Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ocak '08

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Ispanak Salatası

Ispanak Salatası
 

Cankuşum Hasan, geçen Antalya gelişinde anlatmıştı ama yapmak ancak bu akşama kısmet oldu. Baktım, diyette koruma programını beceremedim; yeniden diyete başladım. (Gerçekten de diyet yapmak kolay ama kiloyu korumak zormuş). Bol bol salata yemeye çalışıyorum, zaten dandik olan bağışıklık sistemimim diyet yüzünden iyice zavallı bir hale geliyor çünkü!.. Neyse, Hasan'dan aldım tarifini, o da İzmir'de bir lokantada yemişti sanırım:

Yeşil ıspanağı güzelce yıkıyorsunuz. Köklerini kavurmak ya da haşlayıp limonlamak için ayırıyorsunuz. Yeşil yapraklarını, körpe kart demeden parmak kalınlığında doğrayabilirsiniz. Bir küçük baş kırmızı soğan, yoksa normal kuru soğanı da piyazlık doğrayıp üzerine ekliyorsunuz. Ben üşenmedim, iki diş sarımsağı tuz ekleyip havanda döğdüm, isteyen ince ince çentebilir. Sonra biraz sirke, yarımdan biraz fazla limon suyu ve zeytinyağıyla güzelce karıştırdım. Bu sosu da ıspanak-soğan karışımının üzerine gezdirip, iyice harmanladım. Tek başına da karın doyuran, müthiş bir yemek eşlikçisi çıktı ortaya.

Hani ıspanak çiğ yenir mi dersiniz, bu salatayla öyle güzel gidiyor ki!.. Yoğurtlu, cevizli, hatta ançuezli bir sürü tarif daha var ama internette bunları bulabilirsiniz; onları da yapmış olan ustalarına bırakayım.

Afiyet olsun!..

 
Toplam blog
: 39
: 2139
Kayıt tarihi
: 05.03.07
 
 

Bankacılığı bırakıp kendini reel sektörün kollarına atmış bir adamım... Kitaro başta olmak üzere ..