Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mart '12

 
Kategori
Kitap
 

İçimi açsan nar ama yerim dar / Nil Karaibrahimgil

İçimi açsan nar ama yerim dar / Nil Karaibrahimgil
 

alıntıdır


Başladığım kitabı yarıda bırakma alışkanlığım olmadığından sonuna kadar okuduğumu söyleyebilirim. Ağır eleştirileri, insanların şevkini kırmayı hiç sevmem ama “olmamış” demek zorunda kaldım. En azından “bence” olmamış.

Nil’i uçuk, hareketli, çocuksu, masum tavırlarından dolayı beğenirim. Bana çok soft ve asil gelir hareketleri. Müzik konusunda da geniş bir kitleye hitap ettiğini gözlemliyorum. Hayranları oldukça fazla. Ne büyük bir mutluluk olsa gerek onun için.

Çıkardığı kitapla uzun zamandır aklımdaydı ve nihayet okuma fırsatı buldum. Hoşlandım desem yalan. Kitapta kullandığı yazı dili akıcı evet. Ancak anlattıkları insanda merak uyandıran, bir sonraki sayfaya geçmek için heveslendiren özellikte değil.

Klip çekimlerinde gittiği yerleri gözlemlemiş. Birkaç tane böyle yazısı da yer alıyor. O yazılarından çok sıkıldığımı söyleyemem.

En azından farklı ülkeleri onun gözünde değerlendirmek hoşuma gitti. Ancak diğer yazılarında aynı merakı ya da hoşnutluğu yaşamadım.

Tanıtım yazısından;

(…)

"Kadınlar çok seyrek olarak söylediklerini kastederler.

Asıl demek istediklerini bulmak için, sakın 'ne demek istiyorsun' diye sormayın. Bu soru sizi, kastedilmeyecek başka bir cümleye yönlendirir ve aslolandan gitgide uzaklaşmanıza sebep olur. Bu sebeple sonuç ilişkisi kurulmaz.

Mesela sık kullanılan bir cümleyi ele alalım: 'Yalnız kalmak istiyorum.'
Cümlenin öznesi 'ben', burada 'sen' manasında kullanılmış. 'İstiyorum' olumlu gibi dursa da olumsuz, yani asıl kökü 'istemiyorum'. Buraya kadar cümlemiz 'Sen yalnız kalmak istemiyorum.'

Böyle bir cümleye pek rastlanmadığından, yuvarlamamız gerekir. Yuvarlarsak aslolan cümleye varırız: 'Sen yalnız kalmamı isteme!'

Bu cümleyi canlandırabilecek erkek yok denecek kadar azdır. Kadın yalnız kalmak istemiyor, bu kesin. Fakat bu yeterli değil.

Onun yalnız kalmasını istememelisiniz.

Ayrıca kadını bu raddeye getirmeyin. Kadınlar yalnız kalmayı asla istemez. Şayet kendilerini yalnız hissederlerse, pıt diye doğuruverirler. Elde var iki olurlar. Bir suyla şaka olmaz, bir de kadınlarla..."

 

Tercih sizin.

 

 
Toplam blog
: 670
: 1923
Kayıt tarihi
: 19.12.10
 
 

İstanbul doğumlu. Kuantum Yaşam Koçu. EFT, NLP, ETKİLİ İLETİŞİM, BEDEN DİLİ gibi bir çok konuda e..