Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Şubat '17

 
Kategori
Coğrafya
 

ispir'i ve Tonya'yı bilen var mı?

ispir'i ve Tonya'yı bilen var mı?
 

25 sene önce, görevim nedeniyle bu iki ilçemizi de gördüm.Her birinde yaklaşık bir ay kaldım.

İspir Erzurum'un, Tonya Trabzon'un kazasıdır.

Bu iki yerleşim merkezi " kaza " yani ilçe'dir ve Kaymakam başlarındaki en üst yöneticidir.

Erzurum'dan İspir'e, Trabzon'dan da Tonya'ya gitmek tam bir maceradır. Yolların kötülüğünü anlatamam.

Ancak günümüzde yani 2017 Şubat ayında bu iki ilçemizin yolları nasıldır bilemiyorum.Bilen varsa öğrenmek isterim.

İspir'de unutamadığım iki şey vardır. Birisi her gün elektrik kesilmesi. İstisnasız her gün. İkincisi ise haftada bir gün kasaplarda et bulunmasıdır. Bu durumda ancak  koyun, keçi veya danaların sakatlanmalarına bağlıydı. Sakatlanma durumu yoksa, et de yok idi.

Tonya'da ki ilginç anılarım ise, kaza kurşununa gitmemek için çaba göstermem; diğeri de, iki karyolanın yer alabileceği bir odaya dört adet karyola sığdırılmış otel odalarıdır. Lavabo ve tuvaletlerin durumunu hiç sormayın.

Evet Türkiyemizden 25 yıl öncesine ait iki anı ya da iki manzaradır  bunlar.

Bu iki yer de İLÇE statüsündedir.

Bu iki ilçeye bağlı köylerin durumunu düşünebiliyor musunuz.?

Bir önceki yazımda köylerin kalkınmasından söz etmiştim.

Acaba haklı mıyım, haksız mıyım diye düşünüyorum. 

 

 

 
Toplam blog
: 472
: 959
Kayıt tarihi
: 26.01.10
 
 

1945 yılında Adana'da doğdum. Galatasaray Lisesi ve Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültes..