Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Mart '13

 
Kategori
Spor
 

İstanbul'da bir ilk: Milli Eğitim ile el ele çocuklara yüzme dersleri!

Geleceğin şampiyonları kulaç atıyor!

Beykoz Kaymakamlığı’nın “ Çocuklarımız Boğaz’da Ölmesin, Olimpiyatlarda Yıldız Olsun” isimli projesiyle 215 Beykozlu çocuk yüzme öğrendi. Proje, devam ediyor!

Beykoz Kaymakamlığı’nın “ Çocuklarımız Boğaz’da Ölmesin, Olimpiyatlarda Yıldız Olsun Projesi” ile 215 Beykozlu çocuk, beş hafta boyunca yüzme eğitimi aldı. Beykoz genelindeki 24 okulun toplam 215 öğrencisi, katılım belgelerini almalarının öncesinde, ailelerine ve Beykoz idari ve sivil erkânına, serbest ve sırt üstü yüzme stillerinde öğrendiklerini sergiledi!

İstanbul genelinde “ilk” olma özelliğini taşıyan projenin birinci etabı 7. sınıf öğrencilerinin katılımıyla gerçekleşti. Önümüzdeki haftadan itibaren ise 6. sınıflar ile ikinci etap start alacak.

Merakla izlediler!

Projenin, 23 Mart 2013 Cuma günü Marmara Üniversitesi Spor Akademisi’nin Anadoluhisarı’ndaki yerleşkesinde bulunan yüzme havuzunda gerçekleşen sertifika katılım törenine, projenin mimarı Beykoz Kaymakamı Süleyman Erdoğan, Belediye Başkanı Yücel Çelikbilek, İlçe Emniyet Müdürü Erkan Demirci, İlçe Milli Eğitim Müdürü H. Nazmi Yekrek, Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürü Serkan Öcalmaz, İlçe Tapu Müdürü Tevfik Palabıyık, Marmara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu (BESYO) Müdürü Prof. Dr. Birol Çotuk, Beykoz Devlet Hastanesi yöneticisi Yaşar Çelik ile öğrenci aileleri katıldılar.

2 metre derinliğindeki yarı- olimpik havuzda kulaç atabilmekten dolayı oldukça mutlu oldukları gözlenen çocuklar, Beykoz Güncel Haber’in de sorularını yanıtladı.

Projede kimler yer aldı?

“ Çocuklarımız Boğaz’da Ölmesin, Olimpiyatlarda Yıldız Olsun Projesi,”Beykoz Kaymakamlığı ile Marmara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’nun ortak projesi. Proje iştirakçileri ise, Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğü, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve Beykoz Devlet Hastanesi.

Prof. Dr. Birol Çotuk: İlerisi için hayırlara vesile olacak!

Sunumu BESYO yüzme eğitmeni, aynı zamanda Yüzme Milli Takımı Antrenörü Dr. Ali Özak tarafından yapılan etkinliğin ilk konuşmasını, Marmara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu (BESYO) Müdürü Prof. Dr. H. Birol Çotuk yaptı. Prof. Dr. Çotuk,             “ Kurumlar arası işbirliğinin bir ürünü olan” söz konusu projenin, “ ilerisi için hayırlı vesilelere yol açacağını” belirterek, üniversite olarak söz konusu projede görev almaktan dolayı duydukları memnuniyeti dile getirdi.

 “ Sporu yaygınlaştırmanın,” BESYO’nun da amaçlarından biri olduğuna işaret eden Yüksekokul Müdürü Prof. Dr. Çotuk, sözlerinin sonunda, “ bu proje ilçemiz için hayırlı olsun!” temennisinde bulunarak, projeye katılan öğrencileri ve yüzme eğitmenlerini kutladı.

Süleyman Erdoğan: Çocuklarımız Boğaz’da boğulmasın!

Projenin mimarı olan Beykoz Kaymakamı Süleyman Erdoğan ise, konuşmasına, eğitmenleri ve projeye katılan öğrencileri tebrik ederek başladı. Projeye katkı veren ortaklara da teşekkürlerini sunan Beykoz Kaymakamı, şunları söyledi: “ Bu bir başlangıç! Güzel bir yerde yaşıyoruz, dört tarafımız deniz ancak zaman zaman buralarda çocuklarımız boğuluyor. Boğaz’da çocuklarımız boğulmayacak inşallah! Ona gayret edeceğiz.”

