Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Kasım '09

 
Kategori
İzmir
 

İzmir'de din iman mevzuları :)

İzmir'de din iman mevzuları :)
 

Konu derin :)

Mevzu hassas :)

Her kesimden insanın da bu hususta edecek iki lafı çıkıyor haliyle :)

Kendi adıma onun bunun lafına değil, gördüklerime bakarım :)

İnsanlar ne söylerse söylesinler, konu dini hayat olunca illa ki yolunu bulup akan su misali yaşanıyor din de :)

Geçen gün Mithat Paşa caddesinde yürüyorum.

İkindi ezanı okunmaya başladı.

Ses gayet yakından geliyor ama görünürde minare cami filan yok.

Bir yandan yürüyorum bir yandan da ezanı dinliyorum bir yandan da nerden geldiğini anlamaya çalışıyorum.

Cadde üzerindeki apartmanlardan birinden geliyormuş :)

Apartmanın giriş kapısının yanındaki bölüm mescidmiş :)

Üzerinde tabelası, yanında da hoparlörü :)

Şaşkın şaşkın baktım :)

Yola devam ederken ne göreyim :)

Biraz ilerde yine aynı şey :)

Yine bir apartmanın giriş katında hoparlör, yine ezan okunuyor ama bu seferkinin tabelasında cami yazıyor :)

Hem de taa 1976 yılında hizmete girmiş :)

Ezan okunuyor, kimsenin rahatsızlık duyduğu filan da yok :)

Dükkan sahipleri işlerinde, yoldan geçenler kendi halinde, apartmanda oturanlardan da bir tepki yok okunan ezana.

Bu şekilde bir mescid de evin orada vardı, yine Mithat Paşa caddesinde bir apartmanın girişinde; görünce yine çok şaşırmıştım :)

Böyle cami ve mescidleri Ankara'da görmüşlüğüm var.

Orada iş hanlarında, çarşılarda, apartmanların altında var ufak mescidler.

İzmir'de de olduğunu bilmiyordum, öğrendim artık, varmış :)

Evin sokağında çok güzel sarı bir köşk var.

Binanın güzelliğine bakmaktan girişindeki tabelayı hiç görmemişim :)

Kız Kur'an kursuymuş orası :)

Onu da bir zaman önce kapının merdivenlerine astıkları ''Kış Dönemi Kur'an Kurslarımız Başlayacaktır.'' afişiyle öğrendiydim :)

İzmir alem şehir hakikaten :)

Camiler de bir alem :)

İlk günlerde Hisarönü'ne gitmiştim.

Orada cami varmış:)

Tarihi cami diye merakla bakınırken bir fotoğraf çekimine rastgeldiydim.

Dönem kıyafetleriyle resimler çekiliyor, mankenler de arada kayboluyor yeni kıyafetleriyle tekrar çekime geliyorlardı.

Merakla camiye girdim :)

Üst katta hanımlar kısmında namaz kılanlar var, bir köşede de kızlar kıyafet değiştiriyor, makyajları yapılıyor tekrar iniyorlardı.

Kaftanlı, şalvarlı, yaşmaklı kıyafetlerdi giydikleri :)

Hiç görmemişim İstanbul'da filan böyle şey, değişik geldi tabii :)

Orada başka bir şey daha dikkatimi çekti :)

Bir köşede askıda etekler eşarplar asılı.

Gelen hanımlar örtülü değilse orada bir etek, eşarp; lazımsa gömlek geçiriyor üzerlerine namazlarını kılıp tekrar yerine asıyorlardı giydiklerini.

Askılı bluzlu, askılı elbiseli bir sürü hanım gördüm geliyorlar abdest alıp camiye o halde girip yukarda namaz için giyiniyorlar.

Kimsenin laf ettiği yok :)

Kimsenin dönüp baktığı yok :)

Hisarönü camii öyle, Kemeraltı'nın oradaki öyle, Mithat Paşa'daki cami öyle, Karşıyaka'daki cami öyle :)

Hepsinde de hanımlar kısmında bir köşede etekler, eşarplar dolu :)

İstanbul'da hiç görmedim bunu.

Turistlerin ziyaret ettiklerinde onlar için var birşeyler. O da cami girişinde.

Diğer hanımlar zaten yanlarında getiriyor eşarplarını, ona göre de giyinip geliyor :)

İzmir'deki gibi değil :)

İzmir'de de insanlar dinlerini yaşıyor.

Camilere gelen hanımlar sadece yaşlı başlı teyzeler, örtülü hanım ablalar değil :)

Liseli kızlardan çalışan bayanlara kadar geniş bir cami nüfusu var İzmir'de.

Ne cami görevlileri ne de içerdeki diğer hanımlar gelenlerin kıyafetiyle uğraşmıyor.

Abdest alırken makyajını silen, namazdan sonra da camide makyajını yapıp çıkan kızlar var :)

Dönüp bakan yok :)

Merakımdan gezdim bir süre :)

Ramazanda teravihe gidenler vardı.

Arka sokaktaki camiye gidiyordu mahalleli.

Namazda hoca okuyor, hoparlörlerden duyuluyor ne okuduğu sokakta.

Karşı apartmanlardan birinde biri piyano çalıyor.

Piyano sesi, surelerin sesi, cemaatin arada yüksek sesle okuduğu salavatlar, ağaçlarda kuş sesleri, sokaktaki kedi köpeğin sesi...

Hepsi biribine karışıyor :)

Herkes kendi aleminde :)

Ne caddedeki apartmanın altındaki mescidden okunan ezana laf eden var.

Ne de camide namazdan sonra makyaj yapan kıza laf eden var :)

Herkes kendine göre inancını yaşıyor :)

İzmir'de de gayet canlı bir dini hayat varmış :)

Müslümanlık için diyorum bunu :)

En başta gelen emri de namaz malum :)

Gençler, kızlar, süsüyle püsüyle namaz vakti camilerde :)

Başkası dese inanmazdım :)

Gözümle görmesem yine inanmazdım :)

İzmir beni şaşırtmaya devam ediyor :)

 
Toplam blog
: 403
: 1023
Kayıt tarihi
: 13.08.06
 
 

Kendi halinde biriyim, ziraat mühendisiyim. Emekli oldum ve kendi işimi kurdum. İzmir'de yaşıyoru..