Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Haziran '08

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Hayvan sevgisi eksikliginin bedeli

Hayvan sevgisi eksikliginin bedeli
 

googledan aldim


Hayvanat bahceleri cocuklarin hayvanlarla tanisip onlari sevmelerinin temel taslaridir. Izmir`de Kulturparkin icerisinde, Ankara`da Ataturk Orman Ciftliginin icerisindeki hayvanat bahcelerinin haricinde, baska illerimizdede hayvanat bahcesi olup olmadigini bilmiyorum. Bu hayvanat bahcelerinin olusumunu saglayan yonetici kadrosunun onunde saygi ile egiliyorum. Bu tur bahceler insanlarin bunaldiklari zaman rahatlayabilecekleri, nefes alabilecekleri yerlerdir.

Hayvan sevgisi tatmamis insanlarin, sosyal yasamlarindaki iliskilerinde bu eksiklik etkisini gosterir. Hosgoruden yoksun ve bencil olurlar. Paylasma duygusunu tatmadiklari icin hep bana diye dusunurler.

Siz hic secilmeden once once hayvanat bahcesi insa etme sozu veren politikaci ile karsilastiniz mi? Tabi ki karsilasmadiniz. Nedeni boyle bir vaatte bulunan politikaciya secmen ilgi gostermez. Gostermedigi gibi secilme sansini da ortadan kaldirir. Durum boyle olunca da sevgiden, saygidan, hosgoruden, paylasma duygusundan yoksun bir toplum ile icice yasamak zorunda kaliriz.

Simdi daha iyi anliyorum, insanlarin neden bu kadar hosgorulu olduklarini, hayvanlara neden bu kadar deger verdiklerini, hayvanlar icin cikarilan yasalara neden bu kadar saygi duyuldugunu. Cunku neredeyse her evde bir hayvan bulunuyor. Cocuk hayvan sevgisi ile yetisip, o hayvanin sorumlulugu evdeki cocuga verilerek, kucuk yasta sorumluluk duygusu asilaniyor. Hayvan sevgisi ile buyuyen cocuk hayvanlari daha iyi anliyor. Onlarin da yasam hakki oldugunu, doganin bir parcasi olduklarini gayet iyi biliyor.

Hayvanat bahceleri olmayinca orada olmasi gereken yaratiklar, toplumun icine karisiyor. Onlar sehir merkezlerinde, caddelerde sokaklarda boy gosteriyorlar.

Bu saatten sonra bu konu ile ilgilenen politikaci olur mu? Hic sanmiyorum gecti Bor`un pazari sur esegini Nigde`ye

 
Toplam blog
: 377
: 711
Kayıt tarihi
: 05.08.06
 
 

Türkiye'yi ve Türk insanını çok seviyorum. Dünyada bütün canlıların yaşam hakkı olduğuna inanıyorum...