Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Şubat '08

 
Kategori
İnançlar
 

İslam bu değildir

İslam bu değildir
 

İNSANLIK SUÇU NERDE İNSAN VE KADIN HAKLARI?


İnsan olarak kadın erkek ayrımı yapamıyorum, fiziksel özellikler dışında. Günlerdir biraz mizah yapayım, biraz yüzlerde tebessümler hissedeyim derken, sarsılıyorum olaylarla. Her şeyin bir nizamın üzerinde olduğunu bilerek, hep olumlu düşünüp, şerleri hayra yorarak oyalanırken, yolunda gitmeyen bir şeyler görüyorum. Siyasetle hiç ilgilenmek istemesem de, nerede kaldı görevim diyorum.Hangi görev mi?İnsanlık görevi tabi ki , her siyasinin en önemli prensibi olması gereken.Temel İnsan Hak ve Özgürlükleri.

Şöyle bir düşünüyorum kendimce, Dinim İslam, kimliğimde böyle yazıyor.Ve T.C vatandaşıyım.Ve ülkemin yasalarına saygılıyım.Güvenirim.Ama bir yerde isyan ediyorum.Dinime, kitabıma , bayrağıma söz ettirmem , içgüdüsel bir şey bu.Dinimi kaynağından anlamaya çalışırken, alimlerle , alim gözükenleri ayırt edemiyorum..

Beni böyle bir yazı yazmaya mecbur eden olaylar o kadar çok ki .Bunlar komşumda oluyor.Ve ben komşusu açken tok yatamayan bir dine mensubum.Tüm öğretilerdeki gibi.Bir genç kadın meydanlarda sürükleniyor , soyuluyor ve kafası taşla eziliyor.Küçük çocukların gözü önünde, bu şimdiye kadar yapılanların sadece biri ..Ve bunu yapanlar Tekbir getiriyor.İşte burada isyan ediyorum.Tüm Nebi’lerin, Veli’lerin hoşgörü diye kendilerini berzaha çektikleri dünyadan , ve geçmişten sesler geliyor kulağıma.;Bilal-i Habeşi yi kayalarla ezen müşrikler, peygamber yakınlarını kırbaçlayan gözü kanlı katiller, İslamı korkudan kabul edip zındıklık yapanların soyları.Kendi zevkleri için , halkını satan, sokakta haram diye kadını kapatan sarayda çıplak oynatan şeyhler.Haramı , helali unutanlar.Bu gibiler için üzülüyorum.Ülkemde demokratik rejim uygularken , benim dini değerlerimi inançlarımı lekelemelerine asla izin veremeyeceğim içgüdümle yüzleşiyorum.İslam bu değil.İslam ve diğer dinler de bu değil .Böyle bir tavrı hiçbir din kitabı yazmıyor.Kimseye katil ol demiyor hiçbir dini buyrukta..

Resulullah’ın Hz. Ali’ ye yazdırdığı iki bölüm mektubunu okumuştum. Savaşta esirlere asla eziyet yapılmayacak , .asla zorlanmayacak inançlarında serbest bırakılacak ve kadınlarla çocuklar korumaya alınacak gibi..Daha da ilerilerinde , kadına değil vurmak , buğday başağıyla sembolik uyarı amaçlı vurmak ve daha da uslanmazsa bırakmak gibi..Eğer Sünnetullah bilmiyor Müslümanlık diye kafana göre saptırıyor ve milleti dininden soğutmaya çalışıyorsan , zındıksın..başaramayacaksın, ,

Utanmadan Tekbir getiren dilleriniz.şahitlik edecekler.Ülkemin böyle durumlara gelmesini istemiyorum.Bu yüzden böyle örnekleri almayalım ve inançlarımızı bu kadar dillere düşürmeyelim diyorum.Hiç bir Hıristiyan rahibesine başını aç kapa diye yasa çıkaran var mı?Nasıl örtüyorlar kiliselerde, vaftiz törenlerinde ve cenazelerde..Buyrun kimlere benzediniz? Bir de Noel kutlamazsınız.Neymiş benzermişiz..Ah cehiller ah…Bakara suresinde o nesaralar ve sabiler içinde öyleleri vardır ki hidayete ermişlerdir gibi ayetlerinde farkına varsanız..Ayrım yapmayıp ehli kitaba daha anlayışla yaklaşır , belki dört kitabın manasının bir olduğunu anlatırdınız…

Enbiya Suresinde ;Davut ve Süleyman’ı an buyurulur. Git onları as kes değil..Ayrıca benim kitabım tüm dinleri ve kitapları kendinde topladığı için , demokrasinin tam örneğidir.Benim kitabım ayrımcı değil birleştiricidir.Fakiri muhtacı düşkünü kollayan ve daima sabırla şükürle bir yetimin hakkına bile göz dikmeyen kul hakkı dediğimiz.İnsan hak ve özgürlüklerine saygıyı öngören bir yasadır.Hiç kimse beni kitabımdan ve inancımdan böyle aşırı komplo ve iğrenç katliamlarla soğutamaz.Ülkemin insanlarının, yöneticilerinin yobazlık derecesine varan bu dış kaynaklı içten çökertme politikalarına alet olmamalarını temenni ediyorum.

Nebilerin görevleri emir ve yasakları bildirmektir.Böyle olduğu halde ilk seçim yine islamda olmuştur.Asla ayrılık amaçlı değil içtihat edilerek görüş birliği sağlanmak için fikirler üretilmiş, ve karşılıklı kararlar alınmıştır.İnsanlara sadece göster ama onların namına yapma.:İçlerinden hakikat ehlini ve kul hakkını gözeteni görevlendir.Veda hutbesinde artık görevimi sizin üzerinizde tamamladım diyerek birbirine insanları şahit kılan Peygamberin size şefaat edeceğini mi sanıyorsunuz..?El esef….

 
Toplam blog
: 165
: 856
Kayıt tarihi
: 17.10.07
 
 

Edebiyet fakültesi  mezunuyum. Öğrenmenin yaşı yoktur diyerek çeşitli kurslardan da el sanatları ..