Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Haziran '08

 
Kategori
İlişkiler
 

Harflerin noktalarından kaçmak

Harflerin noktalarından kaçmak
 

Harfler ağzımdan çıkarken, noktaları bir çil gibi, sivilce gibi yüzüme yapışıyor.

Ç'nin, Ş'nin, Ğ'nin, Ü'nün, Ö'nün ve diğerlerinin noktaları yüzüme yapışıyor. Ağzımdan benim bile anlamadığım sözcükler çıkıyor.

-Buna dua et, önceden boğazına takılırdı; takılan çengelleri çıkarmak için tecvid öğrenen hafız adayları gibi gırtlaktan konuşurdun saatlerce.

-Bu seferki başka. Boğulmaktan beter. Boğulma anının korkusunu yaşıyordum sadece o zamanlar, oysa şimdi içimdeki şeytan içimden kaçıp yüzüme tünemiş bir baykuş gibi... Bakıyor gözlerime.

-O ela, güzel gözlerinin gagalanmasından mı korkuyorsun?

-Evet.

-Ama o güzel gözlerinle avlanırken mutluydun. Yazdığın üç beş şiir, birkaç denemeyle hayatında kitap okumamış güzel kızların kalbine kuruyordun göçebe çadırlarını...

-.....

-Pişman mısın?

-Bilmiyorum.

-Avken avcı olmak... Doğanın kanunu bu... Protein zincirinin bir halkasında yer alacaksın mecburen.

-Konuşmasam diyorum, sussam; o noktalar, çengeller yapışmasa yüzüme. Sustukça daha beter. Sözcüğe dönüşmeyen düşüncenin kulaktaki çınlamalarını bilir misin? Hani bazen dilimizi tutarız ya... O an kulağımız çınlar..

-Yüzünü yıkasan, tıraş olsan belki geçer.

-Neler yapmadım ki... Hatta fotoğrafımı çekip fotoğrafı bile boyadım.

-Çılgınlık bu..

-Bir an dişlerime yapıştıklarını zannettim, dişçiye gidip dişimi çektirecektim..

-Hadi ya..

-Oh canıma değsin! Sen kutsal bir ayin olan yazmak eylemini dünyevi zevklerinde araç olarak kullanırsın ha...

-Ama bu sadece benim yaptığım bir şey değil ki... Bütün ünlü yazarlar aynı şeyi yapmış.

-Yapmış yapmasına da onların da kimbilir nerelerine saplanmıştır o harflerin noktaları?

-Nereye gidiyorsun?

-Noktasız harflerden oluşan sözcükleri kullanan bir yazılım ısmarlayacağım..

 
Toplam blog
: 19
: 594
Kayıt tarihi
: 07.06.08
 
 

1964 yılında Ankara'da doğdum. 70'li yılların gecekondu ortamında büyüdüm. Ortaokuldan itibaren gars..