Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Eylül '07

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

İşte Rengarenk TRT Farkı

İşte Rengarenk TRT Farkı
 

Dün akşam TRT 1'de Özcan Deniz'in sunduğu İki Renk isimli müzik programını izledim. Leman Sam konuk olarak katıldı. Onun katılacağını geçen haftadan biliyordum ve ekranın önünde yerimi aldım. Geçen hafta konuk yoktu, Özcan Deniz programı tek başına yapmıştı. O zaman dikkatimi çekti, meğer Özcan Deniz'in sesi ne kadar güzelmiş!

Niye yalan söyleyeyim, onu pek dinlemezdim, hatta oynadığı dizileri başrolde o var diye izlemedim. Erkin Koray'ın Arapsaçı 'nı çok güzel yorumladı. Ses düzeni ve orkestra mükemmel olunca, sesinin o zamana dek fark edemediğim güzelliği ortaya çıktı. TRT'nin müzük programlarındaki farklılığı bu işte.

Zara'nın, Funda Arar ve Kıraç'ın ve diğer radyo sanatçılarının yaptığı programların kaliteli olmasının nedeni bir anlamda saz sanatçılarının da kaliteli olmasına bağlı.

Akşam yine çok güzeldi, her iki sanatçı da güzel bir ziyafet çekti bizlere. Özcan Deniz eski bir şarkı seslendirdi, çok beğendim. Ve sonunda, " Biliyor musunuz bu şiir Ahmet Hamdi Tanpınar'a aittir,"dedi.

Şaşırdım, şairin şiirlerinin bir kaçını biliyordum, ama hep memleket şiirleri; Bursa'da Zaman, Kış Bahçesi, Ne İçindeyim Zamanın...gibi.  Ben bu şiiri bulmalıyım ve paylaşmalıyım bu güzel dizeleri, dedim ta akşamdan.

Okumayanlar varsa okusun, şiirler saklı kalmasın! Şarkının videosu da var, isteyen dinleyebilir.


BİR ADIN KALMALI GERİYE

bir adın kalmalı geriye
bütün kırılmış şeylerin nihayetinde
aynaların ardında sır
yalnızlığın peşinde kuvvet
evet nihayet
bir adın kalmalı geriye
bir de o kahreden gurbet

sen say ki
ben hiç ağlamadım
hiç ateşe tutmadım yüreğimi
geceleri, koynuma almadım ihaneti
ve say ki
bütün şiirler gözlerini
bütün şarkılar saçlarını söylemedi
hele nihavent
hele buselik hiç geçmedi fikrimden
ve hiç gitmedi
bir topak kan gibi adın
içimin nehirlerinden
evet yangın
evet salaş yalvarmanın korkusunda talan
evet kaybetmenin o zehirli buğusu
evet isyan
evet kahrolmuş sayfaların arasında adın
sokaklar dolusu bir adamın yalnızlığı
bu sevda biraz nadan
biraz da hıçkırık tadı
pencere önü menekşelerinde her akşam

dağlar sonra oynadı yerinden
ve hallaçlar attı pamuğu fütursuzca
sen say ki
yerin dibine geçti
geçmeyesi sevdam
ve ben seni sevdiğim zaman
bu şehre yağmurlar yağdı
yani ben seni sevdiğim zaman
ayrılık kurşun kadar ağır
gülüşün kadar felaketiydi yaşamanın
yine de bir adın kalmalı geriye
bütün kırılmış şeylerin nihayetinde
aynaların ardında sır
yalnızlığın peşinde kuvvet
evet nihayet
bir adın kalmalı geriye
bir de o kahreden gurbet
beni affet
Kaybetmek için erken, sevmek için çok geç

AHMET HAMDİ TANPINAR


Ve Özcan Deniz'in Neredesin Firuze filminde seslendirdiği o şarkının sözleri ve şiirin biraz değişmiş hali...

BENİ AFFET

Beni affet
Kaybetmek için çor erken
Sevmek için de çok geç
Beni affet

Bir adım kalmalı geriye
Kırılmış şeylerin nihayetine
Yalnızlığın eşiğinde
Beni affet

Ben seni sevdiğim zaman bu şehirde
Yağmurlar yağardı
Beni seni sevdiğim zaman bu şehirde
Ayrılık kurşun gibi ağırdı

Beni affet
Şiirler gözlerini
Şarkılar saçlarını söylemedi
Beni affet

Bir adım kalmalı geriye
Kırılmış şeylerin nihayetine
Yalnızlığın eşiğinde
Beni affet

Ben seni sevdiğim zaman bu şehirde
Yağmurlar yağardı
Beni seni sevdiğim zaman bu şehirde
Ayrılık kurşun gibi ağırdı

Ben seni sevdiğim zaman bu şehirde
Yağmurlar yağardı
Beni seni sevdiğim zaman bu şehirde
Ayrılık kurşun gibi ağırdı

Beni affet
Kaybetmek için çor erken
Sevmek için de çok geç
Beni affet




Resim:
http://www.haberler.com/sessiz-iki-renk-haberi/

 
Toplam blog
: 480
: 2046
Kayıt tarihi
: 27.03.07
 
 

Üstkimliği ile insan, altkimliği yeterince kalabalık birisi; Eş, anne, öğretmen emeklisi. Doğa, H..