Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ağustos '09

 
Kategori
Satranç
 

İzmir'de satranç turnuvası var.

İzmir'de satranç turnuvası var.
 

Satranç turnuvası


Satranç severlere duyuru:

İzmir’de bugünden itibaren başlamak üzere 10 gün boyunca sürecek bir turnuva gerçekleştiriliyor.

Lisansı olan herkes bu turnuvaya katılabilir.

8. İzmir Uluslararası Açık Satranç Turnuvası adı altında 20-30 Ağustos 2009 tarihleri arasında İzmir Ekonomi Üniversitesi Konferans Salonunda (Balçova) gerçekleştirilecektir.

8.İzmir Uluslararası Açık Satranç Turnuvasına 2009-2010 vizeli TSF lisansına sahip tüm sporcular katılabilir.

Geçerli bir pasaporta sahip yabancı sporcular da yarışmaya katılabilir

Bundan da anlaşılacağı üzere herkese açık bir turnuva.

Ben mümkün olduğu kadar oraya gidip bir satranç turnuvası nasıl oluyormuş izlemek istiyorum.

Evet, satranç hakkında bir blog yazmıştım. Satranç’ın önemi. http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=185347

O tarihten itibaren küçük kızım Melila ile her gün satranç oynuyoruz.

Öğretmeni Namık Bey’de eksik olmasın bu konuda yeteri kadar bizlere yardımcı olmaya çalışıyor. Derneğe sık sık getirmemi evde benimle beraber oynamanın dışında burada değişik arkadaşlar edineceği ve onlardan değişik hamleler öğreneceği, her hafta Çarşamba günü kendi aralarında yaptıkları turnuvaya katılarak bu konuda kendisini geliştirebileceğini söylemişti.

Lise çağlarımda satranç’a bende merak sarmıştım ama böyle aktivitelere rastlayamadığımdan satranç ile ilgili hamleleri, değişik oyunları, açılışları, oyun içersinde ki stratejileri ve oyun sonunda ki hamleleri öğrenemedim. Daha doğrusu kendimi geliştirecek aktiviteler içersinde kendimde yer bulamadım. Dolayısıyla bu dünyadan çok uzak kaldım.

Bundan dolayı kızım Melila’nın gelişimi için elimden geldiğince uğraş veriyorum.

İyi bir satranç’ı olamayabilir ama iyi bir düşünür olmasını istiyorum. Çünkü satranç düşünerek oynanılan bir oyun. Bu oyunu oynayarak düşünmeyi geliştireceğinden eminim.

Üstelikte bu turnuva 8’inci kez düzenleniyormuş.

Mutlaka izlemeye gideceğim.

Tabi Melila’yı da bir kez veya birkaç kez götürürüm.

Bu turnuva GENTA ve İzmir Gençlik ve Spor İl Müdürlüğünün ortaklaşa düzenlediği bir organizasyondur. Aynı zaman da Satranç Federasyonu da teknik destek vermektedir.

Tabi turnuva FİDE’nin koymuş olduğu tüm kurallar geçerlidir.

FIDE’nin koyduğu kurallar için http://satranc.tr.net/kurallar.html linkine göz atabilirsiniz.

Şimdi de turnuva ile ilgili programı veriyorum

Şampiyona Programı

AÇIKLAMA

TARİH

SAAT

Son Başvuru

18 Ağustos 2009 Salı

17:00

Katılan Sporcuların Duyurulması

19 Ağustos 2009 Çarşamba

14.00

Teknik Toplantı

İlk Tur Eşlendirmesinin Duyurulması

1. TUR

21 Ağustos 2009 Cuma

14:30

15:00

16:00

2. TUR

22 Ağustos 2009 Cumartesi

16:00

3. TUR

23 Ağustos 2009 Pazar

16:00

4. TUR

24 Ağustos Eylül 2009 Pazartesi

16:00

5. TUR

25 Ağustos 2009 Salı

16:00

6. TUR

26 Ağustos 2009 Çarşamba

16:00

7. TUR

27 Ağustos 2009 Perşembe

16:00

8. TUR

28 Ağustos 2009 Cuma

16:00

9. Tur

Kapanış Töreni

29 Ağustos 2009 Cumartesi

10:00

17:30


Turnuva ile ilgili son gelişmeleri http://izmiropen2009.tsf.org.tr/component/option, com_frontpage/Itemid, 1/lang, tr/ sitesinden takip edebilirsiniz. Bununla birlikte her gün 16.00'da başlayan karşılaşmadan 11 tanesini canlı olarak takip edebilirsiniz.

İlerki günler de turnuva ile ilgili haberleri ve gözlemlerimi okuyabilirsiniz.

 
Toplam blog
: 540
: 3176
Kayıt tarihi
: 02.01.07
 
 

Hiç bir motorlu araca binmeyi sevemedim. Daha doğrusu sevdiremediler. Onun yerine iki tekerlekli ..