Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ekim '06

 
Kategori
Alternatif Enerji
 

Hidrojen enerjisi ve bilim

Hidrojen enerjisi ve bilim
 

ODTÜ'nün 50. kuruluş yıldönümü etkinlikleri, Armada alışveriş merkezinde yapıldı. Oldukça ilgi gördüğünü söyleyebilirim.

Alışveriş merkezinin önüne geldiğimde ODTÜ öğrencileri heyecan içindeydiler!..Anlatacakları konulara hazırlıklıydılar.

Formüla-1 yarışlarının üniversiteler adına yapıldığı tarihlerde dereceye giren araç, fiyakalı duruşu ile hemen dikkatleri çekiyordu..Öğrencilerden Ersan Gök ve Tuncay Ölçer, bana bir bir ne yapmak istediklerini, amaçlarının ne olduğunu anlattılar..

Durun bakalım demiştim, söze girmeden; 2000 yılında ODTÜ Robot Topluluğu'nu kurdunuz, şimdi durum ne?

Ben de haklıydım. Bir de nasıl dinlemek vardır? Bir yere giderken hazırlanırım; anlayabilmenin sırrına sığınırım..

Ersan, konularına hakimdi.. 2007 yılında ODTÜ'nün çalışma takvimini seri bir şekilde açıkladı.. Duraksama, tekleme hissetmedim.. 2007 yılında hidrojen enerjisi ile güneş enerjisinin ortaklaşa güç verebileceği ve çalıştırabileceği aracı biraz daha geliştirmek.. Robot günleri yine olacak. Bu yıl 3 bin katılımla günlerini kutlamışlar.. Buraya dikkatlerinizi çekmek istiyorum; 175 grup oluşturmuşlar. Robotların işlevlerine göre proje üretmişler.. Çok konuşan ve hep kendini anlatanları uyaran robotlar da vardır herhalde!..

Bu alanda en önemli projeler yine güneş enerjisi ile hidrojen enerjisinden nasıl yararlanırız noktasında düğümlenmekte.. Ha unutuyordum; güreşen robot ile beyaz çizgileri algılayan robotlar Ersan'ın favorileri arasında..

Yine öğrencilerden bu kez Yiğit, alış-veriş merkezinin önünde duran güneş ve hidrojen enerjisi ile hareket eden araca biniyor, şöyle bir iki manevra yapıyor. Bu araçla 2005 yılında 1. olmuşlar. Bu yılda 4. Bu aracın fiyatını merak ettiniz mi? Hadi söyleyeyim; 60 bin YTL.. Bilime gönül vermiş sponsor kuruluşlar parayı bayılmışlar!

Bu gösterilerin ve çabaların amacı; 60 yıl içerisinde hidrojen enerjisine geçilmekte olduğuna dikkatleri çekmek..

Ersan'a soruyorum; okulu bitirince Amerika'ya yolculuk var mı, diyorum. Biraz duraksıyor; gidersem bir gün dönerim diyor..

Yorum yapmıyorum..

ODTÜ'nün stantları Türkiye'nin gelecekte bilimde ve teknolojide ne kadar yol alması gerektiğini anlatıyor bizlere...

Bilim trenini kaçırmayalım..

 
Toplam blog
: 41
: 1238
Kayıt tarihi
: 08.09.06
 
 

Tarihi kent Niğde'de doğdum. Ankara Üniversitesi S.B.F Basın Yayın Yüksek Okulundan mezun oldum. Ara..