Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ekim '07

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

İstanbul'un merdivenli sokakları

İstanbul'un merdivenli sokakları
 

4-5 yıldır kafama taktım. İstanbul'da yapısı itibarıyla, bir sürü merdivenli sokak var. O sokaklarda bir sukünet olduğunu farkettim. Çünkü, o sokaklardan otomobil geçmiyordu. Merdivenlerin kenarlarından yabani otlar fışkırıyordu. İtfaiye sorununu geçersek, merdivenli sokaklar çok ilgimi çekti. Birçok kaynak araştırdım, ama doğru dürüst bir bilgi edinemedim. Kendim bir çalışma yapmak isterdim, ama gerek fizik, gerek bilgi olarak yetersiz olduğumu biliyordum.

Küçük oğlum sanat yönetmenliği okuyor, fotoğraftan da anlıyor. Bu işe de ilgimi bildiği için, geçen günlerde bazı merdivenli sokak resimleri çekmiş, çok hoşuma gitti. Zaten galeri bölümüne, çektiği Kamondo merdivenlerini koydum. Bu arada AKM'de staj yaptığı için, konuyla ilgili bir kitap buldu. N.Sözen başkanı olduğu dönemde İBB yayınlamış; yazan Cahit Kayra. Fotoğraflar; Gündüz Kayra, Mehmet Mutaf, Sıtkı Kösemen.

Siyah-beyaz bir yapıt. Bendeniz kitap elime geçince su gibi okudum. Ama bana istediğimi vermedi. Benim düşündüğüm bambaşka. Zaten, Kayra'da bunu devam ettirilmesi gereken bir çalışma olduğunu son söz olarak söylemiş.

Merdivenli sokaklardan mutlaka inip çıkmışınızdır. O sokakların ayrı bir ruhu olduğunu hissettiniz mi? O sokakları inmek, biraz kolaydır... Çıkmak bayağı zordur.

Netice olarak size söyleyeyim; İstanbul'un merdivenleri hakkında, henüz yapılmış adamakıllı bir çalışma yok!..

Bendeniz, fazla uzun yazmayı pek sevmem. Bu yazıya gelecek yorumlara göre, kamondo merdivenleri için de bir iki satır karalarım.

 
Toplam blog
: 288
: 1185
Kayıt tarihi
: 18.01.07
 
 

Kendi halinde yazar, çizer, çapraz bulmaca çözerim. İki yüzyıl, bir binyıl gördüm. En sevdiğim hoca ..