Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Şubat '20

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
 

Hep Güzeli Arayalım

Tanrımız

Güzeli arayın der biz insanlara

Düşüncede güzel olacağız

Söylemde güzel olacağız

Davranışta güzel olacağız

Ayıplamayı

Kınamayı

Suçlamayı

Terk edeceğiz

Kendi işimize bakacağız dikkatlice

Beklentide güzel olacağız

Güzel beklentilerde bulunacağız

Bir insan neyi beklerse

Ona kavuşurmuş mutlaka

Güzeli bekleyen güzele

Çirkini bekleyen çirkine

Hayrı bekleyen hayrı

Şerri bekleyen şerri

Bulurmuş karşısında

Bunlara

Çok iyi uyum sağlayacak insanoğlu

İyilik yapacak

İyilik görecek

Kötülük yaparsa da

Kötülük göreceğini bilecek

Yani

İnsan

Elinden geldiğinin fazlasını

Barışa ayıracak

Barış yaratacak barışı yaşatacak

Bu da

Güzel insanlıktır işte

Güzel insanlıktır işte

Ne mutlu

Güzel insan olup güzellik yaratana

Ne mutlu

Tanrımızın en başat öğütlerine uyup

Tanrımızın katında

Kendisine yer ayırtana

En güzel insanlık budur canlarım

Tanrı katında

Yer ayırtma çalışması yapmaktır

Bu insanın olduğu yerde

Bolluk vardır

Paylaşma vardır

Dayanışma vardır

Açlık açıklık yok olmuştur burada

Kin gütmez

Nefret etmez

Düşmanlık yapmaz

Güzel insan

Tatlı dil güler yüz egemendir ona

Özsaygısı tamdır

Kimseye saygısızlık yapmaz

Özdenetimi tam olarak gelişmiştir

Kimseye kontrolsüz söz söylemez

Davranışta bulunmaz

Hep empati yaparak yaklaşır yaklaştıklarına

Kendisine yapılmasını istemediğin

Başkalarına yapmaz

Sorum çözücüdür güzel insan

Sorunları yaşamaz çözer atar

Aklını kullanır daha akıllı olup

Başkalarının da aklını kullanır bu aşamada

İşbirliğine yatkındır güzel insan

İşbirliğine kaygısız girer

Güzel işleri başarır güzel insan

Düşünün canlarım

Siz böyle bir insanla karşılaşsanız

Mutluluk olmaz mısınız ha

Yanıt verin bana

Ben şahsen mutluluktan uçarım

Ve de canlarım

Güzel insan mutlaka ve mutlaka

Aklı ahlakı adaleti adabı aşkı kullanır

Yaşamında

Bilen insandır

Bildiğini yapabilen insandır

Yapabildiğini yaparak geçinendir o

Ve de canlarım

Yakın olma ilişkisi çok gelişmiş olandır o

Başkalarının mutluluğundan

Mutluluk duyandır o

Çok önemli bir güzelliği de canlarım

Sorgulayan insandır o

Bunları böyle sayıp döküp duruyorum ben de

Sanmayın burada bırakıp gidiyorum

Hayır

Hemen geçiyorum Tanrımın karşısına

Bakıyorum yüzüne

Gülen bir güzel yüz görüyorum

Ve anlıyorum

O ancak

İnsanın insana iyi bakmasından hoşlanır

Bunu bilin canlarım

 

Yüzünüz hep güleç olsun canlarım

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..