Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Haziran '09

 
Kategori
Blog
 

İki sene önce "Almancı" dediydim de...

İki sene önce "Almancı" dediydim de...
 


Bu sabah okuduğum bir sanat haberi, beni, iki sene önce bu sayfalarda yaşanan enteresan bir tartışmaya geri götürdü, gülümseterek. Haber başlığı: “<ı>İstanbul Modern'de ‘Almancı’ yönetmenler!” şeklindeydi.


İstanbul Modern Sinema’nın organize ettiği ve dün başlayan etkinlikler kapsamında, 12-20 Haziran tarihleri arasında Fatih Akın, Birol Ünel, Buket Alakuş, Neco Çelik, Hakan Savaş Mican, Ayşe Polat gibi Almanya’da yaşayan Türk yönetmenlerin ve bazı oyuncuların katılımıyla “<ı>Almancı! - Karşı Resimler” başlıklı bir program gerçekleştirilecekmiş. Habere göre bu etkinliğin amacı “<ı>sinema sanatı ve göç ilişkisine ‘Almancı’ gözünden farklı bir pencere açmakmış”.


O tarihlerde İstanbul’da bulunup, bu oldukça ilginç sanatsal etkinliği takip etmeyi isterdim. Yine de belli olmaz, bakarsınız alırız soluğu oralarda.


Neyse, başta ve başlıkta da dedim ya bu “<ı>Almancı, Alamancı, Gurbetçi” mevzu bakın nasıl meşgul etmişti bu sayfaları, yaklaşık iki sen önce. Hatırlayanlar için nostalji, bilmeyenler için de keyifli olması dileğiyle...



@ “Alaman’da da Böyle mi Yaparsın?”: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=58885

@ “ ‘Alamancı’ Faslında Son Perde”: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=60480

@ “Ağlamaktan Konuşamadı ‘Alamancı’ Teyzem”: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=60839



 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..