Yarın bu çocuklarımıza madalyalar takmak istiyorum!

 “ Nihai hedefimiz, olimpiyatlara yıldız bulmak. Önce sizlere yüzme öğretiyoruz, sonra içinizden sporcular arıyoruz. İnşallah önümüzdeki yıllarda, bugün burada gördüğümüz bazı yavrularımıza madalya takarız!”

Sınavları dolayısıyla 8. sınıf öğrencilerini projelerine dahil etmediklerini belirten Kaymakam Erdoğan, “ sonraki dönem onları da alacağız” dedi. Lise öğrencilerini ve hatta şayet istiyorlarsa, öğrenci velilerini de yüzme eğitimi projesine dahil edebileceklerini belirten Kaymakam Erdoğan, konuşmasını, “ yarın bu çocuklarımıza madalyalar takmak istiyorum!” şeklinde sonlandırdı.

Yarışma yaptılar!

Kaymakam Erdoğan’ın konuşması sonrasında ise, dört gruba ayrılan 215 öğrenci, aralarında yarışarak, yüzme konusunda öğrendiklerini büyüklerine de sergilediler!

Etkinliğin sonunda ise proje kapsamında eğitimini tamamlayan öğrencilere katılım belgeleri verildi.

Serkan Öcalmaz: Çok ciddi bir katılım var!

Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürü Serkan Öcalmaz, Beykoz Güncel Haber’e yaptığı özel açıklamada, Beykoz genelinde 24 okulun 215 öğrencisinin katılımıyla gerçekleşen ilk etap yüzme eğitimi programının, bundan sonraki aşamasında 6. sınıf öğrencilerinin yer alacağını söyledi. Serkan Öcalmaz, bunun ardından 5., son olarak da 4. sınıfların proje kapsamında yüzme eğitimi göreceklerini ifade etti.

Serkan Öcalmaz, bilgilendirmesinde, şu ifadelere yer verdi: “ Şu anda 6. sınıf öğrencilerinden çok ciddi bir katılım var. ( Burada) aşağı yukarı 800 civarında bir öğrenci sayısına ulaştık. Önümüzdeki hafta başına kadar bu sayı 850’yi bulacaktır diye düşünüyorum. O nedenle, 6. sınıf öğrencilerini (belki) iki etapta değerlendirerek, bu faaliyetlerimizi sürdüreceğiz.”

2020 Olimpiyatları’nın sporcu tabanını yetiştiriyoruz!

Yüzme eğitiminin 5 hafta ve toplam on saat sürdüğü bilgisini de aktaran Öcalmaz, gazetemiz aracılığıyla şu açıklamayı yaptı:  “ Projemizin ilk etabına 18 Şubat 2013’te başladık, 22 Mart 2013’te bitirdik. Bu öğrencilerin hiçbiri daha önce havuzda ya da denizde yüzme eğitimi almamış durumda. Bugün, o öğrencilerimizin tamamına yakınının yüzdüğünü gördük. Bu proje, İstanbul genelinde bir ilk! Umarım bu da diğer ilçelere örnek olur. Bu tür çalışmalar arttığı sürece, 2020 Olimpiyatları için sporcu tabanını yetiştirmekte İlçe müdürleri olarak üzerimize düşen görevleri yerine getirmiş oluruz diye düşünüyorum.”

Öğrenciler neler söylediler?

Beykoz Güncel Haber, “ Çocuklarımız Boğaz’da Ölmesin, Olimpiyatlarda Yıldız Olsun” Projesi’ne katılan çocuklar ile konuştu.

Aleyna Topçakan (7. Sınıf, Kavacık İ.Ö.O.): Pek yüzme bilmiyordum. Havuz 2 metre, ilk gördüğümde biraz ‘ tırstım!’ Ama yine de öğreneceğime sevindim. Şu an iyiyim! Şimdi, ayaklarım yere değmeden de denizde yüzerim. Böyle bir etkinlik yaptıkları için düzenleyenlere çok teşekkür ederim. Bizi çağırdıkları için ve yüzmemizin daha çok gelişmesine yardımcı oldukları için teşekkür ederim!

