Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Temmuz '14

 
Kategori
Kitap
 

Hüseyin Zeybek ve şiirleri üstüne

Hüseyin Zeybek ve şiirleri üstüne
 

Sağda Hüseyin Zeybek şair arkadaşlarıyla görülüyor.


İÇİMDE YARAM

Kabuk bağlamadı içimde yaram

Sırlarımı gecelerime gömdüm

Hayatım bir kâbus yaşamak haram

Ay gibi ışırken mum gibi söndüm

***

Kızgın çöl kumunda görürken serap

Ben seni eyledin Mecnun’dan harap

Sahrada içirdin buz gibi şarap

Rüyadan uyandım kendime döndüm

***

Efendim bu dizelerin şairi Didim’den Hüseyin Zeybek’tir. Hüseyin Zeybek sanatımıza, kültürümüze ve özellikle şiirimize sevdalı, âşık bir yazın eridir. Anadolu‘da yayımlanan birçok sanat ve kültür dergilerinde şiirlerine rastlamanız olasıdır. Aydın’da, Nazilli’de, Didim, Bodrum’da, Isparta, Kütahya’da Simav’da çoğu katıldığımız şairler buluşmasında Hüseyin Zeybek’i görüyoruz. Bir şiir etkinliği ner( e) de ise Hüseyin Zeybek’i orada görmek mümkündür. Örneğin geçen aylarda 31 Mayıs’ta Didim’de yapılan şairler buluşmasında yine birlikte idik. Yine geçen 1 Temmuz ‘da yine Aydın ‘da Recep Yazıcıoğlu Kültür Salonunda şiir ve kitap sergisinde yan yana geldik. İşte bu günlerde Hüseyin Zeybek  “ Bir Dağ Masalıydı Sevdamız” adını taşıyan bir şiir kitabını armağan ettiler. Kitap 2013 yılda Denizli’de Bilal Ofset matbaasında gün ışığına çıkmıştır. ( Nisan 2013 ).Tertemiz bir baskısı ve düzenli bir kapak kompozisyonu vardır. 150 sayfadır. Hüseyin Zeybek’in daha önce “Borana Karıştın” adını taşıyan bir şiir kitabı daha çıkmıştı. Hüseyin Zeybek’in şiir yarışmasından da ödülleri vardır. Çalışkan, üretken bir şiir sevdalısıdır. Şairimizin dili de her türlü yabancı sözcüklerden uzaktır. Akıcı, yalın ve duru bir Türkçesi vardır.

 Kitabının son sayfalarında Adanalı şair Baki Yıldırım’ın bir değerlendirmesi vardı.  B.Yıldırım Hüseyin Zeybek için şunları yazıyor: “ Borana karıştın” bu isim Hüseyin Zeybek beyefendinin ilk şiir kitabının adıdır. Hüseyin Zeybek bu kitabını  yeni çıkardığında daha tıfıl denilebilecek kadar şairlikte yeni idi. Bir lise talebesi gibi duygulu ve heyecanlı idi. Gün oldu,devran döndü bir de baktım ki Hüseyin Zeybek şiirde epey yol kat etmiş, ödüller almış, etkinliklere katılmış bülbül gibi şakıyor  ben de varım diyebiliyordu. İkinci şiir kitabı “Bir Dağ Masalıydı sevdamız” Hüseyin Zeybek beyefendinin kalfalık dönemli kitabıdır. İnşallah gün olur ustalık dönemli kitabında bir şeyler yazardım  “ ( say: 130), diye görüşlerini belirtmişlerdir… H.Zeybek’in ilk şiir kitabı için ben de Söke Ekspres’te görüşlerimi yazdığımı anımsıyorum. H.Zeybek aşklarını, özlemlerini, sevdasını, duygu ve düşüncelerini, gözlemlerini, gördüklerini, yaşadıklarını düzgün ve anlaşılır bir  şiir diliyle bu kitabında sergilemeye   çaba gösteriyor.

Bu  güzel ve has duygulu bir uğraştır. Her gerçekten Baki Yıldırım’ın dediği gibi H. Zeybek bir lise öğrencisi gibi heyecanlı idi ve bu ağır adımlarla bugünlere ulaştı. Zeybek gerçekten şiirimizi seviyor ve şiiri ciddiye alıyor. Didimli şairimiz Hüseyin Zeybek’i bu çalışmalarından dolayı kutluyor, başarılarının devamlı olmasını diliyorum. Sözlerimi onun birkaç dizeleriyle bağlamak istiyorum:

Hüzünlü haber çabuk ulaştı dağlara

Karlı dağların üzerine sisler çöktü

Ölüm acımasızca vurdu, elmas kınlı hançerini

Kutsal bildiğimiz aşkımızın üstüne

 

Bir dağ masalıydı bitin sevdamız

Avuç dolusu sevda tohumları ekmiştik dağlara

Ayın gölgesinde unuttuk sevdamızı

Sevda şarkıları söylerim şimdi dağlara…   

Hüseyin ZEYBEK

Bir Dağ Masalıydı Sevdamız ( şiirler ) Denizli / 2013

-------------------------------------

Abdülkadir GÜLER 

03.07.2014- SÖKE

 

 

 

   

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..