Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Haziran '11

 
Kategori
Özel Günler
 

İlk aşkım ... İlk kahramanım ... Büyük balığım ... Sevgili babama

İlk aşkım ... İlk kahramanım ... Büyük balığım ...  Sevgili babama
 

Büyük Balık romanında, ölüm döşeğinde yatan baba ile tek oğlu arasında şöyle bir konuşma geçer; 

‘’ Sizi cok yalnız bıraktım’’ der baba. ‘’Ama bil ki ne yaptıysam sizin için yaptım. Sen ve annen için. Büyük bir gölde büyük balık olmak istedim. Küçük suda küçük balık olmak yetmedi bana ‘’ Oğul sessizce dinler. 

‘’ İyi ama büyük balık olmanın ölçüsü ne? Çok iş yapmak mı? Çok para kazanmak mı? Çok seyehat etmek mi? Ne zaman karar verdin büyük balık olduğuna?’’ 

Baba durur düşünür . 

‘’ Bir baba, oğlu tarafından ne kadar çok seviliyorsa , o kadar büyük bir balıktır deryada.‘’ 

Saygı değil burada bahsedilen . Korku değil. Otorite değil. 

Oğlun babaya duyduğu katışıksız aşk Büyük Balık romanında anlatılan. 

‘’ Böyle bir aşkla bakabiliyorsa şayet oğul babasına her şeye rağmen onu derinden seviyor ve biliyorsa avucunun içi gibi, o adam büyük balıktır işte ‘’ diye yorumluyor Baba ile Oğlunun hikayesini Elif Şafak , Firarperest kitabında. 

Herkesin bir kahramanı olurmuş ya, sende benım ilk kahramanım, ilk aşkım, büyük balığımdın . 

Çünkü katışıksızdı aşkımız, çıkarsızdı benim için yaptıkların. 

Biraz sert olsada mizacın, hiçbir zaman annem gibi sarıp sarmalayarak, öpüp koklayarak göstermesende sevgini, elimi ilk uzattıgımda sevgi, şevkatle tutan ilk erkektin. 

Birşeylerden cok korktup ağladıgımda, yanımda sen varken o korkunun ne denli gereksiz oldugunu hissettirip beni koruyup kollayarak, okula ilk başladıgımda anne babasından ayrılmak istemediği için ağlayan cocuklara inat yüzümde tatlı bir tebessüm uyandırıp, sevinçle okula başlamamı sağlayarak, zor anlarımda yanımda olamadığında bana sesinle güç kuvvet verip, maneviyatınla yanımda olarak, en mutlu zamanlarımda sevincimi paylasarak, en kötü anlarımda arkamda bir güç olduğunu hissettirerek ve olurya herkes işiyle ilgili sıkıntılar yaşar, büyük sıkıntılar ve zorluklar yaşasanda bunu bize birkez olsun yansıtmayarak ilk kahramanım, ilk aşkım, büyük balığım oldun hayatımda. 

Ne ilgisiz, ne de sevgisiz kaldım varlığında. 

Hiçbir sevgi senin verdiğin sevgi gibi doyurucu olmadı . 

Hiçbir ilgi senin gösterdiğin gibi karşılıksız değildi . 

Hiçbir fedakarlık senin yaptığın fedakarlık kadar içten değildi. 

Ve hiçbir hediye küçükken ben uyuduğumda başucuma bıraktığın çikolatalar kadar mutlu etmiyor beni . 

Ben heryerde senin bir benzerini aradım , ama hiç kimse sana benzemiyor bu kalabalık ve yorucu şehirde . 

Bu pazar Babalar Günü, ben seni hiç bir zaman bir güne sıdırmadım. 

Sen benim ömrümün sonuna kadar ilk aşkım, en büyük kahramanım ve hep en BÜYÜK BALIĞIM olacaksın. 

Sen, yaşamış olduğum her günümde en özel erkek kalacaksın. 

İyi varsın... iyiki benim BABAMSIN ... 

 
Toplam blog
: 58
: 3499
Kayıt tarihi
: 16.11.10
 
 

Mersin Üniversitesi Turizm Otelcilik Konaklama işletmeciliği mezunuyum. ..