Koç’un nasıl meydana getirildiğini.

Düzenin ahlakı yok ama ahlak ister tebalarından, kendine göre hizada olmalarını ister. Vesayetçi oligarşik düzen liberal demokrasi yalanının dahi yanına bile yaklaşamamış. Böylesi bir düzen elden gidiyormuş, karşı devrim gerçekleşiyormuş, laik düzen tehlikede imiş, dış güçler bölüyormuş, AB soroz işbirlikçileri vatanı satıyormuş, şeriatmış, düzeni muhafaza etmek vatanı emperyalizme karşı korumak gerekirmiş. Aslında söylenmek istenen topluma eziyeti, ihaneti koruyun, kafanızı kumdan çıkarmayın. Yıllardır yaşatılanı yok saymak bunca açığa çıkan duruma rağmen insan olmaya aykırı.

Sermayenin belli kesimleri ve ona bağlı medyanın, bu ülkenin antidemokratik yapısının olağan görülür olmasındaki rolleri malum. Her on yılda bir darbe için ortam yaratmak ve bunu dış güçlere bağlamak ancak böylesi ittifaklarla mümkün.

Bizim neslin gençliği sağ-sol diye birbirine kırdırıldı, yeni nesil Türk-Kürt diye kırdırılmak istendi. Bu rant paylaşım düzenini bu kısır döngüyü sonlandırabilecek olan demokratikleşme ve sürekli değişim yönünde taraf olmaktır.

Açıklık içinde yönetilen, siyasal katılım mekanizmalarına sahip, denetlenebilir şeffaf bir devlet, toplum için devlet talebidir bugün esas olan. Bu yönde ülke tarihinde ilk kez toplumun; sivillerin bir anayasa yapması gündemdedir.

En azından “haramileri” eleştirecek cesareti göstermek gerekir. Vatanseverlik haramilere artık yol vermemektir.
Soru: Selocan dinlemesi meşru, hakim kararı ile yapılan Ergenekon dinlemesi yasadışı mıdır?

ANLAT BANA ESİR

"Anlat bana, esir, seni bağlayan kimdi?"

Esir, "Efendimdi", dedi. "Servet ve iktidarda dünya yüzünde herkese üstün
olabileceğimi sandım ve hükümdarıma ait olan paraları kendi hazine odamda
biriktirdim. Uyku bastırınca, efendime hazırlanan yatağa uzandım; uyanınca
kendimi kendi hazine odamda mahpus buldum".

“Söyle bana esir, bu kırılmaz zinciri kim döğdü?"

Mahpus, "bu zinciri ben kendi ellerimle döğdüm" dedi, "yenilmez kuvvetimin
bana rahat bir serbestlik vererek, alemi tutsak edebileceğini sandım.
Böylece muazzam ateşler ve insafsız, sert vuruşlarla bu zincir üzerinde gece
gündüz çalıştım. Halkalar tamam ve kırılmaz olup nihayet iş bittiğinde,
kendimi ona sımsıkı bağlı buldum."

Rabindranath Tagore

 
Toplam blog
: 444
: 1284
Kayıt tarihi
: 13.09.07
 
 

MB zengin kültürel bir eksen; düşüncelerimizin buluştuğu, tartıştığımız, birbirimizi etkilediğimi..