Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Aralık '13

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

İyi bir bakıcıdan kim vazgeçer?

Rastgele bir kitap seçtim, adı Çakma Anne – Domingo Yayınları’ndan.

Rastgele çevirdiğim sayfasında “iyi bir bakıcıdan kimse vazgeçmez” diye bir cümle vardı. Bugünün ilham konusu bu.

Evet iyi bir bakıcıdan kimse, hele hele yorgun bir anne asla vazgeçmez. Peki iyi bakıcı kime denir? Ücreti, hali tavrı, yaptığı işin içeriği, annenin, bebeğin beklentileri nedir?

Ben 4 yıllık bir anne olarak bu soruya kendi beklentilerimi düşünüp cevap vermek isterim. Bana göre çocuk bakımı için anlaştığınız bakıcının görevleri, beklentileri ilk günden ana hatlarıyla bellidir. ” Bebeğe mi bakacak, büyümüş çocuğu okulda mı alacak, evde mi karşılayacak, yatılı mı kalacak, gündüz belli saatlerde gidip gelecek mi?” bir öyle olsun, bir böyle, bugünü de şöyle idare ettik, yarına Allah Kerim demekle bakıcı ile iyi ve sürekli bir ilişki kurmak mümkün değil. Anlaştığınız koşulları en başından sizin de biliyor ve net olarak ifade ediyor olmanız lazım. Lazım ki, beklentiler karşılanmadığında dikkatini neye çekeceğiniz hakkında zorlanmayasınız.

Pek çok annenin ortak sorunu ; bebeklerine ya da bakıcının sorumluluklarına yeteri kadar dikkat etmemesi. Bunları yapan bakıcı iyi bakıcı genel anlamda. Kısmen doğru, çünkü istediğiniz şeyler için anlaşıyorsunuz, ilk koşul onların tamamlanması.

Ben daha fazlasını da arıyorum. Mesela;

- Gülümseyen insanları severim. En zor anlarda sakin, ılımlı bir tavırla, gülümseyerek kara bulutları dağıtabilenleri tercih ederim. Mizah anlayışı olan, çocuğumla çocuk olabilecek, ona gülümseyerek, başını okşayarak konuşabilecek olanlara önce ben ısınırım.

- Sürekli gözü saatte olmak itici bir şey. İster gündüzlü çalışsın, ister yatılı, ” ay hadi bitse de ortadan kaybolsam” hissini bana yaşatanlarla uzun vadeli birlikteliklerim olmaz. Çünkü beni saati dolunca kenara koyacağını düşünür, acil durumlarda ya da en olmadık kriz anlarında güvenebileceğimi bilememek rahatsız eder.

- Maaşı ve beklentileri devamlı gündemde olmamalı. Eğer anlaştığımız koşullar en azından 6 ay ya da 1 yıllık ise, bu sürelerin haricinde sürekli bir talepte olma durumundan hoşlanmıyorum. Gönlümden kopan, kendimce paylaşmak istediğim pek çok ek fayda varsa, bunun haricinde ” vermezsen giderim” gibi bir hissiyat etrafımda dolaşmamalı.

- Uykusuzluğa engel olan bakıcı candır! Çok uykusuz anneydim be, hala da travmalarımdan biridir. Öyle ki beni bilen “ay gene mi uyku konusu yetti beeaa” diyebilir. 0-2 yaş bebeğim için yanımda gece/gündüz uykusuzluklarımı tolere edebilen biri olsaydı nutella gibi anne olurdum, onu yerine ucuz akide şekeri gibi oldum sanırım… 

Devamı :

Dorikus.comiyi-bakici 

Twitter.com/SenaBrn

Facebook.com/Dorikus

 

 
Toplam blog
: 48
: 5171
Kayıt tarihi
: 01.03.12
 
 

1978 doğumlu, Uluslarası ilişkiler mezunu, uluslarası lojistik uzmanı, sosyal medya meraklısı, bl..