Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Mayıs '12

 
Kategori
Hayvan Bakımı
 

Hiçbir canlı aç kalmasın

Biz  insanların şahane varlıklar olduğumuzu yazmakla başlamak istedim bugünkü yazıma. Neden mi? Aklımız, duygularımız, ruhumuz, bedenimiz bize söylüyor neyi yapıp neyi yapmamız gerektiğini.. Şimdi bir bebeği düşünün? Bu küçük birey acıktığında ağlamayı bir tepki olarak içgüdüsel biliyor. Altını kirlettiğinde ağlaması da bir rahatsızlığının tepkisi. Bebek kendisi için her olumsuz eyleme tepkisini ağlayarak gösteriyor. Şöyle düşünün; hayvanların olumsuz olaylara tepkisi bir bebekten farklımı sizce? Onlar da farklı sesler çıkararak kendilerini anlatmaya çalışmıyorlar mı? Biz insanlar olarak hayvanları çeşitli katogorilere ve kriterlere dayandırarak, boyutlarına, hayvanların gösterdikleri dışavurumlara göre değerlendiriyoruz. Evimizdeki evcil bir hayvanı, çocuğumuzdan ayrı görmezken; sokakta yaşayan hayvanları görmezden gelebiliyoruz.

Bugün sizden kişisel bir ricam var!  Bugünkü yazımın başlığından yola çıkarsak, "hiç bir canlı aç kalmasın" sabahları  yürümek, işe giderken veya bir sebepten dolayı dışarı çıktığımızda, bugün bir sokak hayvanı doyurmalıyım fikrini daima hatırlayarak, evde bayatlamış, kalmış veya artık yemekleri bir poşete koyarak çıksak ... Sokak hayvanlarını da ne kadar mutlu etmiş  oluruz öyle değil mi? Sevabı da cabası. Temennim; hiç bir  canlının gerek hayvan, gerek insan olarak sokağa atılmaması, aç kalmaması ancak;  var olan gerçekleri de imkanlarımız dahilinde el birliğiyle değiştirebileceğimize olan inancım tam.

Elbette ben her ay 2 kilo mama alırım diyenleriniz de çıkacaktır. Öyleside makbul. Ben duyarlılık adına bugünkü konumu böyle seçtim. Eminim de bu yazdıklarımdan daha da iyisini yapanlarınız var aramızda. Onlara da burası vasıtasıyla seslenerek binlerce teşekkür ederim. Aslında benim seslenmek istediğim kesim; içinden yapmak isteyipte bir türlü harekete geçemeyen kişiler için düşündüm. Biliyorum  ki; biz toplum olarak duyarlıyız, merhametliyiz. Biraz da bu özelliklerimize dayanarak böyle bir yazı yazmaya cesaret edebildim. Sokakta açlıkla, soğukla, dayakla mücadele eden değil sadece hayvan, insanlarımıza da sırt çevirmeyelim. Her canlının hayatta layıkıyla yaşamaya hakkı vardır. Çocuklarımızın iyi bir birey olmasını istiyorsak; toplumsal sosyal olaylara, hayvanları sevmesini öğreterek bunu başarabiliriz. Mutlu güzel yarınlar hep bizimle olsun.

 
Toplam blog
: 17
: 177
Kayıt tarihi
: 16.05.11
 
 

Ben kitap kurdu. Amötörce de olsa bir şeyler karalayan ver bundan büyük mutluluk duyan biri. Yeni öğ..