Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ocak '07

 
Kategori
Kitap
 

İzmir büyücüleri

İzmir büyücüleri
 

Büyüye inanır mısınız?.. Bence '' büyü '' sözcüğünden etkilenmeyen kişi pek yoktur.. Kimimiz inanırız.. Kimimiz inanmayız o ayrı.. ama, ben bu sözcüğü duydugum zaman bile ürperiyorum inanın.. Ne kadar etkili oluyor bilmiyorum ama, ben bazı kişilerin belli bir amaçla birilerine '' Büyü '' yaptıklarını duydum.. Allah bizi.. Böyle kötü insanlardan..k ötü düşüncelerden korusun diyorum..

İzmir Büyücüleri kitabını elime aldıgım zaman ilk sayfasına şöyle bir göz gezdirdim.. ilgimi çekti.. kitapta bir esrarengizlik sezdim.. konusu ilgimi çekti zaten ilk önce.. bir bakayım dedim.. Yunanlı yazar.. Mara Meimaridi neler anlatmış.. neler yazmış.. izmir'de büyücüler mi varmış çok önceden.. merak ettim ve.. okudum.. ben anlatayım biraz size..

Bundan yüzyılı aşkın bir süre önce, İzmir'de Katina isminde bir kız yaşamış.. katina.. erkekleri güzelliği ile degil, bir Türk büyücüden ögrendiği büyülerle kendisine aşık edermiş.. ne yapar.. ne eder onunla evlenirmiş en sonunda.. Katina böyle, tam yedi erkekle evlenmiş... üçü Rum.. dördü Türk olmak üzere.

Kitapta,büyü tarifleri de var.. güzellik kremleri de ,güzellik tiyoları da.. mesela biz kadınlar, kirpiklerimiz daha siyah ve kıvrık olsun diyorsak.. kirpiklerimize iskenderiye yagı sürmeliymişiz..

Saçlarımızın çok yumuşak olmasını istiyorsak, yagmur suyunu toplayıp.. o suyla yıkayacakmışız.. ciltteki lekeler için de, limon suyunda dövülen maydanoz yaprakları etkili imiş. Ama bu konuda, tam bir tarif de yok kitabın içinde..

Kitabı okudukça bir şey dikkatimi çekti ayrıca.. biz Türkleri bir aşagılama tavrı çıkmış sanki yazarın kaleminden.. bizlerden '' pis Türkler '' diye bahsetmiş bir konuyu geçerken.. Türk kadınlarını '' Çirkin ve bakımsız '' diye anlatmış.. Ve Türk mahallelerini kötü ve pis olarak tanımlamış..

Yunanlı yazar Mara Meimaridi'nin Türkler hakkında yazdıgı bazı ''ilginç'' anlatımların altını çizdim kendimce.. okumaktan hoşlanmadım açıkcası..

''Türkler her zaman hazır olandan.. senin emeginden.. kazancından yemek için bekleyen ve fırsat kollayan bir yılan gibi oradaydılar''

''Türk ortaklar hiçbir emek harcamamış olmalarına karşın hak talep eder ve,mahsülün yarısını alırlardı. Bu bizim.. Türkiye'ye ödediğimiz kan vergimizdi..''

''Köylerdeki fakir Türkler Yunan askerlerinin geçişlerini öküzün trene baktıgı gibi seyredecekler.. Onların yanında birini kesersin... ama onlar, tüm sakinlikleriyle hiç bir şey olmamış gibi bakmaya devam ederler..''

Bunun gibi anlatımlar daha çok var..

İzmir Büyücüleri '' Yunanistanda dizi film olarak izleniyormuşş.. ve her bölümü izlenme rekorları kırıyormuş.. ve anlaşma saglanırsa Türkiye' de de yayınlanacakmış.

Bizlere karşı hala içten içe bir düşmanlık var geçmişten bugüne taşıdıkları.. ne kadar da biz kardeşiz deseler de.. dost görünmeye çalışsalar da...

Kitabı hala okumadıysanız alın.. ve okuyun.. 

Sevgi'yle

 
Toplam blog
: 319
: 1390
Kayıt tarihi
: 29.10.06
 
 

"Ben; hiç yalnız kalmadım... Kalabalık bi ailede yere atılan yataklarda Yan yana, baş başa, el el..