Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Eylül '11

 
Kategori
Yurtdışından Bildiriyorum
 

Helal yumurta olur mu?

Helal yumurta olur mu?
 

helal yumurta


Uzun süredir Moskova'da yaşıyorum. Geçen gün eşim aradı ve "helal yumurta çıkmış, alayım mı ?", diye sordu. İlk tepkim "yumurtanın da helali mi olurmuş, insanların inancını, kişisel çıkarlarına alet ederek para kazanıyorlar", oldu. 

Daha sonra merakımdan Türkçe sitelerde küçük bir araştırmada yaptım fakat helal yumurta ile ilgili herhangi bir bilgi bulamadım. Sadece bir forumda, Fransa'da da helal yumurtadan bahsediliyordu. Rusça sitelerde yaptığım araştırmada ise bir firmanın piyasaya helal yumurta çıkardığını öğrendim. ( http://rushalal.ru/news/293-halalsitno ). 

Firmanın web sitesinde verdiği bilgiye göre, helal yumurtadan kasıt; ekolojik olarak temiz, uyarıcı ve antibiyotik içermeyen ürünlerle beslenmiş tavuklardan elde edilen yumurta imiş. Ayrıca tavuklar, islami geleneklere göre haram olan ürünlerle beslenmiyorlarmış. Eğer gerçekten böyleyse, adına helal denmesinin hiçbir sakıncası yok. 

Sonuç olarak, biz artık Rusya'da helal yumurta yiyebiliyoruz. Darısı Türkiye'deki yumurtaseverlerin başına. 

 
Toplam blog
: 70
: 2722
Kayıt tarihi
: 28.12.08
 
 

1992 yılından beri yurtdışında yaşıyorum. Moskova Maksim Gorki Edebiyat Enstitüsü mezunuyum. Mosk..