Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mayıs '09

 
Kategori
Psikoloji
 

Herkes psikolog bu ülkede!

Daha önceki yazımda da belirtmeye çalıştığım "psikolojnin anlam kaybı"na şimdi tekrar devam etmek isitiyorum:

Psikoloji modern çağın, modern tehlikesi olmaya hazırlanıyor. Daha doğrusu onu bu şekilde kurgulayan ve uygulamaya koyan bir takım kişiler veya kuruluşlar muvcut gibi. Daha önceden de belirttiğim gibi ruhani boyutu bir kenara bırakmış bu bilim, artık insanlardan çok hayvanların davranışlarını incelediğine göre, bizlerin değil onların psikolojisini yansıtmaktadır. Anlamadığım pskoloji bir deney ya da fen bilimleri gibi maddesel araştırmayı redden bir bilim olmasına karşın, saygıdeğer psikologlar bu kavram kargaşasından vazgeçmiyorlar. Bugün Amerikan kültürüne göre değer yargılarımız belirleniyor, onların hastalık olarak bellediği durumları kabul ediyor ve onlar hasatalık teşhisini koydukları zaman hasta sayılıyorsunuz. Örneğin; sosyal değilsiniz yani sosyofobi rahatsızlığınız var. Peki bu kuram neden sadece batı ülkelerinin testleri ile sınırlı kalmaktadır. Bu tür konulara değindiğimde aslında eskiden bu alanla ilgilen kişilerden örnek vermek isterdim ama maalesef ki artık bunların bir önemi yok. Çünkü günümüz farklı bir enerji bolluğu içinde ve hızla buna doğru ilerliyor. Artık ezbere sistem kalmayacak. Bende istediğim mesleği doğru orantılarda yapma fırsatı bulacağım. Kalıplaşmış değil, kişi(birey) sorunlarına göre çözümler bularak, süreklilik kazanmış yaklaşımlar dışında hareket edebileceğim. Freud şunu demiş, Pavlov şunu kanıtlamış diyerek, eylemde bulunmayacağım. Hastamın durumuna göre hareket ederek, en doğru tekniği yaratmaya çalışacağım. Tabi ki, biraz önce saydığım isimler çok değerli ama onlarda biliyor ki, yaptıkları yetersiz ve gelişime açık yaklaşımlardı. İyice okuyan insanlar bunu fark edebilir. Üstelik zaten o dönemle bu dönemi kıyaslamak da yanlış bir tutum. O zaman sorun olarak kabul edilen bazı problemler, bugün belki de sorun değil çözüm niteliğindedir.

Günümüze baktığımda aslında etrafta çok fazla psikolog var. Neden? Çünkü, NLP eğitimi alanda psikolog kefesinde değrelendiriyor kendisini ve tedavi uygulamaya kalkıyor. Oysaki bende Nlp eğitimi aldım. Bir çok kişi için fayda sağlanabilecek bir teknik ama çok zayıf olduğuna inanıyorum. Belki de benim o eğitim sırasında bir çok bilgiye sahip olmamdandır. Kişisel gelişim eğitimi alanlarda kendini bu kefeye sığdırmaya çalışıyor. Kendilerini bu gelişim aşamasında şifacı gibi görüyorlar ve gün gittikçe bunların sayısı çoğalıyor. Belki bende onlar gibi bu işi paraya dökmek gibi algılasaydım, bazı teklifleri değrelendirir ve danışmanlık yapardım. Ama ben kendimi hazır hissetmeden ve gerçekten kendim teknik bulacak kadar iyi olmadan bu işle ilgilenmekte istemedim. Sadece hazırlık ve eğitim dönemindeyim ve okulum bittikten sonra yüksek lisans ve devamını yaptıktan sonra ancak bu işi yapacağım. Ben ve benim gibi düşünenler, geçici değil kesin çözümlerden yanalar. Neyse işte, bir Türkiye gerçeği bu. Çünkü Amerika da NLP ders olarak veriliyor. Demek bu işte bir iş var diye düşünülüyor. Ben insanlara kandırılmayın diyorum. Gerçkten de ilaç kullanmak sadece çok acil durumlar da gerekiyor. Stress zor bir rahatsızlıktır ama onun için aldığınız ilaç vücudunuzda farklı bir rahatsızlığa neden olacaktır ki, buda stress gibi atlatılması kolay olmayacak ve çok fazla sorun oluşmasına teşkil edecektir. Olumlu düşünmek herşeyin başıdır.

Bundan sonraki yazılarımda da değineceğim ama artık, bir foron kuşağı dönemindeyiz ve bunun daha fazla üstünde durmak istiyorum. 2012 ya hazırlık evresi diye nitelendirebiliriz. Dikkat edilmesi gereken bir olay. Üstelik Kur'anda bunu desteklmektedir.

Bir kusurm olduysa affınıza sığınırım. Saygıyla

 
Toplam blog
: 59
: 588
Kayıt tarihi
: 08.05.09
 
 

Hayata dair çok fazla beklentim var aslında, fakat bu beklentileri karşılayabilcek zamanı yaratma..