Ayşen Sarı ( 7.sınıf):Daha önce az yüzme biliyordum. Biraz açılıyordum ama yine de çok iyi değil. Şimdi daha iyiyim. İlk defa yüzme dersi aldım. Bu havuzu görünce ben de korktum, ‘ben burada yüzemem’ dedim! Sonra öğrene öğrene kolay geldi! Bu programı düzenleyenlere teşekkür ederim!

Muhammed Rençber: (7. Sınıf, Defterdar Mehmetbey İ.Ö.O): Ben yüzme biliyordum ama açılmaya cesaretim yoktu! Bu havuz derin olunca, yüzmek daha kolay geldi. Hocalarımız nasıl yüzeceğimizi gösterdi. Nefesin nasıl alınacağını gösterince, benim de cesaretim geldi, çok da kolay oldu! Burayı düzenleyenler vallahi çok iyi yapmışlar! Bir de diğer okullar ile birlikte geldik, okullar arası kaynaşma oldu; arkadaşlık çok iyi oldu. Herkese teşekkürler! Bravo yani!

Melisa Yıldız ( 7. sınıf, Şahinkaya İ.Ö.O.): Hiç yüzme bilmiyordum. Denize gidiyordum ama fazla yüzme bilmiyordum. Şimdi daha iyi öğrendim. Sevinçliyim, yine olmasını isterim.

Görkem Tetik: ( 7. Sınıf, Ferda Turan Takmaz İ.Ö.O.):Daha önce yüzme biliyordum. Çok biliyordum! Burada daha iyi yüzmeyi öğrendim, yararı oldu. Burasının çok güzel olduğunu, bir daha gelmek istediğimi söylemek isterim! Kilo vermek için sağlıklı. Sonra kaslarımızı güçlendirmek için sağlıklı. Devamlı olsun. Beden eğitimi derslerimiz böyle olsun!

Ayşegül Aydemir ( 7. Sınıf, Alibahadır İ.Ö.O) :Daha önce yüzme biliyordum. Bilmediğim şeyleri öğrenmek için buraya geldim. Devam etmek isterim.

Tarık Kantar(7. Sınıf, Defterdar Mehmetbey İ.Ö.O ): Daha önce sadece suyun üstünde durmayı biliyordum ama diğer tekniklerin hepsini burada öğrendim. Denize gittiğimde, açılanlara yetişemediğimde dışlanmış gibi bir his oluyordu içimde! Onlar gibi olmak için ben de çalışmak istedim. Burası sayesinde onlar gibi olmayı başardım! Bu 5 hafta çok zevkliydi; yeni, arkadaşlar edindik. 45 dakika bize yetmiyordu, çok güzeldi! Ders olarak konsun isterim. Bize bu yardımı yapan herekse teşekkür ediyorum; onlar sayesinde artık yüzmeyi biliyoruz.

Özcan Zurnacı: ( 7. Sınıf, Ferda Turan Takmaz İ.Ö.O):Daha önce yüzme biliyordum ama o kadar değil. Hem de burada atlama stilleri öğrendim; daha iyi yüzebiliyorum! Şimdi açılabiliyorum. 2 metre derinliğe kadar gidebiliyorum ama eskiden öyle değildi. Ayağımın değdiği yerlere kadar yüzebiliyordum. Burası çok güzel! Futbol kursları da yapsınlar böyle bence! 7A’ya da selam söylüyorum abla!

Çocuklara son soru: “ Havuza düşersem, beni kurtarır mısınız?”

Cevap (hep bir ağızdan!): Kurtarırız abla!

Haber: Arzu Başlantı

www.beykozguncel.com

 
Toplam blog
: 230
: 1315
Kayıt tarihi
: 26.08.12
 
 

Doğum yeri: Berlin Siyasal Bilgiler Fakültesi, Uluslararası İlişkiler Bölümü mezunu (Bölüm ve fakül..